Formula 1 2006
Την Κυριακή 12 Μαρτίου διεξήχθη ο πρώτος αγώνας Φ1 της χρονιάς 2006 η οποία φιλοδοξεί- μέσα από πολλές αλλαγές στους κανονισμούς να ανακτήσει την χαμένη της αίγλη. Είναι σημαντικό να δούμε εν τάχη τις αλλαγές στους κανονισμούς προκειμένου να προσπαθήσουμε να «μαντέψουμε» το τι θα συμβεί την νέα χρόνια.
Έτσι, τους προκριματικούς ο μοναχικός αγώνας ενάντια στο χρονόμετρο, αντικαταστάθηκε φέτος από μια μάλλον πολύπλοκη διαδικασία τριών σταδίων. Στο πρώτο δεκαπεντάλεπτο σκέλος θα τρέχουν και τα 22 αυτοκίνητα και τα 6 πιο αργά αυτοκίνητα θα καταταγούν στις έξι τελευταίες θέσεις. Στο δεύτερο δεκαπεντάλεπτο σκέλος τα υπόλοιπα 16 αυτοκίνητα θα καταλαμβάνουν με την ίδια λογική τις θέσεις από 11 μέχρι 16. Τέλος στο τρίτο και τελευταίο σκέλος διάρκειας 20 λεπτών, τα εναπομείναντα 10 αυτοκίνητα αγωνίζονται για την κατάκτηση των 10 πρώτων θέσεων. Στα πρώτα δύο σκέλη το φορτίο της βενζίνης είναι ελεύθερο, ενώ στο τρίτο το φορτίο σε καύσιμα θα είναι αυτό που η ομάδα σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει για να εκκινήσει τον αγώνα. Η λογική είναι ότι η διαδικασία δεν θα είναι τηλεοπτικά μονότονη και ότι οι πιο γρήγοροι οδηγοί δεν θα ενοχλούνται από τους πιο αργούς.
Οι εύηχοι κινητήρες V10 των τριών λίτρων θα αντικατασταθούν σταδιακά από τους μικρότερους 2,4 λίτρων V8. Θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος όπου θα μπορούν ην χρησιμοποιηθούν οι V10αλλά με περιορισμούς στην απόδοση τους. Με την ιπποδύναμη «μειωμένη » στους 750 ίππους οι οδηγοί θα προσπαθήσουν να επωφεληθούν από το μικρότερο βάρος και την μικρότερη καταπόνηση στα ελαστικά λάστιχά τους. Οι νέοι κινητήρες καταναλώνοντας λιγότερα καύσιμα θα χρειάζονται μικρότερα δοχεία- κάτι που θα αυξήσει κι άλλο την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσιών..
Τέλος οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν μέχρι επτά ζεύγη σετ στεγνών ελαστικών και μέχρι τέσσερα βρόχινών.
Οι νέες F1 θα είναι σχεδόν το ίδιο γρήγορες με τις περσινές -παρά την μείωση της ιπποδύναμης- αλλά ταυτόχρονα θα είναι και πιο απόλυτες και δύσκολες στην οδήγηση. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτό που είναι προφανές σε εμένα , αδυνατούν να το καταλάβουν οι υπεύθυνοι της FIA. Βλέπετε, για να προσπεράσεις σε ένα αγώνα αυτοκινήτου, θα πρέπει να γίνει κάποιο λάθος είτε του προπορευόμενου, είτε να τολμήσεις να βγεις από την ιδανική γραμμή και να παλέψεις για την θέση. Με τα νέα αυτοκίνητα να βασίζονται περισσότερο στην αεροδυναμική από παλαιότερα, το να πλησιάσεις και να μπεις στον «αέρα» του προπορευόμενου πάνω σε μια στροφή θα είναι καταστροφικό, ενώ η ιπποδύναμη στην ευθεία δεν θα περισσεύει σε κανέναν. Για εμένα ο λόγος για την έλλειψη θεάματος στην F1 ήταν και παραμένει η… υπερβολικά καλή αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσιών.
Προβλέπώ λοιπόν ότι και φέτος θα έχουμε το γνωστό «αγωνιστικό τρενάκι», με τις μάχες να κρίνονται από τις στρατηγικές των ομάδων και τους μηχανικούς στα πιτς- και όχι από τις ικανότητες των οδηγών.
Παρόλα αυτά σας προτείνω να μην χάσετε ούτε ένα αγώνα, αφού για εμάς που αγαπάμε το αυτοκίνητο η F1 ήταν και είναι ο Βασιλιάς των σπορ..