Ι.F Motorsports

Friday, February 19, 2010

CITROËN DS3 RACING

Με 5 τίτλους Κατασκευαστών, και 6 τίτλους οδηγών και συνοδηγών για τους Sébastien Loeb και Daniel Elena αντίστοιχα στο θεσμό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), η CITROËN μπορεί πλέον να υπερηφανεύεται ότι της ανήκει δικαιωματικά μία σελίδα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Οι μηχανικοί της ομάδας της Citroën Racing προχώρησαν στην υλοποίηση ενός σχεδίου προσαρμογής της DS3 σύμφωνα με τα πρότυπα του αγωνιστικού τμήματος της μάρκας. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο διαθέτει χαρακτηριστικά όπως η χρήση ανθρακονήματος και ο ειδικός εξοπλισμός που προέρχεται απευθείας από τους αγώνες, που το κάνουν να μην διαφέρει σε τίποτα από μια καθαρόαιμη αγωνιστική κατασκευή. Ο κινητήρας έχει υποστεί και αυτός τις περιποιήσεις της Citroën Racing, και αποδίδει 200 ίππους από 1.600 κυβικά εκατοστά. Τόσο το πλαίσιο όσο και το σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου, είναι αποτέλεσμα δουλειάς εξαιρετικής ακρίβειας. Οι οδηγίες που δόθηκαν στους μηχανικούς ήταν σαφείς: το αυτοκίνητο θα πρέπει να προκαλεί έντονα συναισθήματα και ταυτόχρονα ο οδηγός να βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με το δρόμο.

Η DS3 Racing θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 1.000 αριθμημένων τεμαχίων και η διάθεσή της θα ξεκινήσει το 2ο εξάμηνο του 2010.

Ο σχεδιασμός της DS3 Racing διαθέτει στυλ που αναδίδει προκλητικότητα, επιθυμία και δύναμη. Στο αμάξωμα των 3,94μέτρων, η DS3 Racing συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά ενός αγωνιστικού και ενώ διατηρεί τις στιλιστικές επιλογές της DS3, ξεχωρίζει σαφώς από αυτήν, χάρη στα καθαρόαιμα αγωνιστικά της γνωρίσματα φανερώνοντας το αθλητικό και ζωντανό της ταμπεραμέντο.

Οι εμφανείς επενδύσεις από ανθρακονήματα στο ημιάκαμπτο εμπρός σπόιλερ, στα πλευρικά μαρσπιέ καθώς και στα ‘φρύδια’ των φτερών που καλύπτουν τους αποκλειστικά σχεδιασμένους τροχούς 18’’, είναι μερικά από τα στοιχεία που προσδίδουν στο αμάξωμα την απαραίτητη αγωνιστική και high-tech εικόνα.

Η αεροδυναμική της DS3 Racing είναι αποτέλεσμα μελέτης που προέρχεται κατευθείαν από τον κόσμο των αγώνων. Χαρακτηριστικό δείγμα της παραπάνω δουλειάς αποτελεί ο πίσω διαχύτης από ανθρακονήματα με αποκλειστικό προορισμό τη διατήρηση της σταθερότητας του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες, ενώ ιδιαίτερο ρόλο στην συνολική εικόνα κομψότητας και δυναμισμού παίζει και η κεντρικά τοποθετημένη χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης.

Με ένα μεγάλο ποσοστό των μερών της να προέρχεται μέσα από τον κόσμο των αγώνων Ράλι, η DS3 Racing δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τον αγωνιστικό της χαρακτήρα ενώ στη μοναδικότητα της συμβάλλει και η υπογραφή στην πίσω πόρτα.

Μοναδική επίσης θα είναι και η συγκεκριμένη έκδοση της DS3 που θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης: σκούρο γκρι αμάξωμα, με οροφή, καθρέφτες και δαγκάνες των φρένων σε έντονο πορτοκαλί. Στην ίδια απόχρωση θα είναι βαμμένο και το αλουμινένιο περίγραμμα της μάσκας καθώς και οι ζάντες.

Στο αυτοκίνητο υπάρχει επίσης δυνατότητα προσωπικής διαμόρφωσης μέσω ειδικών αυτοκόλλητων, στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, την τάπα της βενζίνης και την οροφή.

Στο ίδιο μήκος κύματος με το αμάξωμα, κινείται και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα περιβάλλον πολυτέλειας, πρωτοτυπίας και δυναμισμού. Τα ανθρακονήματα κάνουν και εδώ αισθητή την παρουσία τους, δίνοντας την απαραίτητη εικόνα κομψότητας και αγωνιστική χροιά στην επένδυση της κεντρικής κονσόλας, τη στεφάνη του τιμονιού, τα υποβραχιόνια των θυρών, καθώς και στο περίγραμμα του πίνακα των οργάνων. Η πορτοκαλί απόχρωση της οροφής συναντάται επίσης και στο διακοσμητικό φιλέτο που διατρέχει όλο το ταμπλό, στη λαβή καθώς και στο περίγραμμα της βάσης του μοχλού των ταχυτήτων.

Η μοναδικότητα της DS3 Racing δηλώνεται καθαρά και από την αριθμημένη πινακίδα που βρίσκεται στην επένδυση της οροφής. Η πλάτη των ειδικών καθισμάτων, έχει την υπογραφή της Citroën Racing.

Οι επιδόσεις αποτελούν θεμελιώδες στοιχείο του χαρακτήρα της DS3 Racing. Κατασκευασμένος από τη Citroën Racing, ο κινητήρας εμπεριέχει όλη την τεχνογνωσία και την εμπειρία των 5 παγκόσμιων τίτλων κατασκευαστών που έχει κατακτήσει η μάρκα στο WRC (2003, 2004, 2005, 2008 και 2009).

Με την πολύ καλή βάση του 1600άρη THP 150, οι μηχανικοί δεν συνάντησαν ιδιαίτερες δυσκολίες να ανεβάσουν την ισχύ από τους 156 στους 200 ίππους, ενώ εξίσου σημαντική είναι και η αύξηση της μέγιστης ροπής η οποία σκαρφάλωσε τώρα από τα 240 στα 275 Nm. Η κατά 15% αυξημένη ροπή είναι διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος λειτουργίας του κινητήρα, καθιστώντας έτσι την οδήγηση ομαλή και ευχάριστη.

Οι παραπάνω επεμβάσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ιπποδύναμης αλλά και της ροπής, απαίτησαν και την τροποποίηση σε αρκετά ακόμα μηχανολογικά μέρη του αυτοκινήτου. Ειδικές είναι και οι τροποποιήσεις στον υπερσυμπιεστή ώστε να είναι σε θέση να αποδώσει 30% περισσότερη ιπποδύναμη. Ειδικές επεμβάσεις έχουν γίνει επίσης και στην χαρτογράφηση του κινητήρα ώστε να αποδώσει την προσδοκώμενη ζωντάνια και δύναμη. Τέλος, ειδική κατεργασία έχουν υποστεί τόσο το σύστημα εξαγωγής, όσο και τα σιλανσιέ της εξάτμισης.

Τόσο το πλαίσιο όσο και το σύστημα μετάδοσης της DS3 Racing, είναι αποτέλεσμα δουλειάς εξαιρετικής ακρίβειας. Οι μηχανικοί εκμεταλλεύτηκαν την πολύ καλή δουλειά που είχε ήδη γίνει στην DS3, φροντίζοντας παράλληλα η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου να προκαλεί έντονα συναισθήματα και ταυτόχρονα ο οδηγός να βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με το δρόμο.

Ένα ακόμη σημείο που χαρίζει στο αυτοκίνητο απαράμιλλη οδική συμπεριφορά, είναι και η αύξηση κατά 30 χλστ, τόσο των εμπρός όσο και των πίσω μετατροχίων. Το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει επίσης κατά 15 χλστ. Οι παραπάνω τροποποιήσεις, συντελούν στην περαιτέρω βελτίωση του – ήδη εξαιρετικού - επιπέδου της οδικής συμπεριφοράς της DS3.

Νέα, με ειδικές ρυθμίσεις είναι επίσης και τα αμορτισέρ εμπρός και πίσω ώστε να μπορούν να ανταπεξέρχονται με τον καλύτερο τρόπο στον έλεγχο του αμαξώματος με τον δυνατότερο κινητήρα. Η DS3 Racing διαθέτει επίσης και ειδικά ελατήρια με αυξημένη σκληρότητα. Όλες οι παραπάνω τροποποιήσεις έχουν σαν αποτέλεσμα την αισθητά βελτιωμένη οδική συμπεριφορά σε ένα αυτοκίνητο που ήδη θεωρείται υπόδειγμα σε αυτό τον τομέα. Η συγκεκριμένη διάταξη δίνει στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα να βρίσκεται συνεχώς σε επαφή με το δρόμο, και να διαγράφει τις στροφές με απόλυτη ασφάλεια, αλλά και με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Ακόμη πιο ακριβής, η κατευθυντικότητα προσαρμόζεται και αυτή στον αγωνιστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου: η διαμόρφωση του συστήματος διεύθυνσης της DS3 Racing είναι συγκεκριμένη, ο βαθμός υποβοήθησης έχει αλλάξει, ώστε να ταιριάζει απόλυτα με τις διαστάσεις των νέων ελαστικών. Η DS3 Racing εγγυάται στον οδηγό της, την απόλυτη αίσθηση του δρόμου και το καλύτερο κράτημα στις στροφές.

Με την αύξηση της ιπποδύναμης, δεν θα μπορούσε να μείνει απείραχτο και το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου.

Ο προσδιορισμός Racing, ταιριάζει απόλυτα και με τα φρένα, που στην προκειμένη περίπτωση είναι περισσότερο ανθεκτικά στη σκληρή χρήση και επομένως πιο αποτελεσματικά. Για την ακινητοποίηση της DS3 Racing φροντίζουν ειδικά εξελιγμένα δισκόφρενα μπροστά με τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω με γνώμονα πάντα την αποτελεσματικότητα και την απόδοση, υπάρχουν οι δίσκοι του μοντέλου παραγωγής, τρυπημένοι όμως για την περίσταση. Τέλος το ESP έχει επαναπρογραμματιστεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο, με στόχο πάντα την σπορτίφ συμπεριφορά αλλά και την οδηγική ευχαρίστηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα μπορεί ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού, να απενεργοποιηθεί εντελώς.

Όλες οι παραπάνω βελτιώσεις και τροποποιήσεις καθιστούν την DS3 Racing ένα αυτοκίνητο μοναδικό σε ότι αφορά τις συγκινήσεις, την αίσθηση, το δυναμισμό και τον ενθουσιασμό που προσφέρει στον οδηγό του.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά

Διαστάσεις (Μ x Π x Υ) (χλστ) 3.948 x 1.737 x 1.451

Μεταξόνιο (χλστ) 2.460

Κινητήρας THP 200

Διάταξη 4 κύλινδρος / 16 βάλβιδος με turbo

Κυβισμός (cm3) 1.598

Μέγιστη ισχύς ps/kW σε σ.α.λ. 200 / 147 στις 5.800

Μέγιστη ροπή (Nm) σε σ.α.λ. 275 σταθερή από τις 2.500 έως τις 4.000

Ελαστικά 205 / 40 R 18


Citroen