Ι.F Motorsports

Thursday, June 19, 2008

WRC - 8ο Ράλι Τουρκίας (12-15 Ιουνίου 2008)

Ο όγδοος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι για το 2008, το Ράλι Τουρκίας, ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Κυριακής. Η σημαία του τερματισμού αυτή τη ζεστή Κυριακή βρήκε τους Sébastien Loeb / Daniel Elena και το Citroën C4 στο τρίτο σκαλί του βάθρου των νικητών και το άλλο πλήρωμα της ομάδας Dani Sordo & Marc Marti να τερματίζουν στην τέταρτη θέση.

Το τελευταίο σκέλος περιλάμβανε μόλις 67,56km ειδικών διαδρομών. Τα δύο περάσματα της ειδικής Olympos των 31,03 χιλιομέτρων, από τα οποία τα πρώτα 7km ήταν καινούργια, αποτέλεσαν και το αγκάθι του αγώνα ενώ η ειδική Çamyuva – που πραγματοποιήθηκε με ανάποδη φορά κατά τη διάρκεια του shakedown – επεφύλασσε αρκετές εκπλήξεις παρά το μικρό της μήκος (5.5km).

Ακόμα και μέσα από τις εκφράσεις και τη συμπεριφορά των πληρωμάτων της Citroën μπορούσε κανείς να αντιληφθεί την ένταση που επικρατούσε πριν την εκκίνηση του τελευταίου σκέλους: ο Sébastien Loeb και ο Daniel Elena απείχαν 34,3 δευτερόλεπτα από τον πρώτο της γενικής και 18,1 από τη δεύτερη θέση. Ολοφάνερος ήταν και ο στόχος των Dani Sordo και Marc Marti με 6,6 μόνο δευτερόλεπτα να τους χωρίζουν από την τέταρτη θέση. Το έργο ήταν στημένο, οι ηθοποιοί είχαν μελετήσει καλά το σενάριο και δεν απέμενε παρά να παιχτεί η τελευταία πράξη !

"Σε ότι αφορά τα δύο πρώτα σκέλη, πιέσαμε όσο το δυνατόν περισσότερο…φαίνεται όμως ότι δεν ήταν αρκετό," δήλωσε σκεπτικός ο Sébastien Loeb. "Το στήσιμο ήταν καλό, το C4 WRC ήταν ανταγωνιστικό και δεν κάναμε κανένα λάθος. Παρά το γεγονός ότι ξεκινούσαμε από την τρίτη θέση, δεν καταφέραμε να επωφεληθούμε από τις ευνοϊκότερες συνθήκες. Οι αντίπαλοί μας δεν ”σκούπιζαν το δρόμο” με τον ίδιο τρόπο που ήμασταν αναγκασμένοι να κάνουμε εμείς τις δύο προηγούμενες μέρες."

"Δεν μπορώ να πω ότι είμαι χαρούμενος με την τρίτη θέση και κάθε άλλο παρά ευχαριστημένος είμαι που έχασα την πρωτοπορία στην βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος των οδηγών," συνέχισε ο Sébastien Loeb. "Για τρείς μέρες δοκιμάσαμε τα πάντα, πολλές φορές μάλιστα ξεπερνώντας τα όριά μας. Χρησιμοποιήσαμε και την τελευταία σταγόνα από τις δυνατότητες του αυτοκινήτου καθώς και των ελαστικών της Pirelli τα οποία τα πήγαν περίφημα απέναντι στον κίνδυνο των κλαταρισμάτων.

Εκτός ίσως από την Νέα Ζηλανδία, δεν θα πρέπει να ανησυχούμε πια για το πρόβλημα του «σκουπίσματος των δρόμων» για κανέναν από τους επτά αγώνες που απομένουν και αυτό είναι μία καλή είδηση. Ξέρουμε πολύ καλά ότι είμαστε έτοιμοι για τη συνέχεια, οι βαθμοί που μας χωρίζουν από την πρώτη θέση και στα δύο Πρωταθλήματα είναι ελάχιστοι και θα υπάρξουν χωρίς αμφιβολία κι΄άλλοι αγώνες που θα μας δώσουν τη δυνατότητα να κλείσουμε την ψαλίδα. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η συνέχεια προμηνύεται συναρπαστική… και ότι σύντομα θα επιστρέψουμε, ακόμα και από την Φιλανδία… "

Με ανεβασμένο το ηθικό ο Dani Sordo και Marc Marti χρειάζονταν μόλις μία ειδική (SS17) για να εξασφαλίσουν την 4η θέση που ήταν και ο στόχος τους. "Είμαι πολύ χαρούμενος που τα καταφέραμε," δήλωσε χαμογελώντας ο νεαρός Ισπανός. "Ρυθμίσαμε τους χρόνους μας σε σχέση με εκείνους του αντιπάλου μας και στο τέλος αυτού του δύσκολου Σαββατοκύριακου το αποτέλεσμα ήταν ικανοποιητικό για μένα.Το C4 έδειξε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και έτσι καταφέραμε να σημειώσουμε καλούς χρόνους σε μερικές ειδικές. Προσπάθησα να φυλάξω τα ελαστικά μου και πιστεύω ότι σημειώσαμε αρκετή πρόοδο οδηγώντας χαλαρά. Τώρα ανυπομονώ για το υπόλοιπο της χρονιάς, και την προοπτική των τριών ασφάλτινων αγώνων που έχουμε μπροστά μας…"

"Οι υψηλές θερμοκρασίες, οι δύσκολες ειδικές διαδρομές και η ένταση του αγώνα ήταν τα χαρακτηριστικά ενός ιδιαίτερα σκληρού Σαββατοκύριακου για όλα τα μέλη της ομάδας Citroën Sport" κατέληξε ο Olivier Quesnel. "Δεδομένων των συνθηκών, ο Sébastien Loeb και ο Daniel Elena πραγματοποίησαν έναν άψογο αγώνα. Τα έδωσαν όλα και θα πρέπει να είναι περήφανοι με την τρίτη θέση που κατέκτησαν.

Πολύ καλό είναι επίσης και το αποτέλεσμα για τους Dani Sordo & Marc Marti. Έπρεπε να πολεμήσουν πολύ σκληρά για την 4η θέση και τελικά τα κατάφεραν. Έχουμε φτάσει πια στα μισά του Πρωταθλήματος.”

“O Sébastien Loeb απέχει μόλις τρείς βαθμούς από την κορυφή του Πρωταθλήματος των οδηγών και η Citroën εννέα βαθμούς από την πρώτη θέση του Πρωταθλήματος των κατασκευαστών. Οι διαφορές λοιπόν δεν είναι σημαντικές και η συνέχεια του Πρωταθλήματος προμηνύεται εξαιρετικά συναρπαστική…"

Τα στατιστικά του Rally

Νικητές ειδικών διαδρομών

1ο σκέλος: SS1: Sébastien Loeb (Citroën C4) SS2: Urmo Aava (Citroën C4)

SS3: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – SS4 και SS5: Gigi Galli (Ford Focus) – SS6: JM Latvala –

SS7: S. Loeb – SS8: G. Galli – SS9: Henning Solberg (Ford Focus).

2ο σκέλος: SS10 και SS11: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – SS12: U. Aava (Citroën C4)

SS13: M. HirvonenSS14: JM LatvalaSS15: S. Loeb και M. HirvonenSS16: S. Loeb.

3ο σκέλος: SS17: U. Aava SS18: S. Loeb SS19: JM Latvala.

Καλύτερες επιδόσεις :

S. Loeb, 5 ειδικές διαδρομές M. Hirvonen, 4 – JM. Latvala, 4 – G. Galli, 3 – U. Aava, 3

H. Solberg, 1.

Τελική κατάταξη του 8ου Ράλι Τουρκίας * (8/15)


1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus)

4 ώρες 42 λεπτά 07,1 δευτερόλεπτα

2. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus)

+ 7,9 δευτερόλεπτα

3. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4)

+ 25,7 δευτερόλεπτα

4. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4)

+ 2 λ. 25,6 δευτερόλεπτα

5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus)

+ 2 λ. 33,7 δευτερόλεπτα

6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza)

+ 2 λ. 48,2 δευτερόλεπτα

7. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus)

+ 4 λ. 24,2 δευτερόλεπτα

8. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4)

+ 7 λ. 46,7 δευτερόλεπτα

9. F. Villagra/J. Perez-Companc (Ford Focus)

+ 9 λ. 34,1 δευτερόλεπτα

10. B. Clark/P.Nagle (Ford Focus)

+ 14 λ. 48,8 δευτερόλεπτα

Τελική κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος κατασκευαστών FIA (γύρος 8/15)*

1. Ford, 99 βαθμοί2. Citroën-Total, 90 βαθμοί – 3. Subaru, 53 βαθμοί – 4. Stobart, 41 βαθμοί

5. Munchi's,19 βαθμοί – 6. Suzuki, 10 βαθμοί.

Τελική κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος οδηγών FIA (γύρος 8/15)*

1. M. Hirvonen, 59 βαθμοί – 2. S. Loeb, 56 βαθμοί – 3. JM Latvala, 34 βαθμοί – 4. C. Atkinson, 31 βαθμοί –

5. D. Sordo, 30 βαθμοί – 6. P. Solberg, 20 βαθμοί – 7. G. Galli, 17 βαθμοί – 8. H. Solberg, 16 βαθμοί –

9. M. Wilson,12 βαθμοί – 10. F. Villagra, 8 βαθμοί – 11. U. Aava, 6 βαθμοί 12. C. Rautenbach, 6 βαθμοί

13. F. Duval, 5 βαθμοί – 14. A. Mikkelsen, 4 βαθμοί – 15. JM. Cuoq, 2 βαθμοί – 16. T. Gardemeister, 2 βαθμοί

17. A. Aigner, 1 βαθμοί –18. PG. Andersson, 1 βαθμοί – 19. J. Hänninen, 1 βαθμοί20. S. Ogier, 1 βαθμοί


Citroen