Ι.F Motorsports

Tuesday, February 12, 2008

2008 WRC Citroen - 57ο Ράλι Σουηδίας (7¬10 Φεβρουαρίου 2008)

Ο δεύτερος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι για το 2008 ολοκληρώθηκε εχθές στην Σουηδία, με τους Dani Sordo και Marc Martí να οδηγούν το Citroën C4 WRC στην έκτη θέση και μετά το πέρας των ειδικών της 3ης και τελευταίας ημέρας. Με την επίδοσή του αυτή το πλήρωμα χάρισε ακόμα 4 βαθμούς στη Citroën στην βαθμολογία του Πρωταθλήματος κατασκευαστών.

Οι απρόσμενα ήπιες για αυτή την εποχή θερμοκρασίες στην περιοχή του Värmland έκαναν το χιόνι να λιώσει, ενώ το λεπτό στρώμα πάγου που κάλυπτε τις ειδικές διαδρομές του αγώνα δεν άντεξε για πολύ τις συνεχείς επιθέσεις των ελαστικών με τα καρφιά. Το οδόστρωμα μετατράπηκε γρήγορα σε μαλακό και λασπώδες με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά γλιστερό. Ο αγώνας της Σουηδίας είναι συνήθως από τους αγαπημένους των οδηγών αλλά φέτος χαρακτηρίστηκε αρκετά βαρετός.

«Δεν είναι και πολύ ευχάριστο να αγωνίζεσαι με τέτοιες συνθήκες. Οι ειδικές ήταν πιο πονηρές από το συνηθισμένο» δήλωσε ο Dani Sordo. «Ήταν αδύνατο να φανταστείς, τι είδους οδόστρωμα θα συναντήσεις στην επόμενη στροφή. Στις έξι σημερινές ειδικές για παράδειγμα, υπήρχε περισσότερη σκόνη παρά πάγος».

«Ακόμα κι έτσι όμως πρέπει να δηλώσω ότι είμαι ευχαριστημένος από τον αγώνα μας» πρόσθεσε ο Ισπανός. «Έχοντας αντικαταστήσει τον κινητήρα μας πριν την εκκίνηση σήμαινε ότι φορτωθήκαμε με «καπέλο» 5 λεπτών, πριν ακόμα ανέβουμε στην ράμπα! Δεδομένων λοιπόν των συνθηκών της εκκίνησης, πρώτο μου μέλημα ήταν να αποκτήσω αρχικά την αυτοπεποίθησή μου και κατόπιν να αρχίσω να ανεβάζω σταδιακά το ρυθμό μου. Οι σημειώσεις μου ήταν καλύτερες από την προηγούμενη χρονιά και αυτό έπαιξε ρόλο στο να αποκτήσω σιγά-σιγά εμπιστοσύνη στον εαυτό μου. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι βοηθήθηκα και από τις όχι και τόσο χειμερινές συνθήκες ενώ και το αυτοκίνητο δούλεψε άψογα. Ετσι κατάφερα να κερδίσω αρκετές θέσεις και να τερματίσω τελικά στην έκτη θέση, γεγονός που δίνει στην Citroën κάποιους βαθμούς. Αισθάνομαι αναμφίβολα μεγαλύτερη σιγουριά σε τέτοιες γλιστερές συνθήκες και τα Pirelli Sottozero δούλεψαν θαυμάσια παρά τις περίεργες συνθήκες και το δύσκολο έργο που είχαν να επιτελέσουν. Τελικά ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο αλλά το μυαλό μου είναι πλέον στον αγώνα του Μεξικού»

«Αυτό το αποτέλεσμα βέβαια δεν μας δίνει αρκετούς βαθμούς, μπορούμε όμως να αποκομίσουμε κάποια θετικά στοιχεία» δήλωσε ο Olivier Quesnel. «Αρχικά το Citroën C4 WRC ήταν ανταγωνιστικό και αξιόπιστο ενώ και η επίδοση των Dani και Marc μας έδωσε ένα καλό προμήνυμα για την υπόλοιπη χρονιά. Παρά την λιγοστή του εμπειρία σε αυτό τον αγώνα, ο Dani έδειξε την ικανότητά του να οδηγεί γρήγορα σε γλιστερές συνθήκες. Εκτίμησα ιδιαίτερα τον τρόπο που διαχειρίστηκε την ποινή του και ξεκίνησε να κάνει τη δουλειά που όλοι περιμέναμε από εκείνον. Ελπίζω και στο Μεξικό, αλλά και στους επόμενους αγώνες να συνεχίσει με τον ίδιο τρόπο και να κερδίσει ακόμα περισσότερους βαθμούς για την Citroën. Η εγκατάλειψη των Sébastien Loeb και Daniel Elena την 1η μέρα μας έδειξε ότι τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο στους αγώνες, έχω όμως απόλυτη εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους καθώς και σε όλους στην Citroën Sport και θα ανακάμψουμε πολύ σύντομα».

«Σε ότι αφορά τους οδηγούς της Citroën Sport Technologies» δήλωσε κλείνοντας ο Olivier Quesnel, «οι Conrad Rautenbach και David Senior συνεχίζουν να βρίσκονται σε φάση εξοικείωσης με το Xsara WRC, ενώ οι Urmo Aava και Kuldar Sikk είχαν σαν στόχο να έχουν διαφορά 1δλ /χιλιόμετρο απο τους προπορευόμενους στην πρώτη τους εμφάνιση με το C4 WRC. Ωστόσο κατάφεραν να τερματίσουν με διαφορά μόλις 0.8 δλ/χιλιόμετρο αποτέλεσμα ιδιαίτερα ικανοποιητικό και ενθαρρυντικό για το μέλλον»


Πηγή: Citroen

FORD WRC 2008 - RALLY ΣΟΥΗΔΙΑΣ (7 - 10 Φεβρουαρίου)

Ο Latvala γράφει ιστορία καθώς η Ford γεμίζει όλες τις θέσεις του πόντιουμ στο Σουηδικό Ράλι

Ο Jari-Matti Latvala της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, έγραψε ιστορία καθώς έγινε ο νεαρότερος οδηγός που κερδίζει σε παγκόσμιο ράλι στη Σουηδία. Ο 22-χρονος Φιλανδός, με συνοδηγό τον Miikka Anttila σημείωσε την πρώτη του νίκη στο Σουηδικό Ράλι με ένα Ford Focus RS World Rally Car. Οι team-mates του, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen ήρθαν δεύτεροι και η Ford κατέκτησε τελικά όλες τις θέσεις στο πόντιουμ, καθώς οι Gigi Galli & Giovanni Bernacchini τερμάτισαν τρίτοι με ένα Focus RS, συμμετοχής Stobart.

Ο θρίαμβος του Latvala στο δεύτερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA επισκιάζει τη νίκη του Henri Toivonen στο 1980 RAC Rally στη Βρετανία, όταν ο Φιλανδός ήταν 24 ετών. Η μέγιστη βαθμολογία δίνει στη σημερινή παγκόσμια πρωταθλήτρια BP Ford Abu Dhabi ένα προβάδισμα 10 βαθμών στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Ο Hirvonen είναι πρώτος στην κατάταξη των οδηγών, με διαφορά έξι βαθμών από τον Latvala που βρίσκεται στη δεύτερη θέση.

Όπως άρμοζε στην περίσταση, επιστρέφοντας στο service park της ομάδας, στο τέλος του ράλι, οι Latvala & Anttila έτυχαν θερμής υποδοχής από τους συμπατριώτες τους και τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Marcus Grönholm, τον άνθρωπο που αντικατέστησαν στην ομάδα οδηγών της BP Ford Abu Dhabi τη φετινή σεζόν, μετά την αποχώρησή του. «Είναι μία απίστευτη μέρα για τον Jari-Matti που δεν θα ξεχάσει ποτέ» δήλωσε ο Grönholm, νικητής σε 30 παγκόσμια ράλι. «Ανήκει στη νέα γενιά του σπορ και τόσο αυτός όσο και ο Mikko μπορούν να προσβλέπουν σε ένα λαμπρό μέλλον».

Λόγω του ασυνήθιστα ήπιου καιρού, για την εποχή, δεν υπήρχε πολύ χιόνι και πάγος στους δασικούς δρόμους, κάτι για το οποίο ο γύρος αυτός θεωρείται ο μοναδικός γνήσιος χειμερινός αγώνας του πρωταθλήματος. Λάσπες και νερά κάλυπταν τους γεμάτους αυλάκια χωματόδρομους, ενώ τα αυτοκίνητα κυριολεκτικά όργωναν τις μαλακές επιφάνειες και οι οργανωτές ακύρωσαν δύο ειδικές διαδρομές λόγω κακών συνθηκών. Ο καιρός αυτός σήμαινε επίσης ότι τα χειμερινά ελαστικά με καρφιά κάθε άλλο παρά η ιδανική επιλογή ήταν για τα αυτοκίνητα Focus RS, αλλά η γόμα Sottozero της Pirelli δούλεψε άριστα παρά τις ακατάλληλες συνθήκες.

Ο Latvala τέθηκε επικεφαλής ήδη από την δεύτερη ειδική διαδρομή (από το σύνολο των 18), διανύοντας 309.10km στην περιοχή Värmland της κεντρικής Σουηδίας. Κέρδισε και τις έξι ειδικές της πρώτης ημέρας στην ύπαιθρο και δημιούργησε ένα προβάδισμα, το οποίο διατήρησε μέχρι τέλους. Στη συνέχεια, κατάφερε να διατηρήσει το ρυθμό του και τις υπόλοιπες ημέρες και να κερδίσει με διαφορά 58.3sec.

«Ο Henri Toivonen είναι ένας από τους ήρωές μου και στα όνειρά μου ήθελα να καταρρίψω το ρεκόρ του, επομένως αυτή η νίκη σημαίνει πολλά για μένα» δήλωσε ο Latvala. «Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα κέρδιζα στο δεύτερο αγώνα συμμετέχοντας με μία εργοστασιακή ομάδα, κυρίως μετά από ένα τόσο απογοητευτικό ξεκίνημα στο Monte Carlo τον περασμένο μήνα. Πραγματικά δεν βρίσκω τις λέξεις να περιγράψω τα συναισθήματά μου. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα κέρδιζα αυτό το Σαββατοκύριακο και μόνο το τελευταίο πρωί άρχισα να συνειδητοποιώ ότι μπορούσα να το πετύχω. Ξεκίνησα το ράλι πολύ καλά την Παρασκευή και δεν έκανα λάθη, κατάφερα λοιπόν να ελέγξω την ταχύτητά μου. Ένιωθα άνεση με το αυτοκίνητο όλο το Σαββατοκύριακο και όλη η ομάδα έχει κάθε λόγο να το γιορτάσει σήμερα» πρόσθεσε.

Ο Hirvonen αντιμετώπισε τις χειρότερες συνθήκες την πρώτη μέρα, αλλά τερμάτισε δεύτερος. Γρήγορα συνειδητοποίησε ότι δεν άξιζε τον κόπο να διακινδυνεύσει να κυνηγήσει τον Latvala και ήταν ευτυχής που με τους βαθμούς τους οποίους κέρδισε, προωθήθηκε στην κορυφή του πρωταθλήματος.

«Ο Jari-Matti και εγώ μπορεί να είμαστε δύο νεαροί οδηγοί στην ομάδα της Ford, αλλά αποδείξαμε ότι μπορούμε να τερματίζουμε στις θέσεις 1-2 και πόσο ισχυρή είναι η ομάδα» δήλωσε. «Ήρθα εδώ με σκοπό να κερδίσω, αλλά ο Jari-Matti έδειξε σαφώς την Παρασκευή ότι αυτός ήταν ο πρωταγωνιστής του αγώνα, γι’ αυτό και αρκέστηκα στη δεύτερη θέση. Η παρηγοριά μου είναι ότι ποτέ δεν έχω βρεθεί πριν στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος. Είμαι σίγουρος ότι θα έχω και άλλες μάχες με τον Jari-Matti. Απογοητεύτηκα που δεν μπορούσα να βρω ρυθμό την Παρασκευή, αλλά στη συνέχεια χαλάρωσα επειδή ήθελα να διασφαλίσω τους βαθμούς. Πάντα έλεγα ότι αν δεν μπορώ να κερδίζω φέτος, πρέπει να τερματίζω δεύτερος και αυτό έκανα».

Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi, Malcolm Wilson μίλησε για ένα τέλειο αγώνα. «Είναι ένα ονειρεμένο αποτέλεσμα και ένα ξεχωριστό ράλι. Είμαστε περήφανοι που έχουμε τον πιο νεαρό νικητή όλων των εποχών σε αγώνα WRC στην ομάδα μας. Ήξερα ότι ο Jari-Matti θα κέρδιζε τη φετινή σεζόν, αλλά αυτό συνέβη νωρίτερα από όσο περίμενα. Η απόδοση του Mikko ήταν πρότυπο προς μίμηση, τα αυτοκίνητα συμπεριφέρθηκαν άψογα και είναι καταπλητικό να έχουμε τέτοια αποτελέσματα σε τέτοιες συνθήκες» δήλωσε.

Ο Mark Deans, διευθυντής αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, δήλωσε: «Ήταν ένα θαυμάσιο Σαββατοκύριακο για τη Ford. Τρία Focus RS στο πόντιουμ και τέσσερα στην πρώτη πεντάδα δείχνουν την ταχύτητα και αντοχή του αυτοκινήτου, τα στοιχεία τα οποία έχουν χαρίσει στη Ford το παγκόσμιο τίτλο τις δύο τελευταίες σεζόν».

Επόμενος γύρος

Ο τρίτος γύρος είναι το πρώτο γνήσιο χωμάτινο ράλι τις σεζόν και ο πρώτος από τρεις συνεχόμενους αγώνες εκτός Ευρώπης. Το Ράλι του Μεξικό έχει τη βάση του στη León και θα πραγματοποιηθεί από 28 Φεβρουαρίου μέχρι 2 Μαρτίου.

Γενική κατάταξη

1. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 2. 46. 41.2

2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 2. 47. 39.5

3. G Galli/G Bernacchini ITA Ford Focus RS 2. 49. 04.4

4. P Solberg/P Mills NOR Subaru Impreza 2. 49. 40.6

5. A Mikkelsen/O Floene NOR Ford Focus RS 2. 52. 27.2

6. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 2. 53. 54.3

7. T Gardemeister/T Tuominen FIN Suzuki SX4 2. 57. 16.5

8. J Hanninen/M Markkula FIN Mitsubishi Lancer 2. 59. 08.7

9. M Østberg/O Unnerud NOR Subaru Impreza 3. 00. 09.7

10 J Ketomaa/M Teiskonen FIN Subaru Impreza 3. 00. 31.9


Πηγή: Ford