Ι.F Motorsports

Monday, September 1, 2008

WRC FORD RALLY NEW ZEALAND

Οι οδηγοί της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen τερμάτισαν τρίτοι στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας, καθώς για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν, ο αγώνας είχε ένα φινάλε που θύμιζε σενάριο φαντασίας. Οι Φιλανδοί οδήγησαν το Ford Focus RS World Rally Car τους στην τελετή τερματισμού στο Hamilton φανερά απογοητευμένοι μετά από μία δραματική κατάληξη, όπου επιπλέον οι team-mates τους Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila εγκατέλειψαν και η ομάδα έχασε έναν πιθανό τερματισμό 1-2.

Μετά από δύο ημέρες συναρπαστικού αγώνα στους ομαλούς και γρήγορους χωμάτινους δρόμους στην περιοχή του Waikato στο North Island, το σημερινό τελευταίο σκέλος ξεκίνησε με τέσσερις οδηγούς να απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα. Αυτός ο συνωστισμός στις πρώτες θέσεις ήταν κυρίως αποτέλεσμα τακτικής, καθώς οι οδηγοί ελίχθηκαν έξυπνα για να πετύχουν την καλύτερη θέση εκκίνησης την τελευταία ημέρα. Επειδή οι δρόμοι ήταν καλυμμένοι με ολισθηρό χαλίκι, όσοι ξεκινούσαν πρώτοι, είχαν το μειονέκτημα, καθώς σκούπιζαν τις πέτρες, αφήνοντας μία πιο καθαρή και ταχύτερη γραμμή για εκείνους που ακολουθούσαν.

Οι Latvala και Hirvonen ήταν στην πρώτη και δεύτερη θέση από την προηγούμενη μέρα και ξεκίνησαν με αυτή τη σειρά. Με τον Latvala να έχει αναλάβει να ‘σκουπίζει’ τις πέτρες, ο Hirvonen ωφελήθηκε σε μεγάλο βαθμό και ο 28χρονος άλλαξε θέση στην κορυφή με το συνάδερφό του μετά τον πρώτο κύκλο δύο ειδικών διαδρομών στην εξοχή του Raglan. Στην επανάληψη αυτών των ειδικών, οι καθαροί πλέον δρόμοι προσέφεραν στους οδηγούς τη δυνατότητα να αγωνιστούν επί ίσοις όροις και ο Hirvonen αύξησε τη διαφορά του στην πρώτη θέση στα 9,8 δευτερόλεπτα από τον Latvala και ενώ απέμενε μία ακόμα ειδική στην εξοχή και η τελευταία, αγαπημένη των θεατών διαδρομή.

Η Whaanga Coast μήκους 29.72km αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA, καθώς περνά μέσα από πράσινους λόφους με οργιώδη βλάστηση και εντυπωσιακή θέα στη Θάλασσα της Τασμανίας. Δικαίωσε τη φήμη της σαν η διαδρομή-κλειδί του ράλι, καθώς πρώτα ο Latvala είχε μια έξοδο χτυπώντας σε ανάχωμα και εγκατέλειψε με κατεστραμμένο ψυγείο, στη συνέχεια ο Hirvonen έκανε τετακέ με το Focus RS WRC έχοντας προηγουμένως σκάσει ένα ελαστικό του και έχασε ένα λεπτό, υποχωρώντας έτσι στην τρίτη θέση.

«Αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες απογοητεύσεις στην καριέρα μου αλλά αυτά έχουν οι αγώνες» δήλωσε ο Hirvonen. «Ήμουν σίγουρος ότι μπορούσα να οδηγήσω με κανονικό ρυθμό σ’ αυτή την ειδική και να κερδίσω αλλά δεν ήταν γραφτό, αφού χαρίσαμε στο Loeb τη νίκη. Κάτι τέτοιο δεν είναι καλό ούτε για το πρωτάθλημα τώρα αλλά, τίποτα δεν ήταν αδύνατο. Θα είναι δύσκολο να αναπληρωθεί μία διαφορά οκτώ βαθμών στο πρωτάθλημα των οδηγών και είναι δυσάρεστη μία τέτοια κατάληξη ενός θαυμάσιου Σαββατοκύριακου. Τερμάτισα βέβαια στο πόντιουμ και ό,τι δεν σε σκοτώνει σε κάνει δυνατότερο. Το θετικό από αυτό τον αγώνα είναι ότι ξέρω πως μπορώ να κερδίζω σε χωμάτινα ράλι.

«Όταν είδα τον Jari-Matti να εγκαταλείπει, ήξερα ότι έπρεπε να κερδίσω. Ωστόσο, περίπου 9km πριν το τέλος συνειδητοποίησα ότι έχανα αργά αέρα από το πίσω δεξί ελαστικό. Δεν έχω ιδέα πώς, ή πού, συνέβη. Μετά, ένα χιλιόμετρο πριν τον τερματισμό έκανα τεκακέ και η πρόσκρουση στο ανάχωμα αποκόλλησε τον εμπρός προφυλακτήρα. Δεν ήταν γραφτό να γίνει» πρόσθεσε ο Hirvonen, έχοντας ολοκληρώσει την τελευταία από τις 16 ειδικές συνολικής απόστασης 353.04km.

Το ατύχημα του Latvala συνέβη 3.5km μετά την εκκίνηση. «Πλησίαζα μία μεγάλη αριστερή στροφή όπου τα τελευταία αυτοκίνητα από το πρώτο πέρασμα είχαν δημιουργήσει μία στενή γραμμή. Έχασα πρόσφυση στο πίσω τμήμα και το αυτοκίνητο πλαγιολίσθησε. Πάτησα τέρμα το γκάζι σε μία προσπάθεια να το ισιώσω, αλλά αυτό υπέρστρεψε και οδηγήθηκα σε έξοδο στο εσωτερικό της στροφής. Χτύπησα σε ένα ανάχωμα που όμως είχε ένα βράχο θαμμένο στην άμμο με αποτέλεσμα να σπάσει το ψυγείο και το intercooler. Ήξερα από την αρχή ότι όλα τέλειωσαν επειδή άναψαν τα λαμπάκια για τη θερμοκρασία του λαδιού και το νερό. Είμαι απογοητευμένος επειδή έχασα βαθμούς για τον εαυτό μου και την ομάδα. Ένοιωθα τόσο καλά και ήμουν ευχαριστημένος από την οδήγησή μου εδώ, γι’ αυτό σκέφθηκα ότι μπορούσα να τερματίσω δεύτερος. Είναι δυσάρεστο το συναίσθημα, αλλά μετά τα προβλήματά μου στη Γερμανία, έχω μάθει ότι πρέπει να βρω τη δύναμη και να συνεχίσω» δήλωσε ο 23χρονος Latvala.

Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson συνόψισε τα συναισθήματα της ομάδας. «Είναι μία από τις πιο απογοητευτικές ημέρες που έχουμε ζήσει. Έχοντας την πρώτη και δεύτερη θέση ξεκινώντας την τελευταία ειδική στην εξοχή, ασφαλώς δεν περιμέναμε να βρεθούμε στην τρίτη θέση. Πραγματικά νιώθω τον Mikko επειδή οδήγησε ένα άψογο ράλι και έδειξε ότι μπορεί να κερδίσει τη μάχη με τον Loeb. Τόσο αυτός όσο και ο Jari-Matti επέδειξαν τρομερό ρυθμό αυτό το Σαββατοκύριακο και θα επανέλθουμε στη μάχη» δήλωσε.

Ο Διευθυντής Αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Mark Deans δήλωσε: «Είμαστε τρομερά απογοητευμένοι με αυτό που συνέβη, αλλά ημέρες όπως η σημερινή κάνουν το WRC ένα τόσο συναρπαστικό σπορ. Βρισκόμασταν σε οριακό σημείο και αυτό το αποτέλεσμα είναι πλήγμα για τις ελπίδες μας να διατηρήσουμε τον τίτλο των κατασκευαστών, αλλά έχουν μείνει ακόμα τέσσερα ράλι, γι’ αυτό και θα αντεπιτεθούμε. Είδαμε σήμερα πόσο απρόβλεπτο μπορεί να είναι αυτό το σπορ επομένως είναι πολύ νωρίς να αρχίσουμε να κάνουμε προβλέψεις για μία πιθανή κατάληξη της χρονιάς».

Επόμενος γύρος

Μετά από τρεις γύρους σε πέντε Σαββατοκύριακα, το πρωτάθλημα παίρνει μία ανάσα το Σεπτέμβριο. Επιστρέφει με το Rally de España στο Salou, στις 2 - 5 Οκτωβρίου, που θα είναι ο πρώτος από δύο ασφάλτινους γύρους επί δύο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα.

Γενική κατάταξη

1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3. 59. 18.9

2. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 3. 59. 36.4

3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 4. 00. 00.4

4. P Solberg/P Mills NOR Subaru Impreza 4. 02. 07.8

5. U Aava/K Sikk EST Citroen C4 4. 02. 49.6

6. P-G Andersson/J Andersson SWE Suzuki SX4 4. 06. 56.3

7. T Gardemeister/T Tuominen FIN Suzuki SX4 4. 07. 13.8

8. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 4. 07. 53.9

9. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 4. 08. 34.1

10 M Prokop/J Tomanek CZE Mitsubishi Lancer 4.13. 07.9

Πρωτάθλημα Οδηγών Πρωτάθλημα Κατασκευαστών

1. S Loeb 86 βαθμοί 1. Citroen Total 141 βαθμοί

2. M Hirvonen 78 βαθμοί 2. BP Ford Abu Dhabi 121 βαθμοί

3. D Sordo 51 βαθμοί 3. Subaru 74 βαθμοί

4. C Atkinson 40 βαθμοί 4. Stobart VK M-Sport Ford 51 βαθμοί

5. J-M Latvala 34 βαθμοί 5. Munchi's Ford 22 βαθμοί

6. P Solberg 32 βαθμοί 6. Suzuki 20 βαθμοί


Ford

Mitsubishi Lancer turbo diesel - Ralliart

Η ομάδα της Repsol Mitsubishi Ralliart θα συμμετέχει στο ανανεωμένο Dakar 2009 με το νέο Racing Lancer turbo diesel. Στόχος της ομάδος είναι να επωφεληθεί από τη μακρόχρονη εμπειρία και εμπλοκή της στους αγώνες μεγάλων αποστάσεων και κυρίως από to Dakar Rally, στο οποίο ήδη έχει κερδίσει 12 φορές την πρώτη θέση με το Pajero/Montero Evolution, προκειμένου να πρωταγωνιστήσει και στο ανανεωμένο Dakar.

Το νέο Racing Lancer θα αντλεί ισχύ από ένα νέο κινητήρα turbo diesel που έχει ήδη δοκιμαστεί και εξελιχθεί μέσω μιας ειδικής έκδοσης του Pajero/Montero Evolution στα Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, Transiberico και Baja Espana.

Ο Ιάπωνας οδηγός αγώνων Hiroshi Masuoka έχει αγωνιστεί δύο φορές με το Pajero/Montero Evolution που είναι εφοδιασμένο με τον turbo diesel κινητήρα του Lancer και δηλώνει ενθουσιασμένος με τις δυνατότητες του νέου μοντέλου: «Η έκδοση diesel είναι τρομερά εύκολη στην οδήγηση, χάρη στην εκπληκτική ροπή της, η οποία διατίθεται σε ακόμα ευρύτερη γκάμα στροφών. Ξεπερνά το βενζινοκίνητο μοντέλο ως προς τη δυνατότητα ελέγχου σε δύσκολα εδάφη καθώς και στην επιτάχυνση μετά από στροφή και στις ευθείες υψηλών ταχυτήτων. Με τις σωστές ρυθμίσεις πιστεύω ότι το αυτοκίνητο θα είναι αισθητά ταχύτερο», δήλωσε ο Masuoka.

Επίσης, ο Ισπανός Joan 'Nani' Roma, που οδήγησε ένα Pajero/Montero Evolution, με την ισχύ του νέου turbo diesel, στο Rali Transiberico, σχολίασε ότι χρειάστηκε να προσαρμόσει το οδηγικό στυλ του στα χαρακτηριστικά ροπής του νέου κινητήρα. Ο Roma κατάφερε να σημειώσει ταχύτερους χρόνους σε τρεις ειδικές στον αγώνα της Πορτογαλίας και στην πραγματικότητα διατήρησε για κάποιο χρονικό διάστημα την πρώτη θέση, κάτι που σήμαινε πολλά για τις δυνατότητες του νέου κινητήρα.

Το πειραματικό αυτοκίνητο κάλυψε περισσότερα από 8.000χλμ σε δοκιμές και αγώνες, και οι υπεύθυνοι μηχανικοί του προγράμματος είχαν την ευκαιρία να εξελίξουν και τη γεωμετρία της ανάρτησης, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της διαφορετικής κατανομής βάρους και των χαρακτηριστικών ροπής που σχετίζονται με το νέο κινητήρα turbo diesel. Τεχνικές καινοτομίες στον υπερσυμπιεστή βελτίωσαν την απόκριση στις χαμηλές στροφές και αύξησαν την ισχύ στις υψηλές στροφές, αναβαθμίζοντας παράλληλα και την αξιοπιστία του.

Το Racing Lancer θα υποβληθεί σε περαιτέρω δοκιμές στο Μαρόκο από Αύγουστο μέχρι Οκτώβριο. Κάθε δοκιμή θα διαρκέσει περίπου δύο εβδομάδες και αναμένεται το αυτοκίνητο να καλύπτει 4.000 χλμ. κάθε φορά. Μετά το εκτενές πρόγραμμα εξέλιξης, το Racing Lancer θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στο Πορτογαλικό Ράλι Baja Portugal, στον έκτο γύρο του 2008 FIA Cross-Country Rally World Cup (Πέμπτη 30 Οκτωβρίου – Κυριακή 2 Νοεμβρίου). Το αυτοκίνητο θα οδηγήσει ο Stéphane Peterhansel, ο πιο επιτυχημένος αγωνιζόμενος του Dakar με συνολικά εννέα θριαμβευτικές νίκες – στους δύο και τους τέσσερις τροχούς – στο ενεργητικό του.

Συνεχίζοντας την προετοιμασία της για το 2009 Dakar, η ομάδα της Repsol Mitsubishi Ralliart, θα συμμετάσχει με δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις των Pajero/Montero Evolution στο Πορτογαλικό Pax Rally, τη δεύτερη αγωνιστική διοργάνωση του νέου Πρωταθλήματος Dakar (Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου – Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου). Τα δύο αυτοκίνητα θα οδηγήσουν οι Γάλλοι Stéphane Peterhansel και Luc Alphand.


Mitsubishi