Ι.F Motorsports

Wednesday, April 7, 2010

WRC Ford Rally Jordan 2010

Ο Jari-Matti Lavala, την ημέρα των 25ων γενεθλίων του και ο συνοδηγός του Miikka Anttila τερμάτισαν δεύτεροι στο Ράλι Ιορδανίας με ένα Ford Focus RS World Rally Car. Το δίδυμο της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team έφερε το καλύτερό του αποτέλεσμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA σε διάστημα σχεδόν ενός έτους, αφού αγωνίστηκε κάτω από υψηλές θερμοκρασίες στις ειδικές διαδρομές της Αραβικής ερήμου στον τρίτο γύρο της φετινής σεζόν.
Το αποτέλεσμα αυτό προάγει τους Φιλανδούς στη δεύτερη θέση στην κατάταξη των οδηγών μπροστά από τους Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen, οι οποίοι έτρεξαν επίσης με Focus RS WRC. Ο Hirvonen τερμάτισε 20ός μετά από επανεκκίνηση το πρωί του Σαββάτου και έχοντας ολοκληρώσει τον αγώνα σύμφωνα με τους κανονισμούς του SupeRally. Ο οδηγός είχε εγκαταλείψει από την πέμπτη θέση την Παρασκευή το πρωί όταν έσπασε την εμπρός αριστερή ανάρτηση του αυτοκινήτου του μετά από πρόσκρουση σε ανάχωμα.
Το Ράλι Ιορδανίας που συμπεριλαμβάνεται στο WRC για δεύτερη φορά, είχε τη βάση του στις ακτές της Νεκράς Θάλασσας, νοτιοδυτικά του Αμμάν και στα 420 m κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, στο χαμηλότερο σημείο της γης. Οργανωμένες ειδικά για το Σαββατοκύριακο του Πάσχα, οι 21 ειδικές διαδρομές απόστασης 339.48km περνούσαν από γνωστές περιοχές της Βίβλου, όπως ο τόπος όπου βαπτίστηκε ο Ιησούς στον Ιορδάνη ποταμό και το όρος Νέμπο όπου ετάφη ο Μωυσής, οραματιζόμενος τη Γη της Επαγγελίας.
Ο Latvala επικράτησε στο πρώτο σκέλος, επιδεικνύοντας τις οδηγικές του ικανότητες στις ειδικές διαδρομές της ερήμου και διαμορφώνοντας ένα πλεονέκτημα 30,2sec. Έτσι ήταν πρώτος στη σειρά εκκίνησης την επόμενη μέρα με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο σκουπίζοντας τις ολισθηρές πέτρες από την επιφάνεια του δρόμου και βελτιώνοντας τις συνθήκες για τους επόμενους οδηγούς. Στο τέλος της ημέρας κατατάχθηκε τρίτος, απέχοντας 27,7sec από την κορυφή, αλλά διασφαλίζοντας ιδανική θέση εκκίνησης για την τελευταία ημέρα.
Οι διάφορες τακτικές που εφαρμόστηκαν για την επανεκκίνηση της τελευταίας ημέρας ανέτρεψαν την κατάταξη καθώς οι οδηγοί σκόπιμα έλαβαν χρονικές ποινές για να διαμορφώσουν πιο ευνοϊκή σειρά εκκίνησης για τους συναδέρφους τους. Ο Latvala ήταν τέταρτος στη σειρά, αλλά ο κυριότερος αντίπαλός του, Sébastien Loeb ήταν δεύτερος αντί πρώτος αποφεύγοντας τον ανεπιθύμητο ρόλο του πρώτου οδηγού.
Ο Latvala ξεκίνησε με επιθετικές διαθέσεις, αλλά μετά από δύο περιστατικά που λίγο έλλειψε να του στοιχίσουν ακριβά, εγκατέλειψε το κυνήγι της πρώτης θέσης και θέλησε να διασφαλίσει μία επάξια δεύτερη θέση. «Είναι πολύ καλύτερα από τα περσινά μου γενέθλια όταν παραλίγο να σκοτωθώ βγαίνοντας από το δρόμο και φέρνοντας τούμπες επί 200 μέτρα σε μία πλαγιά στην Πορτογαλία» δήλωσε. «Η δεύτερη θέση είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, αν και ένοιωσα λίγο απογοητευμένος όταν συνειδητοποίησα ότι δεν υπήρχαν προοπτικές να νικήσω. Διατήρησα την πίεση για την περίπτωση που θα μπορούσα να εκμεταλλευτώ τυχόν λάθος του αντιπάλου μου, αλλά παράλληλα έπρεπε να παραμείνω χαλαρός».
«Είναι το τρίτο μου καλό αποτέλεσμα σε τρία ράλι τη φετινή σεζόν και αυτός ο γύρος έχει τονώσει την αυτοπεποίθησή μου. Οι αποφάσεις τακτικής την τελευταία ημέρα άλλαξαν την πορεία του αγώνα. Η δεύτερη θέση του Loeb στη σειρά εκκίνησης επηρέασε σημαντικά την εξέλιξη του ράλι. Η διαφορά μεταξύ πρώτης και δεύτερης θέσης εκκίνησης είναι τεράστια, ενώ μεταξύ δεύτερης και τρίτης ή τρίτης και τέταρτης είναι ελάχιστη» πρόσθεσε ο Latvala, ο οποίος κέρδισε τρεις ειδικές διαδρομές την Πέμπτη και δύο το Σάββατο.
Ο Hirvonen ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος στην πέμπτη θέση, αλλά έσπασε την ανάρτησή του έχοντας κάνει λιγότερο από 3 χλμ. στην πρώτη ειδική της Παρασκευής. «Έκανα λάθος παίρνοντας μία γραμμή πολύ κοντά στο εσωτερικό του δρόμου. Το αυτοκίνητο προσέκρουσε σε ανάχωμα στην εσωτερική πλευρά της δεξιάς στροφής και σχεδόν απογειώθηκε. Ήμουν τυχερός που δεν τουμπάρισα, αλλά προσγειώθηκα με τον αριστερό εμπρός τροχό και έσπασε η ανάρτηση» δήλωσε.
Έχοντας υποχωρήσει στην 20ή θέση και χωρίς πιθανότητα να ανακτήσει το χαμένο χρόνο, ο 29χρονος Φιλανδός ήταν ευχαριστημένος που σκόπιμα επέσυρε χρονική ποινή κάνοντας επανεκκίνηση το πρωί του Σαββάτου για να βελτιώσει τη θέση του Latvala στο δρόμο. Αγωνίστηκε στις οκτώ τελευταίες ειδικές, σε θερμοκρασίες 33ºC, και τερμάτισε στην 20ή θέση, κερδίζοντας πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
«Ήταν ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο» παραδέχτηκε. «Έκανα ένα ηλίθιο λάθος αλλά αυτό θα συνέβαινε κάποια στιγμή. Απλά μακάρι να μην είχε συμβεί εδώ, το συγκεκριμένο Σαββατοκύριακο. Δεν μου αξίζει και θέλω να ξαναβρώ τον παλιό μου εαυτό. Η ομάδα έκανε καλή δουλειά επισκευάζοντας το αυτοκίνητό μου και σήμερα οδήγησα πολύ προσεκτικά, ελέγχοντας τα pace notes μου και χωρίς να ρισκάρω. «Δεν είναι το ίδιο όπως όταν αγωνίζεσαι για τη νίκη και επιτίθεσαι, επειδή είναι δύσκολο να κρατήσεις το ρυθμό. Οι δρόμοι ήταν πολύ ολισθηροί και οι πιο τεχνικοί σε αγώνες ράλι».
Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson, δήλωσε: «Είμαι ευχαριστημένος που πετύχαμε ανταγωνιστικούς χρόνους και κερδίσαμε σε ειδικές διαδρομές. Η επίδοση του Jari-Matti ήταν πολύ σημαντική, καθώς σήκωσε όλο το φορτίο μετά το αχαρακτήριστο λάθος του Mikko. Το αποτέλεσμα που έφερε ήταν η επιβράβευση μιας ώριμης και λογικής οδήγησης».
Ο υπεύθυνος αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Μετά την απογοήτευση στο Μεξικό, υποσχεθήκαμε να ανακάμψουμε εδώ και το πετύχαμε. Ο Jari-Matti ήταν η αποκάλυψη της πρώτης ημέρας και παρέμεινε στη μάχη για τη νίκη μέχρι σήμερα. Ήταν κάτι που τόνωσε την αυτοπεποίθηση όλης της ομάδας».

Επόμενος γύρος
Η BP Ford Abu Dhabi team ταξιδεύει για τον τέταρτο γύρο της σεζόν στην Τουρκία. Το ράλι Τουρκίας φέτος έχει νέο πρόσωπο. Η βάση του έχει μετακινηθεί από το Kemer, το τουριστικό θέρετρο της νότιας ακτής, βόρεια στην Κωνσταντινούπολη – την πύλη μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Το ράλι που θα πραγματοποιηθεί 15 - 18 Απριλίου παραμένει στο χώμα, ενώ οι ειδικές διαδρομές του εκτείνονται και στις δύο ηπείρους.
Γενική Κατάταξη
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3. 51. 35.9
2. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3. 52. 11.7
3. P Solberg/P Mills NOR Citroen C4 3. 52. 47.7
4 D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 3. 53. 25.2
5. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 4. 00. 00.2
6. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 4. 02. 02.3
7. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 4. 03. 03.9
8. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen C4 4. 04. 06.9
9. H Solberg/I Minor NOR Ford Focus RS 4. 05. 44.5
10 X Pons/A Haro ESP Ford Fiesta 4. 10. 09.8

Ford