…καθώς ο P.G. Andersson τερμάτισε στην 8η θέση του Ράλι Μόντε Κάρλο.
Πρώτη φορά επισήμως στο WRCη Suzukiκαι πρώτος βαθμός για το SX4 και τον P.G. Andersson.
Παρότι ο Σουηδός οδηγός έχει ελάχιστη εμπειρία σε τετρακίνητα WRC και η ομάδα ακόμα «ροντάρεται» στο να συνεργάζεται, κατάφεραν να φέρουν το υπό εξέλιξηSX4 WRC στην όγδοη θέση της γενικής κατάταξης και να κατακτήσουν ένα βαθμό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, στον πρώτο επίσημο αγώνα τους.
Αυτό το «επίτευγμα» έδωσε μεγάλη ώθηση στην ψυχολογία της ομάδας της Suzuki, ενώ, παράλληλα, είναι η απόδειξη για τη σωστή κατεύθυνση της εξέλιξης του αυτοκινήτου, αλλά και για την ικανότητα των οδηγών του. Ο έτερος οδηγός της Suzuki, ο πολύπειρος ToniGardemeister, πάλεψε και αυτός για μια βαθμολογούμενη θέση, ωστόσο ένα πρόβλημα υπερθέρμανσης του κινητήρα δεν του επέτρεψε να τερματίσει.
Ο εξαιρετικά δύσκολος αγώνας του ράλι Μόντε Κάρλο έκρυβε και φέτος αρκετές παγίδες που πρόσθεταν εκπλήξεις κατά την οδήγηση στις στενές και παγωμένες ασφάλτινες «ειδικές». Ο ιδιαίτερα ταλαντούχος P.G. Anderssonαντιμετώπισε την πρώτη μέρα του αγώνα ένα πρόβλημα στη μετάδοση, μένοντας σε μια ειδική με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς. Ενώ λοιπόν στην 5η ειδική την πρώτη ημέρα ήταν 14ος, σταδιακά άρχισε να κερδίζει θέσεις, οδηγώντας με σύνεση αλλά και ταχύτητα.
Καλύτερο αποτέλεσμά του σε όλο τον αγώνα ήταν η 5ηθέση στην 9η ειδική διαδρομή (LabatieD’Andaure 1). Αντίστοιχα καλά αποτελέσματα είχε και ο Gardemeister, που είχε φτάσει στη 10η θέση της γενικής κατάταξης μέχρι την 14η ειδική, την τελευταία πριν την εγκατάλειψή του.
Συνολικά η πρώτη εμφάνιση του SuzukiSX4 WRC, των οδηγώνκαι της ομάδας ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς ο στόχος στο στάδιο αυτό είναι η εξέλιξη και όχι τα καλά αποτελέσματα. Τα οποία, ωστόσο, είναι πάντα ευπρόσδεκτα.
Επόμενος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος είναι το ράλι Σουηδίας, που θα πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα, στις 8-10 Φεβρουαρίου 2008. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο P.G. Anderssonγνωρίζει πολύ καλά τον αγώνα της πατρίδας του, ενώ και για τον Φιλανδό Gardemeister, σύμφωνα με δηλώσεις του, το ράλι Σουηδίας είναι ιδιαίτερα αγαπητός αγώνας.
5η νίκη στο Monte Carlo για την Citroën και τον Loeb
Ο SébastienLoeb και ο Μονεγάσκος συνοδηγός του DanielElena πέτυχαν χθες την 5η νίκη της Citroën στον αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι που διεξάγεται στο MonteCarlo. Κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής των επάθλων που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμαμπροστά από το παλάτι του Πριγκιπάτου, το πλήρωμα τηςCitroën κατέγραψε ένα απίστευτο ρεκόρ στο μακροβιότερο και πιο φημισμένο αγώνα του ΠΠΡ. Εν τω μεταξύ το άλλο πλήρωμα της Citroën, ο DaniSordoμε τονMarcMartí, αναγκάστηκαν να εκμεταλλευτούν τον κανονισμό του SupeRally και ξαναπαίρνοντας εκκίνηση μετά από πρόβλημα που παρουσιάστηκε την 3η ημέρα του αγώνα, τερμάτισαν τελικά στην 11η θέση της τελικής κατάταξης, κερδίζοντας έτσι 1 βαθμό για τηνCitroën στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Η δεύτερη αυτή συνεχόμενη νίκη του CitroënC4 WRC, στις φημισμένες ειδικές του RallyMonteCarlo, αποτελεί συνέχεια των τριών νικών του προκατόχου του που ήταν το XsaraWRC. "Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα οφείλεται κυρίως στο ταλέντο των SébastienLoebκαιDanielElena. Έκαναν ένα τέλειο αγώνα", δήλωσε ο OlivierQuesnel μετά τον τερματισμό. "Ακόμα μία νίκη της ομάδας στον ιδιαίτερα απαιτητικό αυτό αγώνα με τον οποίο ανοίγει η αυλαία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, είναι η καλύτερη ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά όλων των μελών της ομάδας της CitroënSport" .
Είναι γεγονός ότι η ομάδα πήρε από την αρχή τα ηνία του αγώνα, ξεκαθαρίζοντας από νωρίς τις αξιώσεις της για τη νίκη στα βουνά του Vercors, όταν την Πέμπτη το απόγευμα το C4 WRC των DaniSordo/MarcMartí κατέλαβε την 1η θέση μετά την ολοκλήρωση της ειδικής διαδρομής SS1. Τα πέντε συνεχόμενα 1-2 των επόμενων ειδικών, έκαναν πολλούς να πιστέψουν ότι τα δύο πληρώματα της Citroën, θα πήγαιναν για επανάληψη του θριαμβευτικού 1-2 του τελευταίου αγώνα της περσινής χρονιάς, αλλά ο DaniSordo αναγκάστηκε τελικά να κάνει χρήση του κανονισμού SupeRally ώστε να μπορέσει να συνεχίσει τον αγώνα μετά από την εμφάνιση ενός μηχανικού προβλήματος στην 11η ειδική.
Ο αγώνας της Κυριακής που περιλάμβανε μόνο 69.65km ειδικών διαδρομών, με την περίφημη δοκιμασία στο ColduTurini να επαναλαμβάνεται δύο φορές, θα μπορούσε να επιφυλάσσει εκπλήξεις στα πληρώματα αλλά ο SébastienLoebκαι οDanielElena έμειναν απόλυτα συγκεντρωμένοι. Απέφυγαν και το παραμικρό λάθος στις 4 «πραγματικές» ειδικές, πριν να ολοκληρώσουν με τους δύο γύρους της υπερ-ειδικής μέσα στους δρόμους του Πριγκιπάτου, το Σαββατοκύριακό τους. Η νίκη αυτή κατατάσσει τους SébastienLoebκαιDanielElena σαν το μοναδικό πλήρωμα που έχουν κατακτήσει τον αγώνα 5 φορές, μία παραπάνω από τον WalterRöhrl, τον SandroMunariκαι τον TommiMäkinen.
Τα πλατιά χαμόγελα στα πρόσωπα των SébastienLoebκαι DanielElena,ήταν αδύνατον να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους, τόσο στο βάθρο των νικητών όσο και κατά την διάρκεια των συνεντεύξεων στον τερματισμό στο λιμάνι του Monaco. "Περισσότερο και από το γεγονός ότι αυτή ήταν η 37η νίκη μας στο WRC και η 5η στον συγκεκριμένο αγώνα, πιστεύω ότι το πιο σημαντικό είναι ο τρόπος που κερδίσαμε φέτος," δήλωσε ο SébastienLoeb. " Tο C4 δούλεψε περίφημα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και οι ρυθμίσεις που επιλέξαμε στην αρχή αποδείχθηκαν ιδανικές, πράγμα που αποδεικνύει για ακόμα μία φορά την θαυμάσια δουλειά που γίνεται σε κάθε αγώνα. Το C4 συνεργάστηκε θαυμάσια με τα Pirelli που δούλεψαν τέλεια στις γλιστερές ασφάλτινες ειδικές. Είναι πάντα πολύ καλό να ξεκινάς την σαιζόν με νίκη, αλλά δεν θα ήθελα να παρασυρθώ γιατίακολουθούν δύσκολοι αγώνες… " .
Ξεχνώντας για λίγο τη στεναχώρια του ο DaniSordo πρόσθεσε με θετικό τρόπο : "Είμαστε το μοναδικό πλήρωμα που κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του SébastienLoeb. Για άλλη μία φορά το αυτοκίνητό μας ήταν εκπληκτικά γρήγορο στην άσφαλτο και είμαι πολύ ευχαριστημένος με την απόδοση των ελαστικών μας. Αυτός ήταν και ένας από τους άγνωστους παράγοντες πριν την εκκίνηση. Τελικά, είμαι ευχαριστημένος που έδωσα στην ομάδα μου έστω και έναν βαθμό στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών."
"Είναι μεγάλη ικανοποίηση για εμένα να ξεκινάω την δουλειά μου σαν Διευθυντής της CitroënSport με νίκη στο RallyMonteCarlo. Αυτό μας δίνει μία γερή βάση στη διεκδίκηση και των δύο Πρωταθλημάτων," συμπέρανε ο OlivierQuesnel. "παραμένω όμως προσγειωμένος γιατί η ομάδα μας έχει συχνά επιτυχίες σε ασφάλτινους αγώνες. Στη Σουηδία μας περιμένει μία τελείως διαφορετική πρόκληση. Οι αντίπαλοί μας θα είναι χωρίς αμφιβολία, πολύ δυνατοί στα γλιστερά χώματα των ειδικών, και ο συναγωνισμός προβλέπεται πιο ανοιχτός… "
Ο Hirvonen ξεκινά τη σεζόν του WRC με μια θέση το πόντιουμ στο Monte Carlo
ΟιοδηγοίτηςBP Ford Abu Dhabi World Rally Team,Mikko Hirvonen & Jarmo LehtinenσημείωσαντιςκαλύτερεςεπιδόσειςτουςστοθρυλικόRallye Monte Carlo, τερματίζονταςστηδεύτερηθέσημετάαπόένασκληρότετραήμεροαγώναστοMonaco.Οι Φιλανδοί, οδηγώντας ένα FordFocusRSWorldRallyCar, δεν είχαν ποτέ τερματίσει στο πόντιουμ σ’ αυτό τον πρώτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA, στις τέσσερις προηγούμενες εκκινήσεις τους, αλλά από το πρώτο χιλιόμετρο του αγώνα βρέθηκαν στην πρώτη τριάδα.
Οι team-matesτους, Jari-MattiLatvala& MiikkaAnttila, τερμάτισαν 12οι με ένα άλλο FocusRS, μετά από πολλά εμπόδια, ενώ οι KhalidAlQassimi & MichaelOrrαπό το AbuDhabiήρθαν 16οι με ένα τρίτο αυτοκίνητο της BPFordAbuDhabi.Και οι δύο τερμάτισαν μετά από επανεκκίνηση σύμφωνα με τους κανονισμούς SupeRally, έχοντας εγκαταλείψει νωρίτερα μέσα στον αγώνα.Πέντε αυτοκίνητα της Ford τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα, ενώ τα FocusRSδιεκδίκησαν την 6η, 9η και 10η θέση.
Το ασφάλτινο ράλι περιλάμβανε τρεις ημέρες αγώνα στα όρη Vercorsκαι Ardècheπριν από το τελευταίο σκέλος της Κυριακής στις Παράκτιες Άλπεις, που δεσπόζουν πάνω από το Monaco. Οι 19 ειδικές διαδρομές κάλυψαν 362.09kmκαι ενώ οι συνθήκες ήταν γενικά καλές για τους αγωνιζόμενους, κομμάτια από χιόνι και πάγο σε εκτεθειμένες, βόρεια προσανατολισμένες πλαγιές καραδοκούσαν να παγιδεύσουν στους ανυποψίαστους.
Ο Hirvonenδιασφάλισε μία τρίτη θέση την πρώτη μέρα, πριν αναρριχηθεί στη δεύτερη το Σάββατο το πρωί. Χωρίς πίεση από τα μετόπισθεν και μη έχοντας την ευκαιρία να κυνηγήσει την πρώτη θέση, οδήγησε με άνεση στις πέντε τελευταίες ειδικές της Κυριακής, που περιλάμβαναν δύο περάσματα από την διάσημη ColdeTuriniκαι μία θεαματική ειδική γύρω από την περιοχή του λιμανιού, στον τόπο του αγωνιστικού σιρκουί της F1 του Monaco.Ο οδηγός ανέβηκε στο πόντιουμ, στο παλάτι το Monaco, μπροστά στον Πρίγκιπα Αλβέρτο, με πλεονέκτημα 24.2sec από τον τρίτο, ChrisAtkinson.
«Η δεύτερη θέση είναι ένα θαυμάσιο αποτέλεσμα για μένα και ένα άριστο ξεκίνημα της σεζόν» δήλωσε ο 27χρονος Hirvonen.«Ποτέ δεν είχα τερματίσει σε καλή σειρά εδώ, επομένως η κατάκτηση μιας θέσης στο πόντιουμ είναι κάτι καταπληκτικό και τη νιώθω σαν νίκη. Ξεκίνησα τη σεζόν όπως ακριβώς ήθελα, με ένα καλό αποτέλεσμα. Δεν ήξερα τι να περιμένω από αυτό το ράλι, αλλά φιλοδοξία μου για φέτος είναι να τερματίζω δεύτερος, αν δεν μπορώ να κερδίζω.Όταν πέρασα στη δεύτερη θέση ανακουφίστηκα επειδή δεν πιεζόμουνα από πίσω. Είχα μία αβεβαιότητα για τη συμπεριφορά των νέων ελαστικών της Pirelli.Αποδείχτηκαν καλά, αλλά από μένα εξαρτάται να είμαι προσεκτικός στις αναγνωριστικές δοκιμές όταν κάνω τα pacenotes μου».
Ο Latvalaέχασε χρόνο όταν χρειάστηκε να αλλάξει τροχό την Πέμπτη, ύστερα από επαφή με τοίχο και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το Σάββατο το απόγευμα καθώς χτύπησε σε πέτρα και έσπασε την εμπρός ανάρτηση του αυτοκινήτου. Ξεκίνησε πάλι την Κυριακή το πρωί από την 14η θέση κατάφερε να ανέβει στη 12η, σημειώνοντας τρεις φορές έναν από τους τρεις καλύτερους χρόνους. Για τον Anttila, ο αγώνας σηματοδότησε το 50ό του ράλι δίπλα στον Latvala και την 150ή εκκίνηση στην καριέρα του.
«Έκανα δύο λάθη και ήταν ένα μεγάλο και δύσκολο Σαββατοκύριακο, αλλά είχα καλή ταχύτητα σήμερα και ήμουν ευχαριστημένος με τους χρόνους μου» δήλωσε ο 22χρονος Latvala. «Είναι ατυχία που βρήκα το ρυθμό μου με καθυστέρηση τριών ημερών. Έχω μάθει πώς να κόβω στις στροφές ώστε να περνώ πιο ευθεία με τα νέα ελαστικά – κάτι απαραίτητο για να τερματίζεις σε αγώνες.Σήμερα έμαθα επίσης ότι πρέπει να είμαι επιθετικός στις εισόδους των στροφών για να μπορούν τα ελαστικά να αποδίδουν τα μέγιστα».
Ο AlQassimi, κάνοντας το ντεμπούτο του εδώ, εγκατέλειψε την Παρασκευή, έχοντας χτυπήσει σε ανάχωμα και σπάζοντας την ανάρτηση του αυτοκινήτου του πριν ανακάμψει από την 26η στη 16η θέση.«Ήταν ένα απίστευτα δύσκολο και τεχνικό ράλι αλλά συνέκρινα τους χρόνους μου με αυτούς των άλλων οδηγών και πήρα θάρρος. Ήμουν χαρούμενος που βρέθηκα στην πρώτη δεκάδα πριν κάνω το λάθος και περάσω τον υπόλοιπο αγώνα προσπαθώντας να ανακτήσω την αυτοπεποίθησήμου. Η σχέση μου με το νέο συνοδηγό μου ήταν άριστη και η εμπειρία του στο WRC με βοήθησε με τα pacenotes μου.
Ο διευθυντής της BPFordAbuDhabi, MalcolmWilson, ήταν ευχαριστημένος με το ξεκίνημα της ομάδας. «Υπήρχε πολλή πίεση στο Mikko αλλά αναπλήρωσε το κενό που άφησε ο MarcusGrönholmκαι είμαι εντυπωσιασμένος από τη δουλειά του. Δεν θα μπορούσαν να ζητήσω κάτι περισσότερο, ως προς το αποτέλεσμα.Ήταν ένα απότομο ‘μάθημα’ για τον Jari-Mattiαλλά έχει αποκτήσει εμπειρία από το Σαββατοκύριακο και θα νιώσει το πλεονέκτημα αργότερα μέσα στη σεζόν» δήλωσε.
Ο MarkDeans, διευθυντής αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, δήλωσε: «Ο τερματισμός στο πιο διάσημο ράλι του πρωταθλήματος με πέντε αυτοκίνητα στην πρώτη δεκάδα είναι θαυμάσιο αποτέλεσμα για τη Ford. Δείχνει το επίπεδο στο οποίο πρέπει να στοχεύουμε για την υπόλοιπη σεζόν, και είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να δικαιωθούμε».
Επόμενος γύρος
Ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος – και μοναδικός που γίνεται αποκλειστικά σε συνθήκες χιονιού – πραγματοποιείται στο Karlstad, το οποίο φιλοξενεί το Σουηδικό ράλι 7 - 10 Φεβρουαρίου.