Ι.F Motorsports

Tuesday, September 2, 2008

WRC Citroen - Ράλι Νέας Ζηλανδίας (29-31 Αυγούστου 2008)

Συγκλονιστικό ήταν το φινάλε του 11ου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι του 2008 που πραγματοποιήθηκε στην Νέα Ζηλανδία, με τους Sébastien Loeb και Daniel Elena να επικρατούν των αντιπάλων τους επιτυγχάνοντας και την 50η νίκη της Citroën σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Το σημερινό αποτέλεσμα ξεκαθαρίζει ακόμα περισσότερο την πρώτη θέση στην προσωρινή κατάταξη του πρωταθλήματος των οδηγών, για τον υπερασπιστή του τίτλου, ενώ η υπέροχη δεύτερη θέση των Dani Sordo/Marc Martí, με το 1-2 της Citroën Total, σιγούρεψε και την πρώτη θέση της ομάδας στην βαθμολογία του Πρωταθλήματος των κατασκευαστών.

Το τρίτο και αποφασιστικό σκέλος του φετινού αγώνα της Νέας Ζηλανδίας διεξήχθη δυτικά της πόλης Hamilton που ήταν και το κέντρο του αγώνα και περιλάμβανε λίγο παραπάνω από 85 χιλιόμετρα δράσης. Το πρόγραμμα αποτελείτο από δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, πριν από το τρίτο και τελευταίο σκέλος του Σαββατοκύριακου με το τελευταίο πέρασμα από την υπερειδική στο Mystery Creek με την οποία και ολοκληρωνόταν ο αγώνας.

Τα δύο πληρώματα της Citroën Sport εκμεταλλεύτηκαν την ανάπαυλα για service στο Raglan αναλύοντας την κατάσταση : "Μείναμε πίσω στην ΕΔ12 (Te Hutewai 1)" δήλωσε ο Sébastien Loeb. "Αυτό μας στοίχισε πολύτιμα δευτερόλεπτα και δεν καταφέραμε να ανακάμψουμε εντελώς στην επόμενη ειδική την Whaanga Coast. Απομένουν ακόμα 3 ειδικές και βρισκόμαστε 17.7 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο και 14.5 πίσω από την δεύτερη θέση. Δεν έχουμε όμως πει ακόμα την τελευταία μας λέξη και δεν έχουμε καμία διάθεση να τα παρατήσουμε. Θα συνεχίσουμε να πιέζουμε…"

Οι Dani Sordo και Marc Martí έδειχναν πολύ ευχαριστημένοι από το ξεκίνημά τους: "Προσπαθήσαμε να εκμεταλλευθούμε όσο το δυνατόν το γεγονός ότι ξεκινούσαμε από την 4η θέση σήμερα" σχολίασε ο νεαρός Ισπανός. "Δεν έχω ποτέ καταφέρει να κάνω έναν καλό αγώνα στην τελευταία μέρα του συγκεκριμένου αγώνα, αλλά τα πράγματα φαίνεται να πηγαίνουν πολύ καλύτερα αυτή τη φορά, γεγονός που επιβεβαιώνεται από το καλό προαίσθημα που έχω μέχρι στιγμής. Θα προσπαθήσουμε να μην αποσπάσουμε την προσοχή μας από το στόχο γιατί υπάρχουν ακόμα πολλά που μπορεί να συμβούν…"

Πόσο δίκιο είχε ! Καθώς η ένταση ανέβαινε ο Sébastien και ο Daniel με τα δύο C4 WRC πετυχαίνοντας ένα καταπληκτικό δεύτερο πέρασμα από την Te Hutewai 2 (ΕΔ14), έκλεισαν την ψαλίδα στα 15.3 δευτερόλεπτα από την 1η θέση. Τις λεπτομέρειες δίνει ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής : "Γνωρίζαμε ότι η διαφορά ήταν μεγάλη και ότι δεν θα ήταν εύκολο να καλυφθεί αν δεν συνέβαινε κάτι, αλλά δεν τα παρατήσαμε και στο τέλος δικαιωθήκαμε ! Έχει γίνει πια παράδοση για την τελευταία μέρα του συγκεκριμένου αγώνα να επιφυλάσσει το πιο συναρπαστικό φινάλε. Είμαι φυσικά πολύ ενθουσιασμένος από τη νίκη μου σε αυτόν τον αγώνα, το διασκέδασα πραγματικά, και βέβαια από το γεγονός που με φέρνει ξεκάθαρα στην πρώτη θέση του Πρωταθλήματος των οδηγών." Για τον Seb και τον Daniel η σημερινή νίκη ήταν η 44η σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Στο μεταξύ, οι Dani και Marc κατάφεραν να ανέβουν στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. "Είμαι ιδιαίτερα συγκινημένος που κατάφερα να ανέβω στο βάθρο στον συγκεκριμένο αγώνα" συμπλήρωσε ο Dani. "Είναι φανταστικό να έχεις συμβάλλει σε ένα υπέροχο 1-2 της ομάδας και να έχεις παίξει καθοριστικό ρόλο σε ένα γεγονός που αποδείχθηκε σε μεγάλη συγκομιδή βαθμών για την Citroën. Είμαι επίσης ενθουσιασμένος με την αίσθηση που αποκόμισα από αυτόν τον αγώνα εδώ στην Νέα Ζηλανδία. Έχω ακόμα ελλείψεις σε ότι αφορά την εμπειρία σε τέτοιου είδους εδάφη, αλλά διαπιστώνω ότι έχω σημειώσει αρκετή πρόοδο σε σχέση με την περσινή μου επίσκεψη εδώ.

Η αίσθηση που αποκτώ από το C4 βελτιώνεται συνεχώς και οι χρόνοι μου πλησιάζουν όλο και περισσότερο εκείνους των κορυφαίων οδηγών στο χώμα. Το συμπέρασμα είναι ότι αυτό το Σαββατοκύριακο δεν θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί καλύτερα!"

"Ήταν ένα μοναδικό Σαββατοκύριακο, που τελείωσε με ένα φανταστικό 1-2 για την Citroën," δήλωσε γεμάτος χαρά ο Olivier Quesnel. "Οι αγώνες Ράλι είναι ένα συναρπαστικό άθλημα. Δεν θα σταματήσουμε να δηλώνουμε ότι η νίκη δεν είναι ποτέ εξασφαλισμένη αν δεν πέσει η σημαία του τερματισμού και το διαπιστώσαμε αυτό για ακόμα μία φορά σήμερα! Όλοι στην ομάδα ανταποκρίθηκαν περίφημα στον τρόπο που εξελίχθηκε το Σαββατοκύριακο και αυτό έφερε τα δύο μας πληρώματα σε θέση ισχύος την τελευταία μέρα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να τους δώσει την δυνατότητα να πιέσουν τους αντιπάλους τους και να τους αναγκάσουν τελικά να κάνουν λάθη. Ο Sébastien και ο Daniel απέδειξαν για ακόμα μία φορά το ταλέντο τους αλλά και την ικανότητά τους να αγωνίζονται κάτω από συνθήκες πίεσης.

Το σημερινό αποτέλεσμα, αποδεικνύεται επίσης και το ιδανικότερο για την μάχη στην διεκδίκηση του Πρωταθλήματος των οδηγών για το 2008, ενώ η δεύτερη θέση των Dani και Marc είναι απλά μία επιβράβευση για την συνολική εμφάνισή τους εδώ στην Νέα Ζηλανδία. Δεν έκαναν το παραμικρό λάθος και σημείωσαν μερικούς εκπληκτικούς χρόνους. Ένα ακόμα γεγονός που μας ικανοποιεί ιδιαίτερα είναι και η αξιοπιστία που παρουσίασαν τα δύο C4 WRC, χαρίζοντάς μας ένα σημαντικό προβάδισμα στο Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών, δεδομένου ότι ακολουθούν ασφάλτινοι αγώνες. Κλείνοντας θα ήθελα να συγχαρώ τους Urmo Aava και Kuldar Sikk, για την 5η θέση που κατέλαβαν με το Citroën C4 της Sport Technologies."

Τα στατιστικά του Ράλι

Νικητές ειδικών διαδρομών

1ο Σκέλος: SS1: Jari­Matti Latvala (Ford Focus) – SS2.1 και SS2.2: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – SS3, 4.1 και 4.2: Sébastien Loeb (Citroën C4) – SS5: M. Hirvonen.
2ο Σκέλος:
SS6: Henning Solberg (Ford Focus) – SS7: S. LoebSS8: JM. Latvala –

SS9, SS10 και SS11: H.Solberg.
3ο Σκέλος: SS12 και SS13: H. SolbergSS14 και SS15: S. LoebSS16: H. Solberg.

Καλύτερες επιδόσεις : H. Solberg, 7 ειδικές – S. Loeb, 6 – M. Hirvonen, 3 – JM. Latvala, 2.

Τελική κατάταξη του 38ου Repco Rallye New Zealand (11/15)

1 S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 ώρες 59 λεπτά 18,9 δευτερόλεπτα

2 D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 17,5 δευτερόλεπτα

3 M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 41,5 δευτερόλεπτα

4 P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 λεπτά 56,6 δευτερόλεπτα

5 U. Aava/K. Sikk (Citroën C4) + 3 λεπτά 49,8 δευτερόλεπτα

6 PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki X4) + 4 λεπτά 31 δευτερόλεπτα

7 T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 6 λεπτά 37,4 δευτερόλεπτα

8 F. Villagra/JM. Companc (Ford Focus) + 6 λεπτά 56,8 δευτερόλεπτα

9 H. Solberg/C. Mennkerud (Ford Focus) + 9 λεπτά 18,7 δευτερόλεπτα

10 M. Prokop/J Tomanek (Mitsubishi Lancer) + 13 λεπτά 35,9 δευτερόλεπτα

Τελική κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος κατασκευαστών FIA (γύρος 11/15)*

1. Citroën­Total, 141 βαθμοί – 2. Ford, 121 βαθμοί – 3. Subaru, 74 βαθμοί –

4. Stobart, 51 βαθμοί – 5. Munchi's, 22 βαθμοί – 6. Suzuki, 20 βαθμοί

Τελική κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος οδηγών FIA (γύρος 11/15)*

1. S. Loeb, 86 βαθμοί – 2. M. Hirvonen, 78 βαθμοί – 3. D. Sordo, 51 βαθμοί

4. C. Atkinson, 40 βαθμοί – 5. JM. Latvala, 34 βαθμοί – 6. P. Solberg, 32 βαθμοί –

7. H. Solberg, 22 βαθμοί – 8. G. Galli, 17 βαθμοί – 9. M. Wilson, 12 βαθμοί –

10. F. Duval, 11 βαθμοί – 11. U. Aava, 11 βαθμοί – 12. F. Villagra, 9 βαθμοί –

13. C. Rautenbach, 6 βαθμοί. – 14. T. Gardemeister, 5 βαθμοι – 15. A. Mikkelsen, 4 βαθμοί – 16. PG. Andersson, 4 βαθμοι – 17. JM. Cuoq, 2 βαθμοί – 18. M. Rantanen, 2 βαθμοί – 19. A. Aigner, 1 βαθμός – 20. J. Hänninen, 1 βαθμός – 21. S. Ogier, 1 βαθμός.


Citroen

WTCC Chevrolet - Oschersleben

2 Σεπτεμβρίου 2008 – Μπροστά σε ένα μεγάλο πλήθος οπαδών του θεσμού, ο Rob Huff της Chevrolet επανήλθε στη μάχη για τον τίτλο του πρωταθλήματος, τερματίζοντας 2ος και 3ος στους δύο αγώνες του Oschersleben, όπου τα περισσότερα φαβορί απέτυχαν να κερδίσουν βαθμούς. O Huff είχε ξεκινήσει από θέση pole, αλλά η πρόωρη εκκίνηση του Gabriele Tarquini σε συνδυασμό με το κλασσικό μακελειό στην πρώτη στροφή γκρέμισαν κάθε ελπίδα για νίκη. Στο δεύτερο αγώνα από έβδομος, στη σειρά εκκίνησης τερμάτισε στην τρίτη θέση και ανέβηκε πέμπτος στην κατάταξη του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Alain Menu απέφυγε τα ατυχήματα και τερμάτισε σε μία ανταγωνιστική τρίτη θέση στον 1ο αγώνα, αλλά χτύπησε το αυτοκίνητό του στο ξεκίνημα του 2ου αγώνα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Ο Nicola Larini έπεσε θύμα της τρέλας των άλλων οδηγών στην πρώτη στροφή στον 1ο αγώνα, αλλά ανέκαμψε τερματίζοντας στην 11η θέση στο 2ο αγώνα.

· ΣΧΟΛΙΑ

Rob Huff (2ος/3ος): «Είχα μια πολύ δύσκολη εκκίνηση στον 1ο αγώνα όπως συμβαίνει πάντα εδώ στο Oschersleben. Ήταν πολύ άδικο γιατί ο Tarquini ήταν ήδη μπροστά από μένα μπαίνοντας στην τελευταία στροφή, ενώ τα φανάρια ήταν ακόμα κόκκινα. Συνήθως αυτός πού έχει την Pole position υπαγορεύει το ρυθμό, όχι ο δεύτερος στη σειρά εκκίνησης. Στη συνέχεια, για την πρώτη στροφή παρέμεινα στη γραμμή και φρέναρα στο σωστό σημείο αλλά μετά με χτύπησε ο Nicola, τον οποίο είχε τρακάρει κάποιος άλλος. Με έσπρωξε στο πλάι και η πόρτα του συνοδηγού άνοιξε, αλλά ευτυχώς έκλεισε μόνη της. Το περιστατικό έδωσε την ευκαιρία στον Augusto να πάρει το προβάδισμα. Μετά μπήκα σε ρυθμό αγώνα και προσπέρασα τον Tarquini στη μέση του αγώνα. Ήξερα ότι δεν μπορούσα να φτάσω τον Augusto, γι’ αυτό συμβιβάστηκα με τη δεύτερη θέση, αποκομίζοντας καλούς βαθμούς για το πρωτάθλημα. Είμαι επίσης ευτυχής για την ομάδα επειδή φέραμε δύο αυτοκίνητα στο πόντιουμ για πρώτη φορά στο Oschersleben. Στο δεύτερο αγώνα, έγινε η μεγαλύτερη σφαγή στην πρώτη στροφή, αλλά αυτή τη φορά το απέφυγα. Έφτασα τέταρτος στον πρώτο γύρο και ήξερα ότι έπρεπε να κρατήσω τον Gené ανάμεσα σε μένα και τον Farfus για να είμαι ασφαλής στην τρίτη θέση, κάτι που κατάφερα στον 7ο γύρο. Μπορούσα να κλείσω αμέσως το κενό από τους πρώτους, αλλά δεν υπήρχε τρόπος να τους προσπεράσω. Παρόλα αυτά, το να παίρνεις 14 βαθμούς είναι εξαιρετικό. Ελπίζουμε το επόμενο Σαββατοκύριακο στην Imola να είναι σαν αυτό. Ποτέ δεν τα παρατάμε!»

Alain Menu (3ος/DNF): «Δεν το περίμενα να τερματίσω στο πόντιουμ, αλλά με αυτά που συνέβησαν στις Στροφές 1 και 2, οι πιθανότητές μου να έχω έναν καλό τερματισμό είχαν ήδη αυξηθεί δραματικά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Πέρσι ξεκίνησα δεύτερος και βγήκα εκτός αγώνα στην ίδια στροφή. Φέτος ήμουν τυχερός. Από εκεί και μετά, απλά τα έδωσα όλα, προσπερνώντας τον Monteiro και μετά τον Tarquini. Ήξερα ότι δεν μπορούσα να φτάσω τον Rob, γι’ αυτό στους δύο τελευταίους γύρους προσπάθησα απλά να τερματίσω. Στο δεύτερο αγώνα, χτυπήθηκα δύο φορές στο ξεκίνημα, πράγμα που έσπασε τη δεξιά πίσω ανάρτηση και έληξε τον αγώνα μου μετά από τρεις γύρους».

Nicola Larini (DNF/11ος): «Στο ξεκίνημα του πρώτου αγώνα, με συνέθλιψαν τα δύο SEAT των Monteiro και Gené. Ο Gené με εμβόλισε στο πλάι και έπεσα πάνω στον Rob. Ευτυχώς, ο Rob κατάφερε να συνεχίσει, αλλά η ανάρτησή μου καταστράφηκε και ο αγώνας μου τελείωσε. Στο δεύτερο αγώνα έκανα ό,τι μπορούσα για να αναπληρώσω θέσεις και κατάφερα να τερματίσω 11ος».

OSCHERSLEBEN ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1ου ΑΓΩΝΑ

1. A Farfus BMW 320si 14 γύροι σε 22m43s764

2. R Huff Chevrolet Lacetti +7s639

3. A Menu Chevrolet Lacetti +13s754

4. T Monteiro SEAT Leon TDI +15s537

5. J Gené SEAT Leon TDI +17s913

6. R Rydell SEAT Leon TDI +18s262

7. T Coronel SEAT Leon +18s680

8. F Porteiro BMW 320si +18s825

DNF N Larini Chevrolet Lacetti Ατύχημα (0 γύροι)

OSCHERSLEBEN ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2ου ΑΓΩΝΑ

1. F Porteiro BMW 320si 14 γύροι σε 23m01s219

2. T Coronel SEAT Leon +0s359

3. R Huff Chevrolet Lacetti +0s678

4. J Gené SEAT Leon TDI +6s399

5. A Priaulx BMW 320si +6s616

6. A Farfus BMW 320si +6s739

7. S Hernandez BMW 320si +7s160

8. Y Muller SEAT Leon TDI +12s228

11. N Larini Chevrolet Lacetti +14s228

DNF A Menu Chevrolet Lacetti Ζημιά από ατύχημα (3 γύροι)

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 16 ΑΠΟ ΤΟΥΣ 24 ΑΓΩΝΕΣ

1. Y Muller (SEAT), 66 βαθμοί 2. G Tarquini (SEAT), 64 3. A Priaulx (BMW), 53 4. R Rydell (SEAT), 51 5. R Huff (Chevrolet), 50…10. A Menu (Chevrolet), 40… 11. N Larini (Chevrolet), 30…

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 16 ΑΠΟ ΤΟΥΣ 24 ΑΓΩΝΕΣ

1. SEAT, 216 βαθμοί 2. BMW, 192 3. Chevrolet, 157 4. Honda, 26.


Chevrolet