Ι.F Motorsports

Tuesday, July 1, 2008

Ford T Montier και Capri RS2600

Δύο μοναδικά και ειδικά ‘αποκατεστημένα’ αγωνιστικά αυτοκίνητα Ford επιστρέφουν στο διάσημο σιρκουί του Le Mans 24 Hours για τον αγώνα 2008 Le Mans Classic από 11 μέχρι 13 Ιουλίου.

Μετά από επιμελή διαδικασία ‘αποκατάστασης’, τα δύο αυτοκίνητα, ένα 1923 Model T Montier και ένα 1973 Ford Capri RS2600, επανέρχονται στην πίστα για να αγωνιστούν και πάλι στο θρυλικό σιρκουί Sarthe, υπό τη σημαία της 'Ecurie Ford France'.

«Το Le Mans 24 Hours περιλαμβάνεται στην αγωνιστική ιστορία της Ford από τον πρώτο αγώνα, και χαιρόμαστε που μπορούμε να συνεχίσουμε τη σχέση μας μαζί του, συμμετέχοντας στο Le Mans Classic» δήλωσε ο John Fleming, President & CEO Ford Ευρώπης. «Η φετινή χρονιά, που συμπίπτει με την εκατονταετηρίδα του θρυλικού Model T, είναι η πλέον κατάλληλη για να αγωνιστούμε πάλι με ένα αυθεντικό και άριστα ‘αποκατεστημένο’ 1923 Model T Montier, και έναν αξιόλογο εκπρόσωπο των Ford classic - το Mark 1 Capri RS2600."

Γιορτάζοντας τα 100 χρόνια του Model T

Το 2008 σηματοδοτεί τα γενέθλια των 100 χρόνων του Ford Model T, του αυτοκινήτου που κυριολεκτικά έβαλε τον κόσμο πάνω σε τροχούς.

Χωρίς το Model Τ, το αυτοκίνητο δεν θα είχε γνωρίσει ποτέ τέτοια εκπληκτική εξέλιξη στις αρχές του 20ού αιώνα. Πάνω από δεκαπέντε εκατομμύρια Model T κατασκευάστηκαν χρησιμοποιώντας μεθόδους, επαναστατικές για την εποχή. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο για το ευρύ κοινό – ένα όχημα ‘χαμηλού κόστους’ μπροστά από την εποχή του, που γεννήθηκε από την αποφασιστικότητα ενός οραματιστή, του Henry Ford.

Ιδρυτής της σύγχρονης βιομηχανίας αυτοκινήτου, ο Ford υπήρξε πρωτοπόρος και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, σύμβολο του δυναμισμού ενός επιχειρηματικού πνεύματος και κινητήρια δύναμη τεχνολογικής εξέλιξης.

Η Ford, σαν εταιρία, δεν έχει χάσει ποτέ το πάθος της για τους αγώνες. Για να γιορτάσει την επέτειο των εκατό χρόνων του ‘Αυτοκινήτου του 20ού αιώνα’, η Ford συμμετέχει με ένα άριστα ‘αποκατεστημένο’ T-Montier στο τέταρτο Le Mans Classic 24 Hours, στις 12 και 13 Ιουλίου, 2008.

Αυτό το σημαντικό αυτοκίνητο συμμετείχε στον πρώτο αγώνα Le Mans 24 Hours το 1923 και πήρε το όνομά του από τον άνθρωπο που το οδήγησε, τον Charles Montier. Ποτέ πριν ένα τόσο παλιό αυτοκίνητο δεν έχει συμμετάσχει σ’ αυτό το ραντεβού διετίας του Le Mans Classic – ένα θεσμό υψηλού κύρους.

Τη φετινή εκατονταετηρίδα, δεν θα υπήρχε καλύτερος φόρος τιμής στο Model T που έχει κατασκευαστεί σε όλο τον κόσμο, όπως στη Γαλλία, στο Bordeaux και στα προάστια του Παρισιού.

Η αναγέννηση της Ecurie Ford France

To Le Mans Classic 2008 σηματοδοτεί επίσης το γεγονός της επιστροφής του θρυλικού Ford Capri στην πίστα, ντυμένο στα παραδοσιακά μπλε και λευκά χρώματα της Ecurie Ford France.

Σημαντικός παίκτης στους αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού στις αρχές της δεκαετίας του 1970, το Capri RS2600 με τον V6 κινητήρα του που αποδίδει σχεδόν 400 HP παραμένει κομψό και δυναμικό. Το αυτοκίνητο θα συμμετάσχει στο Grid 6 του 2008 Classic, με μοντέλα που έλαβαν μέρος στο Le Mans 24 Hours μεταξύ 1972 και 1979.

Μετά από επιμελή ‘αποκατάσταση’, το Capri, που αγωνίστηκε για πρώτη φορά στο 1974 Le Mans 24 Hours, αλλά δεν κατάφερε να τερματίσει, θα οδηγηθεί από τρεις οδηγούς, με επικεφαλής τον Jean-Louis Schlesser. Ο Schlesser έχει κατακτήσει πολλαπλούς τίτλους σε διάφορες αγωνιστικές διοργανώσεις όπως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και το Rallye-Raid.

Η Ford και το Le Mans Classic

Οι συμμετοχές της Ford στο Le Mans Classic ξεκίνησαν το 2004. Η Ford είναι επίσης ο επίσημος χορηγός του Grid 5 που περιλαμβάνει αυτοκίνητα τα οποία κατασκευάστηκαν μεταξύ 1966 και 1971. Αυτή ομάδα περιέχει αρκετά σημαντικά μοντέλα Ford, μεταξύ των οποίων τα πρωτότυπα Ford GT40 – τα αυτοκίνητα της δεύτερης και τρίτης θέσης από τα τρία GT40, που διέσχισαν τη γραμμή τερματισμού ταυτόχρονα στο θρυλικό αγώνα του 1966 – και Mustang.

Καθεμία από τις έξι ομάδες (grids) θα αγωνιστεί σε τρεις περιόδους σε διάστημα 24 ωρών, σε έναν άθλο αντοχής που θα προκαλέσει ονειροπόληση και νοσταλγία.

«Η εμφάνιση του ‘αποκατεστημένου’ T-Montier στο Le Mans σε μία επέτειο εκατονταετίας αποτίνει φόρο τιμής σε ένα αυτοκίνητο, το οποίο πιθανόν διαμόρφωσε μόνο του το αυτοκινητιστικό τοπίο του 20ού αιώνα» πρόσθεσε ο Fleming. «Από τότε που ξεκίνησε η αυτοκίνηση, οι οδηγοί γοητεύονται από τη μαγεία των επιδόσεων. Το σημερινό χαρτοφυλάκιο οχημάτων Ford τιμά τη σπορ κληρονομιά μας με αυτοκίνητα όπως το Focus ST, και δείχνει τη συνεχή μας αφοσίωση στη δημιουργία μοντέλων απολαυστικών στην οδήγηση».


Ford