Ι.F Motorsports

Tuesday, August 21, 2007

Η Suzuki θέτει νέο ρεκόρ στην ανάβαση Pikes Peak

...ο πρόεδρος της Suzuki Sport NobuhiroMonsterTajima ολοκλήρωσε την ανάβαση σε 10’:01’’:408, οδηγώντας το Grand Vitara XL-7

Ο πολυνίκης των διεθνών αναβάσεων Pikes Peak των ΗΠΑ και Race to the Sky της Ν. Ζηλανδίας NobuhiroMonsterTajima, κατάφερε να «σπάσει» το ρεκόρ ανάβασης του Pikes Peak που κατείχε ο αμερικανός οδηγός Rod Milen για 13 χρόνια.

Ο Tajima ολοκλήρωσε την 85η ανάβαση του Pikes Peak που πραγματοποιήθηκε στις 21 Ιουλίου 2007 σε 10 λεπτά, 1 δευτερόλεπτο και 4,8 εκατοστά και είναι ο πρώτος Ασιάτης κάτοχος του ρεκόρ. Οδηγώντας αλάνθαστα το πρωτότυπο Grand Vitara XL7 των 1.007!!! ίππων, κατάφερε να φτάσει πολύ κοντά ακόμα και στο φράγμα των 10 λεπτών. Το τελευταίο άλλωστε, όπως ο ίδιος ο Tajima δήλωσε, είναι ο επόμενος στόχος του για το 2008.

Η ανάβαση του Pikes Peak είναι η διασημότερη στον κόσμο και πραγματοποιείται από το 1916 στο Colorado Springs των ΗΠΑ. Η χωμάτινη διαδρομή έχει μήκος 19,87 χιλιόμετρα, ενώ η υψομετρική διαφορά από την αφετηρία μέχρι τον τερματισμό είναι 1.400 μέτρα περίπου. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το σημείο τερματισμού βρίσκεται σε υψόμετρο 4.300 μέτρων. Στο αγώνα συμμετέχουν αυτοκίνητα πρωτότυπα και παραγωγής, Quad, ATV και μοτοσικλέτες.

Τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο Pikes Peak και ειδικά αυτά της κορυφαίας κατηγορίας, όπως το Suzuki Grand Vitara XL-7, διαθέτουν εξαιρετικά δυνατούς κινητήρες και προσεγμένη σε κάθε λεπτομέρεια αεροδυναμική. Είναι δε τετρακίνητα και –παρά το μέγεθός τους- πανάλαφρα. Με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200 χλμ./ώρα στο χώμα, και χαώδεις γκρεμούς στο πλάι, η κορυφαία απόδοση, αεροδυναμική και οδική συμπεριφορά, είναι τα μόνα όπλα του οδηγού για την επικράτηση, αλλά και την επιβίωση.

Η Suzuki Sport με οδηγό τον πρόεδρό της Nobuhiro Tajima, συμμετέχει αδιάλειπτα από το 1989 στην ανάβαση του Pikes Peak και έχει σημειώσει –με τη συγκεκριμένη- πέντε συνολικά νίκες στην κορυφαία κατηγορία του αμερικανικού αγώνα. Το απόλυτο ρεκόρ της ανάβασης ήταν το τελευταίο «απόρθητο κάστρο» του αγώνα για τη Suzuki. Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι το ρεκόρ αυτό θα καταχωρηθεί στο «Βιβλίο Ρεκόρ Guinness».



We combined the Escudo 2.7L V6 engine with a twin turbo and completely reformed its internal parts to reach a 995ps output. In fact, since the race is held at 2000~4000m above the sea level, the power decreases while climbing to the top. Such high power is required as a basic engine performance in order to get an overall win in Hill Climb. Moreover, there is much technology acquired from empirical rules also about ECU mapping for high-ground compensation and it is useful to develop an engine for hill climbs.

Πηγή: Suzuki