Ι.F Motorsports

Tuesday, May 10, 2011

WRC Ford - Ράλι Σαρδηνίας 2011

Οι οδηγοί της Ford Abu Dhabi World Rally Team, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen τερμάτισαν δεύτεροι στο Ράλι Σαρδηνίας παραμένοντας ψηλά στην κατάταξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το Fiesta RS World Rally Car ήρθε δεύτερο με διαφορά μόλις 11,2 δευτ., παρά το ότι έχασε πάνω από 50 δευτ. την Παρασκευή όταν ο Hirvonen χτύπησε σε ανάχωμα και κατέστρεψε ένα ελαστικό.
Οι συνάδερφοί του, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila τερμάτισαν στη 18η θέση με ένα ακόμα Fiesta RS WRC. Οι Φιλανδοί τέθηκαν εκτός συναγωνισμού στην πρώτη ειδική της Παρασκευής όταν βγήκαν από το δρόμο λόγω εσφαλμένου pace note και εγκατέλειψαν. Ωστόσο, το Σάββατο επέστρεψαν σύμφωνα με τους κανονισμούς SupeRally και τρέχοντας με ιλιγγιώδεις ρυθμούς κατάφεραν να ανέβουν αρκετά ψηλά στην κατάταξη από την 54η θέση, κερδίζοντας πέντε από τις έξι ειδικές.
Οι Hirvonen και Latvala πήραν τη μέγιστη βαθμολογία στην υπερειδική της Κυριακής που ήταν η τελευταία του ράλι και μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση. Ο Hirvonen ήταν ταχύτερος από τον Latvala και έλαβαν αντίστοιχα τρεις και δύο βαθμούς. Τα δύο ζευγάρια της Ford Abu Dhabi κέρδισαν σε 11 από τις 18 ειδικές του ράλι, με τον Latvala να σημειώνει επτά νίκες και τον Hirvonen τέσσερις.
Ο Hirvonen παραμένει δεύτερος στην κατάταξη των οδηγών, μόλις επτά βαθμούς από τη κορυφή μετά την ολοκλήρωση του πέμπτου από τους 13 γύρους. Ο Latvala είναι τέταρτος στην κατάταξη και η Ford Abu Dhabi δεύτερη στον πίνακα των κατασκευαστών.
Oι διάσπαρτες με πέτρες χωμάτινες ειδικές του ηλιόλουστου νησιού της Μεσογείου προκάλεσαν πολλές φθορές στα αυτοκίνητα. Πάνω από τους μισούς από τους 63 συμμετέχοντες εγκατέλειψαν στο πρώτο σκέλος, το οποίο εκτυλίχθηκε κοντά στην πόλη Oristano. Οι εγκαταλείψεις μειώθηκαν τις επόμενες ημέρες, με τα πληρώματα να αγωνίζονται κοντά στη βάση του ράλι στην πόλη Olbia, βορειοανατολικά του νησιού. Οι οδηγοί έτρεξαν σε18 ειδικές διανύοντας 339.70 χλμ.
Ο Hirvonen κυνηγούσε την πρώτη θέση την Παρασκευή μέχρι που χτύπησε σε ανάχωμα με αποτέλεσμα να σκάσει το πίσω δεξί ελαστικό. Ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος στην τρίτη θέση και μείωσε τη διαφορά του από την κορυφή το Σάββατο, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση. Ωστόσο, επειδή ήταν ανέφικτο να καλύψει τη διαφορά στις τελευταίες τέσσερις ειδικές της Κυριακής (65.58 χλμ.), ο 30-χρονος Φιλανδός επικεντρώθηκε στην υπεράσπιση της δεύτερης θέσης από δύο ανταγωνιστές του, στοχεύοντας παράλληλα στους έξτρα βαθμούς της υπερειδικής.
Επίσης βοηθήθηκε από τους διοργανωτές οι οποίοι του αναγνώρισαν 4,5 δευτερ. διορθώνοντας ένα λανθασμένο χρόνο από τη δεύτερη ειδική του Σαββάτου.
«Η δεύτερη θέση ήταν πολύ καλός τερματισμός και χαίρομαι με τους πρόσθετους βαθμούς» δήλωσε ο Hirvonen. «Είχα καλό ρυθμό σε όλη την ειδική. Έχασα 50 δευτερόλεπτα λόγω λάθους στο πρώτο σκέλος και αν δεν είχε συμβεί αυτό μπορεί και να είχα κερδίσει. Είμαι ικανοποιημένος από την απόδοσή μου όλο το Σαββατοκύριακο και η αυτοπεποίθησή μου ανεβαίνει με το Fiesta RS WRC σε κάθε αγώνα».
Ο Latvala τέθηκε εκτός συναγωνισμού μετά το ατύχημα που είχε στην πρώτη ειδική όταν ο Anttila διάβασε λάθος ένα pace note. Ωστόσο, ο 26χρονος Φιλανδός έδειξε την κλάση του, αφού στη συνέχεια αναδείχτηκε ο ταχύτερος οδηγός του αγώνα τόσο στο δεύτερο όσο και στο τρίτο σκέλος.
«Όταν έχασα κάθε ελπίδα για ένα καλό αποτέλεσμα στη γενική κατάταξη, αποφάσισα να κυνηγήσω τους έξτρα βαθμούς της υπερειδικής» δήλωσε. «Στο service πριν από την ειδική αποφάσισα να πάρω μόνο μία ρεζέρβα, και έβγαλα τα εργαλεία που συνήθως κουβαλάμε στο αυτοκίνητο για να εξοικονομήσω βάρος. Έτσι ξεφορτωθήκαμε περίπου 40 κιλά. Αφού εξασφάλισα έναν εξαιρετικό χρόνο παρακολουθούσα τους άλλους που προσπαθούσαν να με ξεπεράσουν. Αν κάποιος με ξεπερνούσε, θα ήμουν ευτυχής να ήταν ο Mikko».
«Οι συνθήκες ήταν ολισθηρές την Κυριακή το πρωί και παρ’ όλο που κέρδισα στις δύο πρώτες ειδικές, κάποια σημεία ήταν πολύ επικίνδυνα, γι’ αυτό αποφάσισα να χαμηλώσω τους τόνους! Το αυτοκίνητο ήταν πολύ γρήγορο και αξιόπιστο όλο το Σαββατοκύριακο και ανυπομονώ για τον επόμενο γύρο στην Αργεντινή» πρόσθεσε.
Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr τερμάτισαν στη 12η θέση με το άλλο Fiesta RS WRC της ομάδας, κερδίζοντας βαθμούς για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. «Ήταν ένα απίστευτα δύσκολο ράλι. Μπορούσες πολύ εύκολα να χτυπήσεις σε βράχο και να καταστρέψεις στο αυτοκίνητο. Μερικές φορές οδηγούσα υπερβολικά γρήγορα και κάποιες άλλες πολύ επιφυλακτικά ενώ προσπαθούσα συνεχώς να βρω την κατάλληλη ισορροπία με το αυτοκίνητο» δήλωσε ο Al Qassimi.
Ο διευθυντής της Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson δήλωσε ικανοποιημένος από το ρυθμό και των δύο οδηγών. «Κερδίσαμε σε 11 από τις 18 ειδικές και πιστεύω ότι είχαμε τον ταχύτερο συνδυασμό αυτοκινήτου / οδηγού» δήλωσε. «Το αποτέλεσμα της υπερειδικής μας παρηγόρησε για το ότι δεν κερδίσαμε τον αγώνα. Ήταν απογοητευτικό που οι Mikko και Jari-Matti έχασαν χρόνο την πρώτη μέρα. «Λυπάμαι για το λάθος του Miikka, ωστόσο είχε την υποστήριξη όλη της ομάδας και ξαναβρήκε την αυτοπεποίθησή του με τους χρόνους που έφερε το Σάββατο».
Ο υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Η ταχύτητα του Fiesta RS WRC είναι εμφανής και αν δεν υπήρχαν τα δύο ατυχή περιστατικά, τόσο ο Mikko όσο και ο Jari-Matti θα ήταν υποψήφιοι για τη νίκη. Οι διαφορές στο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών παραμένουν μικρές και είμαι σίγουρος ότι ο συναρπαστικός ανταγωνισμός που έχουμε δει μέχρι τώρα θα συνεχιστεί σε όλη τη διάρκεια της σεζόν».

Νέα από τις άλλες ομάδες της Ford
Οι οδηγοί της M-Sport Stobart Ford, Mads Østberg & Jonas Andersson τερμάτισαν στην 5η θέση και οι team-mates τους, Matthew Wilson & Scott Martin στην 9η. Οι Evgeny Novikov & Stéphane Prévot ανέκαμψαν από ένα τουμπάρισμα στην πρώτη μέρα και τερμάτισαν 13οι, δύο θέσεις μπροστά από το Fiesta RS WRC των P-G Andersson & Emil Axelsson. Το δίδυμο της Munchi's Ford, Federico Villagra & Jorge Perez Companc τερμάτισαν με ένα ακόμα Fiesta RS WRC στη 17η θέση. Οι οδηγοί της FERM Power Tools, Dennis Kuipers & Frederic Miclotte εγκατέλειψαν από τη 15η θέση μετά τη δεύτερη ειδική της Κυριακής λόγω προβλήματος του κιβωτίου.
Οι Ott Tanak και Kuldar Sikk κέρδισαν στο SWRC με Ford Fiesta S2000 και είναι πρώτοι με διαφορά δύο βαθμών μετά από τρεις γύρους. Οι Egon Kaur & Erik Lepikson πήραν τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη τους στα πλαίσια της WRC Academy της FIA. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για νέους οδηγούς με την υποστήριξη της Ford, όπου όλοι συμμετέχουν με ίδιες εκδόσεις ράλι Fiesta R2. Ο Kaur είναι πρώτος στην κατάταξη με διαφορά 32 βαθμών.

Επόμενος γύρος
Η Ford Abu Dhabi ταξιδεύει στη Ν. Αμερική στο τέλος του μήνα για τον έκτο γύρο του πρωταθλήματος. Το Ράλι Αργεντινής (26 - 29 Μάιου) επιστρέφει στο πρωτάθλημα μετά από απουσία ενός έτους και ο επί το πλείστον χωμάτινος αγώνας έχει τη βάση του στην πόλη Villa Carlos Paz, κοντά στην Cordoba.

Γενική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 3. 45. 40.9
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 3. 45. 52.1
3. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 3. 46. 04.7
4. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 3. 47. 12.4
5. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 3. 48. 23.5
6. D Sordo/C Del Barrio ESP Mini John Cooper 3. 49. 08.5
7. O Tanak/K Sikk EST Ford Fiesta S2000 3. 52. 51.8
8. J Hanninen/M Markkula FIN Skoda Fabia S2000 3. 53. 18.5
9. M Wilson/S Martin GBR Ford Fiesta RS 3. 53. 41.3
10 M Prokop/J Tomanek CZE Ford Fiesta S2000 3. 57. 09.1

Πρωτάθλημα Οδηγών
1. S Loeb 100 βαθμοί
2. M Hirvonen 93 βαθμοί
3. S Ogier 81 βαθμοί
4. J-M Latvala 68 βαθμοί
5. P Solberg 46 βαθμοί
6. M Østberg 38 βαθμοίs

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
1. Citroen Total 167 βαθμοί
2. Ford Abu Dhabi 150 βαθμοί
3. M-Sport Stobart Ford 61 βαθμοί
4. Petter Solberg 37 βαθμοί
5. Ice 1 Racing 26 βαθμοί
6. Munchi's Ford 24 βαθμοί

Ford