Ι.F Motorsports

Monday, June 15, 2009

Ford - Ο Hirvonen κερδίζει στο Ακρόπολις

Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen ήταν οι νικητές του φετινού Ράλι Ακρόπολις, σηματοδοτώντας την 70η νίκη της Ford σε παγκόσμιο ράλι. Οι Φιλανδοί κέρδισαν στον έβδομο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA και πιο σκληρό αγώνα της σεζόν, με διαφορά 1 λεπτού & 12.9 δευτερολέπτων, με Ford Focus RS World Rally Car. Οι συνάδερφοί τους Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila τερμάτισαν τρίτοι με ένα ακόμα Focus RS WRC, διασφαλίζοντας τη μέγιστη βαθμολογία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών για τη Ford.
Την πρώτη θέση μοιράστηκαν οι Hirvonen και Latvala από την αρχή μέχρι το τέλος του τριήμερου αγώνα, προσφέροντας στη Ford την έβδομη νίκη της σε διάστημα 10 σεζόν στην Ελλάδα. Ήταν επίσης η 40ή νίκη σε παγκόσμιο ράλι για την M-Sport, τη Βρετανικής έδρας εταιρία που είναι υπεύθυνη του αγωνιστικού προγράμματος της Ford στο WRC. Το επιτυχημένο Σαββατοκύριακο σηματοδότησε ένα ακόμα σημαντικό γεγονός για τον επικεφαλής της ομάδας, Malcolm Wilson, ο οποίος κατέκτησε ένα τίτλο ΟΒΕ στο πλαίσιο των διακρίσεων που απένειμε η Βασίλισσα με τον εορτασμό των γενεθλίων της, το Σάββατο.
Το αποτέλεσμα, που ήταν και η δεύτερη συνεχόμενη νίκη της ομάδας μετά την επιτυχία του Latvala στην Ιταλία τον περασμένο μήνα, αναζωπύρωσε την πρόκληση και στα δύο πρωταθλήματα. Η Ford απέχει τώρα μόλις 15 βαθμούς από την κορυφή του πρωταθλήματος των κατασκευαστών, ενώ ο 2ος Hirvonen έχει μειώσει τη διαφορά από την πρώτη θέση της κατάταξης των οδηγών στους επτά βαθμούς.
Οι κακοτράχαλες, με φυτευτές πέτρες χωμάτινες διαδρομές, δυτικά των Αθηνών και οι αφόρητες θερμοκρασίες, που έφταναν στους 36ºC, δικαίωσαν για μία ακόμα φορά τη φήμη του Ακρόπολις. Ήταν ένα ράλι με πολλές απώλειες, καθώς πολλοί από τους πρωτοκλασάτους οδηγούς εγκατέλειψαν κατά τη διάρκεια των 15 ειδικών διαδρομών συνολικής απόστασης 341.01km (δύο ειδικές ακυρώθηκαν). Ωστόσο, κανένα από τα Focus RS WRC δεν έχασε το ρυθμό του ούτε λεπτό, ενώ και οι δύο οδηγοί φρόντισαν τα αυτοκίνητά τους και τα ελαστικά Scorpion της Pirelli, συνδυάζοντας κατάλληλη ταχύτητα και απόλυτη προσοχή στις σκληρές συνθήκες.
Ο Latvala προηγήθηκε από την αρχή, αλλά οπισθοχώρησε στην 11η θέση όταν γλίστρησε σε χαντάκι στην τελευταία ειδική της πρώτης μέρας. Ο Hirvonen προωθήθηκε στην πρώτη θέση αλλά φοβόταν να τρέξει πρώτος στη σειρά εκκίνησης τη δεύτερη μέρα, καθώς θα σκούπιζε τις πέτρες από την επιφάνεια του δρόμου, προσφέροντας έτσι καθαρότερες και ταχύτερες συνθήκες για τους οδηγούς που ακολουθούσαν. Ωστόσο, όσο οι άλλοι αγωνίζονταν, ο Hirvonen μεγάλωσε τη διαφορά του και ο Latvala επανήλθε στην τρίτη θέση. Και οι δύο οδήγησαν προσεκτικά στο μικρό τελευταίο σκέλος, ολοκληρώνοντας ένα αξέχαστο Σαββατοκύριακο.
«Οδήγησα έξυπνα και το σχέδιό μου λειτούργησε άριστα. χωρίς λάθη, ούτε κλαταρίσματα» δήλωσε ο 28-χρονος Hirvonen. «Ήξερα ότι αν τερματίζαμε στο ράλι χωρίς προβλήματα, θα ήμασταν ψηλά στη σειρά εκκίνησης κι αυτό ήταν ένα θέμα. Το μυστικό της επιτυχίας ήταν να παραμείνουμε στο δρόμο και να είμαστε προσεκτικοί. αντί να οδηγούμε συνεχώς με τέρμα γκάζι. Το αυτοκίνητο συμπεριφέρθηκε άψογα όλο το Σαββατοκύριακο, κυρίως στην τελευταία ειδική που ήταν πολύ ανώμαλη. Ήμουν τυχερός που δημιούργησα τόσο μεγάλη διαφορά, ώστε να μπορώ να οδηγώ σταθερά».
«Επιστρέψαμε στη μάχη του πρωταθλήματος και τα πέντε τελευταία ράλι της χρονιάς προβλέπονται συναρπαστικά. Οι επόμενοι δύο αγώνες, στην Πολωνία και τη Φιλανδία, γίνονται σε γρήγορους χωμάτινους δρόμους που μου ταιριάζουν» πρόσθεσε.
Ο Latvala παραδέχτηκε ότι ανακουφίστηκε που ανέβηκε στο πόντιουμ. «Πίστευα ότι είχα χάσει τα πάντα την Παρασκευή το βράδυ. Μία θέση στο πόντιουμ δεν ήταν ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα, ωστόσο οι άλλοι έκαναν λάθη, έσπασαν τα αυτοκίνητά τους και τελικά το πέτυχα. Η στρατηγική μου ήταν να προστατεύσω τα ελαστικά, και το αυτοκίνητο και να αποφεύγω τις πέτρες, και αυτό απέδωσε. Το ράλι απαιτούσε σεβασμό και το αποτέλεσμα είναι πολύ σημαντικό για μένα και την ομάδα από πλευράς πρωταθλήματος» δήλωσε ο 24χρονος Φιλανδός.
Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr από το Abu Dhabi τερμάτισαν έκτοι με το τρίτο Focus RS WRC της ομάδας, που ήταν και το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα του 37χρονου οδηγού από τα Εμιράτα.
Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson, δήλωσε τα εξής: «Ο Mikko οδήγησε με αριστοτεχνικό τρόπο. Αν και ήταν πρώτος μετά την πρώτη μέρα, ανησυχούσαμε για τις επιπτώσεις που μπορεί να είχε η θέση εκκίνησής του το Σάββατο, αλλά αυτός ήξερε καλά τι να κάνει και το εκτέλεσε άριστα. Ο Jari-Matti έκανε θαυμάσια δουλειά μετά το σφάλμα του και εκμεταλλεύτηκε τα λάθη των άλλων. Είναι η πρώτη φορά που ένα Focus RS WRC κερδίζει σε παγκόσμιο ράλι με κινητήρα κατασκευασμένο πλήρως στην M-Sport, και αυτό είναι ένα επίτευγμα που μας γεμίζει υπερηφάνεια. Οι ελπίδες μας για το πρωτάθλημα είχαν εξανεμιστεί πριν από τη Σαρδηνία αλλά δεν τα παρατήσαμε και επανήλθαμε στη μάχη».
Ο John Fleming, Πρόεδρος & CEO της Ford Ευρώπης έλαβε το τρόπαιο των κατασκευαστών στο πόντιουμ πριν δηλώσει: «Δεν υπάρχουν ράλι σκληρότερα από το Ακρόπολις και το γεγονός ότι κερδίσαμε στον πιο απαιτητικό γύρο του WRC για έβδομη φορά μέσα σε 10 χρόνια είναι εκπληκτικό επίτευγμα. Το να πάρουμε δύο θέσεις στο πόντιουμ και να έχουμε τέσσερα από τα Focus RS WRC μας μέσα στην πρώτη εξάδα, είναι μία ακόμα απόδειξη της αντοχής, αξιοπιστίας και ταχύτητάς τους».

Επόμενος γύρος

Το Ράλι Πολωνίας (25 - 28 Ιουνίου) επιστρέφει στο πρωτάθλημα για πρώτη φορά από το 1973, αντιπροσωπεύοντας τον όγδοο γύρο της σεζόν. Ο γρήγορος χωμάτινος αγώνας έχει τη βάση του στο
Mikolajki.

Γενική κατάταξη
1. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 4. 09. 42.5
2. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 4. 10. 55.4
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 4. 11. 27.5
4. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 4. 13. 30.8
5. C Rautenbach/D Barritt ZIM Citroen C4 4. 13. 42.3
6. K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Focus RS 4. 16. 46.8
7. M Østberg/J Andersson NOR Subaru Impreza 4. 22. 07.4
8. L Athanassoulas/N Zakheos GRC Skoda Fabia 4. 22. 30.1
9. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Subaru Impreza 4. 22. 52.4
10 A Araujo/M Ramalho POR Mitsubishi Lancer 4. 24. 47.0

Πρωτάθλημα Οδηγών Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
1. S Loeb 55 βαθμοί 1. Citroen Total 94 βαθμοί
2. M Hirvonen 48 βαθμοί 2. BP Ford Abu Dhabi 79 βαθμοί
3. D Sordo 31 βαθμοί 3. Stobart VK M-Sport Ford 49 βαθμοί
4. J-M Latvala 25 βαθμοί 4. Citroen Junior 24 βαθμοί
5. H Solberg 21 βαθμοί 5. Munchi's Ford 18 βαθμοί6. P Solberg 20 βαθμοί