Ι.F Motorsports

Tuesday, June 10, 2008

Καναδικό Grand Prix – 08 Ιουνίου 2008

1η Θέση: Robert Kubica

Ταχύτερος Γύρος: 1:17.539 λεπτά στο γύρο 47 (4ος ταχύτερος συνολικά)

«Είμαι πολύ ευτυχής που κέρδισα τον πρώτο αγώνα για την BMW Sauber F1 Team. Είμαι επίσης ευτυχής για την Πολωνία και όλους τους οπαδούς μου. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας για μένα. Ξεκίνησα στη βρόμικη πλευρά της πίστας και ο Kimi Raikkonen παραλίγο να με περάσει, αλλά κατάφερα να τον κρατήσω πίσω. Η στιγμή που βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν ήταν καλή για μένα, επειδή ήθελα να πάω στα pits, αλλά δεν πρόλαβα το κίτρινο για περίπου τρία δευτερόλεπτα. Έπρεπε λοιπόν να συνεχίσω…. Όταν άνοιξε το pitlane σχεδόν όλοι πήγαν στα pits. Σταμάτησα στην έξοδο επειδή το φανάρι ήταν ακόμα κόκκινο. Ο Kimi σταμάτησε δίπλα μου, και μετά άκουσα το θόρυβο όταν ο Hamilton έπεσε πάνω στο αυτοκίνητό του. Πρέπει να είμαι ευγνώμων στο Lewis που επέλεξε τον Kimi και όχι εμένα. Μετά από αυτότο pit stop κόλλησα πίσω από όσους ήταν σε στρατηγική ενός pitstop και έχασα πολύ χρόνο.

Ο Timo Glock ήταν το τελευταίος από αυτούς που μπήκε στα pit, και μόνο τότε μπόρεσα να πιέσω. Είχα μόλις οκτώ γύρους για να αυξήσω τη διαφορά στα 21 δευτερόλεπτα, που ήταν μια τεράστια πρόκληση. Τελικά κατάφερα να πάρω μια διαφορά 24 δευτερολέπτων(!), που σήμαινε ότι κατάφερα να παραμείνω μπροστά από το Nick. Από εκείνη τη στιγμή και μετά τα πράγματα έγιναν λίγο πιο εύκολα, ακόμα και τότε είναι πολύ εύκολο να κάνεις λάθη, κυρίως λόγω της ασφάλτου που ήταν κατεστραμμένη σε μερικά σημεία. Ωστόσο όλα δούλεψαν και είμαι πολύ ευτυχισμένος!»

2η Θέση: Nick Heidfeld

Ταχύτερος γύρος: 1:17.430 λεπτά στο γύρο 25 (2ος ταχύτερος συνολικά)

«Συγχαρητήρια στον Robert που κέρδισε αυτό τον αγώνα - πραγματικά το άξιζε! Έκανα μία κακή εκκίνηση και έχασα μία θέση από το Rubens Barrichello. Ευτυχώς, κατάφερα να τον περάσω και από εκείνη τη στιγμή και μετά, είχα ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα στην πίστα. Έμεινα έξω, όταν οι περισσότεροι πήγαν στα pits επειδή ήμουν σε μεγάλο stint. Πίεζα πολύ σκληρά στη φάση αυτή. Μετά, αποφασίσαμε να αλλάξουμε σε στρατηγική ενός pit stop, με πολύ υψηλό φορτίο καυσίμου και με μαλακά ελαστικά, που ήταν πρόκληση. Ωστόσο, κατάφερα να κρατήσω τον Fernando Alonso πίσω μου. Μετά το δεύτερο pit stop του, ο Robert παρέμεινε πρώτος, έτσι διασφάλισα τη δεύτερη θέση. Ο τερματισμός στη δεύτερη θέση, έχοντας ξεκινήσει όγδοος είναι θαυμάσιο αποτέλεσμα, κυρίως λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες που είχα πρόσφατα. Ευχαριστώ πολύ τα παιδιά του Hinwil, που μου έφτιαξαν νέο μονοθέσιο μετά το ατύχημα που είχα με τον Alonso στο Μονακό!»

Mario Theissen (Διευθυντής BMW Motorsport):

«Είναι φανταστικό, είμαι συγκλονισμένος. Είναι δύσκολο να βρω τις κατάλληλες λέξεις. Απλά σήμερα, όλα λειτούργησαν καλά. Ελπίζαμε σε μία ακόμα θέση στο πόντιουμ στο Μόντρεαλ, αλλά δεν θα μπορούσαμε να ονειρευτούμε μία νίκη 1-2! Συγχαρητήρια στους Robert και το Nick και σε όλη την ομάδα στην πατρίδα, στο Μόναχο και στο Hinwil. Σήμερα γράψαμε ιστορία. Και οι δύο οδηγοί δούλεψαν χωρίς λάθη και οι στρατηγικές απέδωσαν. Πιστεύω ότι πρέπει να γιορτάσουμε πολύ σήμερα».

Willy Rampf (Τεχνικός Διευθυντής):

«Τι μέρα! Απλά δεν μπορώ να εκφράσω τα συναισθήματά μου με λέξεις μετά από αυτό τον αγώνα. Και οι δύο οδηγοί και ολόκληρο το πλήρωμα έκαναν άριστη δουλειά σήμερα. Ο Robert είχε χάσει χρόνο όταν κόλλησε πίσω από πιο αργά αυτοκίνητα μετά την περίοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, αλλά με μία φανταστική κούρσα το αναπλήρωσε και διασφάλισε για τον εαυτό του τη νίκη. Για το Nick η σημερινή μέρα ήταν ιδανική. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ξεκίνησε όγδοος. Σε ορισμένες στιγμές του αγώνα, ήταν ο ταχύτερος στην πίστα. Όταν του αλλάξαμε τη στρατηγική σε one-stop, ριψοκινδυνεύσαμε αρκετά, κυρίως σε σχέση με τα ελαστικά, επειδή ο Nick έπρεπε να οδηγήσει με πιο μαλακά ελαστικά για πολύ μεγάλο

διάστημα. Σήμερα όλα απέδωσαν – οι σημερινές αποφάσεις καθώς και όλη η δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία δυόμισι χρόνια».

Δεδομένα και αριθμοί.

Στο Καναδικό GP, στις 8 Ιουνίου 2008, ο Robert Kubica πέτυχε την πρώτη νίκη της BMW Sauber F1 Team, τερματίζοντας μπροστά από τον team mate του, Nick Heidfeld.

Ήταν το 42ο Grand Prix για την ομάδα.

Πριν από αυτή τη νίκη, η BMW Sauber F1 Team είχε ανέβει στο πόντιουμ οκτώ φορές: στο GP Ουγγαρίας 2006 (Nick Heidfeld/3η θέση), GP Ιταλίας 2006 (Robert Kubica/3η θέση), GP Καναδά 2007 (Heidfeld/2η θέση), GP Ουγγαρίας 2007 (Heidfeld/3η θέση), GP Αυστραλίας 2008 (Heidfeld/2η θέση), GP Μαλαισίας (Kubica/2η θέση), GP Μπαχρέιν 2008 (Kubica/3η θέση), GP Μονακό 2008 (Kubica/2η θέση)..

Τις χρονιές πριν την αγοράσει η BMW (1993-2005), η υψηλότερη αγωνιστική θέση που είχε καταλάβει η Sauber Team ήταν η τρίτη (έξι φορές).

Η πρώτη F1 που κέρδισε κινητήρας BMW ήταν στις 13 Ιουνίου 1982 (Nelson Piquet, Brabham BMW, Καναδάς).

Η τελευταία F1 που έχει κερδίσει μέχρι σήμερα κινητήρας BMW ήταν στις 24 Οκτωβρίου

(Juan Pablo Montoya, BMW WilliamsF1 Team, Βραζιλία).

Με τη Brabham, η BMW σημείωσε οκτώ νίκες από το 1982 μέχρι το 1985. Η τελευταία νίκη με το θρυλικό μονοθέσιο με κινητήρα τούρμπο ήταν το 1986 με τη Benetton. Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας με την Williams F1 (2000 to 2005) το σύνολο ήταν δέκα νίκες.

Το 1983, ο Nelson Piquet κέρδισε στο Πρωτάθλημα Οδηγών της F1 (Brabham BMW). Συνολικά, η BMW έχει σημειώσει 19 νίκες σε Grand Prix και 33 τερματισμούς στο πόντιουμ, πριν ιδρυθεί η BMW Sauber F1 Team.

Ορόσημα.

16/17 Ιανουαρίου 2006: Η BMW Sauber F1 Team κάνει την πρώτη της δημόσια εμφάνιση στη Βαλένθια. Η BMW Sauber F1.06 δίνει πλέον το παρών.

12 Μαρτίου 2006: Η BMW Sauber F1 Team συμμετέχει στο πρώτο της GP στο Μπαχρέιν.

19 Μαρτίου 2006: Η ομάδα παίρνει τους πρώτους της βαθμούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στο δεύτερο αγώνα, όταν ο Jacques Villeneuve τερματίζει έβδομος στη Μαλαισία.

2 Απριλίου 2006: Στο τρίτο GP και οι δύο οδηγοί τερματίζουν σε βαθμολογούμενη θέση. Ο Heidfeld τερματίζει τέταρτος και ο Villeneuve έκτος στην Αυστραλία.

6 Αυγούστου 2006: Ο Heidfeld διασφαλίζει την πρώτη του θέση στο πόντιουμ στο 13ο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος για την ομάδα. Ο Kubica κάνει το ντεμπούτο του σε αγώνα F1 Στη Βουδαπέστη.

10 Σεπτεμβρίου 2006: Ο Kubica πετυχαίνει δεύτερο άθλο για την ομάδα έχοντας τερματίσει τρίτος στη Μόντσα.

Οκτώβριος 2006: Η σήραγγα αεροδυναμικής του Hinwil λειτουργεί σε τρεις βάρδιες. Ένα χρόνο νωρίτερα είχε μόνο μία βάρδια την ημέρα.

22 Οκτωβρίου 2006: Η BMW Sauber F1 Team τερματίζει πέμπτη στο Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών στο τέλος της πρώτης χρονιάς της.

16 Ιανουαρίου 2007: Παρουσίαση της BMW Sauber F1.07 και της BMW Sauber F1 Team στη Βαλένθια.

10 Ιουνίου 2007: Ο Nick Heidfeld κατακτά για πρώτη φορά τη δεύτερη θέση για την ομάδα. Ο Robert Kubica επιβιώνει από σοβαρό ατύχημα, κυριολεκτικά ανέπαφος.

Η BMW Sauber F1 Team ολοκληρώνει τη δεύτερη σεζόν της στην τρίτη θέση γενικής κατάταξης. Στις στατιστικές φαίνεται ακόμα και στη δεύτερη θέση (μετά τον αποκλεισμό της McLaren Mercedes).

Η ομάδα μετακομίζει στο νέο της κτίριο στο Hinwil. 150 νέοι υπάλληλοι έχουν προσληφθεί από τις αρχές του 2005.

14 Ιανουαρίου 2008: Η BMW Sauber F1.08 λανσάρεται στο ‘BMW Welt’ στο Μόναχο.

23 Μαρτίου 2008: Ο Heidfeld σημειώνει τον πρώτο ταχύτερο αγωνιστικό γύρο για την ομάδα.

5 Απριλίου 2008: Ο Kubica πετυχαίνει την πρώτη pole position για τη BMW Sauber F1 Team.


BMW