Ι.F Motorsports

Tuesday, January 29, 2008

To SX4 «σκοράρει» στο WRC

…καθώς ο P.G. Andersson τερμάτισε στην 8η θέση του Ράλι Μόντε Κάρλο.


Πρώτη φορά επισήμως στο WRC η Suzuki και πρώτος βαθμός για το SX4 και τον P.G. Andersson.

Παρότι ο Σουηδός οδηγός έχει ελάχιστη εμπειρία σε τετρακίνητα WRC και η ομάδα ακόμα «ροντάρεται» στο να συνεργάζεται, κατάφεραν να φέρουν το υπό εξέλιξη SX4 WRC στην όγδοη θέση της γενικής κατάταξης και να κατακτήσουν ένα βαθμό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, στον πρώτο επίσημο αγώνα τους.

Αυτό το «επίτευγμα» έδωσε μεγάλη ώθηση στην ψυχολογία της ομάδας της Suzuki, ενώ, παράλληλα, είναι η απόδειξη για τη σωστή κατεύθυνση της εξέλιξης του αυτοκινήτου, αλλά και για την ικανότητα των οδηγών του. Ο έτερος οδηγός της Suzuki, ο πολύπειρος Toni Gardemeister, πάλεψε και αυτός για μια βαθμολογούμενη θέση, ωστόσο ένα πρόβλημα υπερθέρμανσης του κινητήρα δεν του επέτρεψε να τερματίσει.

Ο εξαιρετικά δύσκολος αγώνας του ράλι Μόντε Κάρλο έκρυβε και φέτος αρκετές παγίδες που πρόσθεταν εκπλήξεις κατά την οδήγηση στις στενές και παγωμένες ασφάλτινες «ειδικές». Ο ιδιαίτερα ταλαντούχος P.G. Andersson αντιμετώπισε την πρώτη μέρα του αγώνα ένα πρόβλημα στη μετάδοση, μένοντας σε μια ειδική με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς. Ενώ λοιπόν στην 5η ειδική την πρώτη ημέρα ήταν 14ος, σταδιακά άρχισε να κερδίζει θέσεις, οδηγώντας με σύνεση αλλά και ταχύτητα.

Καλύτερο αποτέλεσμά του σε όλο τον αγώνα ήταν η 5η θέση στην 9η ειδική διαδρομή (Labatie DAndaure 1). Αντίστοιχα καλά αποτελέσματα είχε και ο Gardemeister, που είχε φτάσει στη 10η θέση της γενικής κατάταξης μέχρι την 14η ειδική, την τελευταία πριν την εγκατάλειψή του.

Συνολικά η πρώτη εμφάνιση του Suzuki SX4 WRC, των οδηγών και της ομάδας ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς ο στόχος στο στάδιο αυτό είναι η εξέλιξη και όχι τα καλά αποτελέσματα. Τα οποία, ωστόσο, είναι πάντα ευπρόσδεκτα.

Επόμενος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος είναι το ράλι Σουηδίας, που θα πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα, στις 8-10 Φεβρουαρίου 2008. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο P.G. Andersson γνωρίζει πολύ καλά τον αγώνα της πατρίδας του, ενώ και για τον Φιλανδό Gardemeister, σύμφωνα με δηλώσεις του, το ράλι Σουηδίας είναι ιδιαίτερα αγαπητός αγώνας.


Πηγή: Suzuki

5η νίκη στο Monte Carlo για την Citroën και τον Loeb

Ο Sébastien Loeb και ο Μονεγάσκος συνοδηγός του Daniel Elena πέτυχαν χθες την 5η νίκη της Citroën στον αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι που διεξάγεται στο Monte Carlo. Κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής των επάθλων που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα μπροστά από το παλάτι του Πριγκιπάτου, το πλήρωμα της Citroën κατέγραψε ένα απίστευτο ρεκόρ στο μακροβιότερο και πιο φημισμένο αγώνα του ΠΠΡ. Εν τω μεταξύ το άλλο πλήρωμα της Citroën, ο Dani Sordo με τον Marc Martí, αναγκάστηκαν να εκμεταλλευτούν τον κανονισμό του SupeRally και ξαναπαίρνοντας εκκίνηση μετά από πρόβλημα που παρουσιάστηκε την 3η ημέρα του αγώνα, τερμάτισαν τελικά στην 11η θέση της τελικής κατάταξης, κερδίζοντας έτσι 1 βαθμό για την Citroën στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η δεύτερη αυτή συνεχόμενη νίκη του Citroën C4 WRC, στις φημισμένες ειδικές του Rally Monte Carlo, αποτελεί συνέχεια των τριών νικών του προκατόχου του που ήταν το Xsara WRC. "Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα οφείλεται κυρίως στο ταλέντο των Sébastien Loeb και Daniel Elena. Έκαναν ένα τέλειο αγώνα", δήλωσε ο Olivier Quesnel μετά τον τερματισμό. "Ακόμα μία νίκη της ομάδας στον ιδιαίτερα απαιτητικό αυτό αγώνα με τον οποίο ανοίγει η αυλαία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, είναι η καλύτερη ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά όλων των μελών της ομάδας της Citroën Sport " .

Είναι γεγονός ότι η ομάδα πήρε από την αρχή τα ηνία του αγώνα, ξεκαθαρίζοντας από νωρίς τις αξιώσεις της για τη νίκη στα βουνά του Vercors, όταν την Πέμπτη το απόγευμα το C4 WRC των Dani Sordo/Marc Martí κατέλαβε την 1η θέση μετά την ολοκλήρωση της ειδικής διαδρομής SS1. Τα πέντε συνεχόμενα 1-2 των επόμενων ειδικών, έκαναν πολλούς να πιστέψουν ότι τα δύο πληρώματα της Citroën, θα πήγαιναν για επανάληψη του θριαμβευτικού 1-2 του τελευταίου αγώνα της περσινής χρονιάς, αλλά ο Dani Sordo αναγκάστηκε τελικά να κάνει χρήση του κανονισμού SupeRally ώστε να μπορέσει να συνεχίσει τον αγώνα μετά από την εμφάνιση ενός μηχανικού προβλήματος στην 11η ειδική.

Ο αγώνας της Κυριακής που περιλάμβανε μόνο 69.65km ειδικών διαδρομών, με την περίφημη δοκιμασία στο Col du Turini να επαναλαμβάνεται δύο φορές, θα μπορούσε να επιφυλάσσει εκπλήξεις στα πληρώματα αλλά ο Sébastien Loeb και ο Daniel Elena έμειναν απόλυτα συγκεντρωμένοι. Απέφυγαν και το παραμικρό λάθος στις 4 «πραγματικές» ειδικές, πριν να ολοκληρώσουν με τους δύο γύρους της υπερ-ειδικής μέσα στους δρόμους του Πριγκιπάτου, το Σαββατοκύριακό τους. Η νίκη αυτή κατατάσσει τους Sébastien Loeb και Daniel Elena σαν το μοναδικό πλήρωμα που έχουν κατακτήσει τον αγώνα 5 φορές, μία παραπάνω από τον Walter Röhrl, τον Sandro Munari και τον Tommi Mäkinen.

Τα πλατιά χαμόγελα στα πρόσωπα των Sébastien Loeb και Daniel Elena, ήταν αδύνατον να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους, τόσο στο βάθρο των νικητών όσο και κατά την διάρκεια των συνεντεύξεων στον τερματισμό στο λιμάνι του Monaco. "Περισσότερο και από το γεγονός ότι αυτή ήταν η 37η νίκη μας στο WRC και η 5η στον συγκεκριμένο αγώνα, πιστεύω ότι το πιο σημαντικό είναι ο τρόπος που κερδίσαμε φέτος," δήλωσε ο Sébastien Loeb. " Tο C4 δούλεψε περίφημα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και οι ρυθμίσεις που επιλέξαμε στην αρχή αποδείχθηκαν ιδανικές, πράγμα που αποδεικνύει για ακόμα μία φορά την θαυμάσια δουλειά που γίνεται σε κάθε αγώνα. Το C4 συνεργάστηκε θαυμάσια με τα Pirelli που δούλεψαν τέλεια στις γλιστερές ασφάλτινες ειδικές. Είναι πάντα πολύ καλό να ξεκινάς την σαιζόν με νίκη, αλλά δεν θα ήθελα να παρασυρθώ γιατί ακολουθούν δύσκολοι αγώνες… " .

Ξεχνώντας για λίγο τη στεναχώρια του ο Dani Sordo πρόσθεσε με θετικό τρόπο : "Είμαστε το μοναδικό πλήρωμα που κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του Sébastien Loeb. Για άλλη μία φορά το αυτοκίνητό μας ήταν εκπληκτικά γρήγορο στην άσφαλτο και είμαι πολύ ευχαριστημένος με την απόδοση των ελαστικών μας. Αυτός ήταν και ένας από τους άγνωστους παράγοντες πριν την εκκίνηση. Τελικά, είμαι ευχαριστημένος που έδωσα στην ομάδα μου έστω και έναν βαθμό στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών."

"Είναι μεγάλη ικανοποίηση για εμένα να ξεκινάω την δουλειά μου σαν Διευθυντής της Citroën Sport με νίκη στο Rally Monte Carlo. Αυτό μας δίνει μία γερή βάση στη διεκδίκηση και των δύο Πρωταθλημάτων," συμπέρανε ο Olivier Quesnel. "παραμένω όμως προσγειωμένος γιατί η ομάδα μας έχει συχνά επιτυχίες σε ασφάλτινους αγώνες. Στη Σουηδία μας περιμένει μία τελείως διαφορετική πρόκληση. Οι αντίπαλοί μας θα είναι χωρίς αμφιβολία, πολύ δυνατοί στα γλιστερά χώματα των ειδικών, και ο συναγωνισμός προβλέπεται πιο ανοιχτός… "

Πηγή: Citroen

Ο Hirvonen ξεκινά τη σεζόν του WRC με μια θέση το πόντιουμ στο Monte Carlo

Οι οδηγοί της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen σημείωσαν τις καλύτερες επιδόσεις τους στο θρυλικό Rallye Monte Carlo, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση μετά από ένα σκληρό τετραήμερο αγώνα στο Monaco. Οι Φιλανδοί, οδηγώντας ένα Ford Focus RS World Rally Car, δεν είχαν ποτέ τερματίσει στο πόντιουμ σ’ αυτό τον πρώτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA, στις τέσσερις προηγούμενες εκκινήσεις τους, αλλά από το πρώτο χιλιόμετρο του αγώνα βρέθηκαν στην πρώτη τριάδα.

Οι team-mates τους, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila, τερμάτισαν 12οι με ένα άλλο Focus RS, μετά από πολλά εμπόδια, ενώ οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr από το Abu Dhabi ήρθαν 16οι με ένα τρίτο αυτοκίνητο της BP Ford Abu Dhabi. Και οι δύο τερμάτισαν μετά από επανεκκίνηση σύμφωνα με τους κανονισμούς SupeRally, έχοντας εγκαταλείψει νωρίτερα μέσα στον αγώνα. Πέντε αυτοκίνητα της Ford τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα, ενώ τα Focus RS διεκδίκησαν την 6η, 9η και 10η θέση.

Το ασφάλτινο ράλι περιλάμβανε τρεις ημέρες αγώνα στα όρη Vercors και Ardèche πριν από το τελευταίο σκέλος της Κυριακής στις Παράκτιες Άλπεις, που δεσπόζουν πάνω από το Monaco. Οι 19 ειδικές διαδρομές κάλυψαν 362.09km και ενώ οι συνθήκες ήταν γενικά καλές για τους αγωνιζόμενους, κομμάτια από χιόνι και πάγο σε εκτεθειμένες, βόρεια προσανατολισμένες πλαγιές καραδοκούσαν να παγιδεύσουν στους ανυποψίαστους.

Ο Hirvonen διασφάλισε μία τρίτη θέση την πρώτη μέρα, πριν αναρριχηθεί στη δεύτερη το Σάββατο το πρωί. Χωρίς πίεση από τα μετόπισθεν και μη έχοντας την ευκαιρία να κυνηγήσει την πρώτη θέση, οδήγησε με άνεση στις πέντε τελευταίες ειδικές της Κυριακής, που περιλάμβαναν δύο περάσματα από την διάσημη Col de Turini και μία θεαματική ειδική γύρω από την περιοχή του λιμανιού, στον τόπο του αγωνιστικού σιρκουί της F1 του Monaco. Ο οδηγός ανέβηκε στο πόντιουμ, στο παλάτι το Monaco, μπροστά στον Πρίγκιπα Αλβέρτο, με πλεονέκτημα 24.2sec από τον τρίτο, Chris Atkinson.

«Η δεύτερη θέση είναι ένα θαυμάσιο αποτέλεσμα για μένα και ένα άριστο ξεκίνημα της σεζόν» δήλωσε ο 27χρονος Hirvonen. «Ποτέ δεν είχα τερματίσει σε καλή σειρά εδώ, επομένως η κατάκτηση μιας θέσης στο πόντιουμ είναι κάτι καταπληκτικό και τη νιώθω σαν νίκη. Ξεκίνησα τη σεζόν όπως ακριβώς ήθελα, με ένα καλό αποτέλεσμα. Δεν ήξερα τι να περιμένω από αυτό το ράλι, αλλά φιλοδοξία μου για φέτος είναι να τερματίζω δεύτερος, αν δεν μπορώ να κερδίζω. Όταν πέρασα στη δεύτερη θέση ανακουφίστηκα επειδή δεν πιεζόμουνα από πίσω. Είχα μία αβεβαιότητα για τη συμπεριφορά των νέων ελαστικών της Pirelli. Αποδείχτηκαν καλά, αλλά από μένα εξαρτάται να είμαι προσεκτικός στις αναγνωριστικές δοκιμές όταν κάνω τα pace notes μου».

Ο Latvala έχασε χρόνο όταν χρειάστηκε να αλλάξει τροχό την Πέμπτη, ύστερα από επαφή με τοίχο και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το Σάββατο το απόγευμα καθώς χτύπησε σε πέτρα και έσπασε την εμπρός ανάρτηση του αυτοκινήτου. Ξεκίνησε πάλι την Κυριακή το πρωί από την 14η θέση κατάφερε να ανέβει στη 12η, σημειώνοντας τρεις φορές έναν από τους τρεις καλύτερους χρόνους. Για τον Anttila, ο αγώνας σηματοδότησε το 50ό του ράλι δίπλα στον Latvala και την 150ή εκκίνηση στην καριέρα του.

«Έκανα δύο λάθη και ήταν ένα μεγάλο και δύσκολο Σαββατοκύριακο, αλλά είχα καλή ταχύτητα σήμερα και ήμουν ευχαριστημένος με τους χρόνους μου» δήλωσε ο 22χρονος Latvala. «Είναι ατυχία που βρήκα το ρυθμό μου με καθυστέρηση τριών ημερών. Έχω μάθει πώς να κόβω στις στροφές ώστε να περνώ πιο ευθεία με τα νέα ελαστικά – κάτι απαραίτητο για να τερματίζεις σε αγώνες. Σήμερα έμαθα επίσης ότι πρέπει να είμαι επιθετικός στις εισόδους των στροφών για να μπορούν τα ελαστικά να αποδίδουν τα μέγιστα».

Ο Al Qassimi, κάνοντας το ντεμπούτο του εδώ, εγκατέλειψε την Παρασκευή, έχοντας χτυπήσει σε ανάχωμα και σπάζοντας την ανάρτηση του αυτοκινήτου του πριν ανακάμψει από την 26η στη 16η θέση. «Ήταν ένα απίστευτα δύσκολο και τεχνικό ράλι αλλά συνέκρινα τους χρόνους μου με αυτούς των άλλων οδηγών και πήρα θάρρος. Ήμουν χαρούμενος που βρέθηκα στην πρώτη δεκάδα πριν κάνω το λάθος και περάσω τον υπόλοιπο αγώνα προσπαθώντας να ανακτήσω την αυτοπεποίθησή μου. Η σχέση μου με το νέο συνοδηγό μου ήταν άριστη και η εμπειρία του στο WRC με βοήθησε με τα pace notes μου.

Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi, Malcolm Wilson, ήταν ευχαριστημένος με το ξεκίνημα της ομάδας. «Υπήρχε πολλή πίεση στο Mikko αλλά αναπλήρωσε το κενό που άφησε ο Marcus Grönholm και είμαι εντυπωσιασμένος από τη δουλειά του. Δεν θα μπορούσαν να ζητήσω κάτι περισσότερο, ως προς το αποτέλεσμα. Ήταν ένα απότομο ‘μάθημα’ για τον Jari-Matti αλλά έχει αποκτήσει εμπειρία από το Σαββατοκύριακο και θα νιώσει το πλεονέκτημα αργότερα μέσα στη σεζόν» δήλωσε.

Ο Mark Deans, διευθυντής αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, δήλωσε: «Ο τερματισμός στο πιο διάσημο ράλι του πρωταθλήματος με πέντε αυτοκίνητα στην πρώτη δεκάδα είναι θαυμάσιο αποτέλεσμα για τη Ford. Δείχνει το επίπεδο στο οποίο πρέπει να στοχεύουμε για την υπόλοιπη σεζόν, και είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να δικαιωθούμε».

Επόμενος γύρος

Ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος – και μοναδικός που γίνεται αποκλειστικά σε συνθήκες χιονιού – πραγματοποιείται στο Karlstad, το οποίο φιλοξενεί το Σουηδικό ράλι 7 - 10 Φεβρουαρίου.


Πηγή: Ford