Ι.F Motorsports

Wednesday, March 2, 2011

WRC Ford - Ράλι Σουηδίας 2011

Οι ακραίες κλιματικές και εδαφικές συνθήκες από τις οποίες θα πρέπει να περάσει αλώβητο το νέο Ford Fiesta RS World Rally Car στη μάχη για τον τίτλο του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι θα γίνουν έντονα αισθητές στο Ράλι του Μεξικού (3 – 6 Μαρτίου). Τρεις εβδομάδες μετά τη θριαμβευτική πρώτη εμφάνισή του αντιμέτωπο με τον παγερό Σουηδικό χειμώνα, το αυτοκίνητο βρίσκεται τώρα στη Βόρεια Αμερική για το δεύτερο γύρο της σεζόν σε ένα τελείως διαφορετικό σκηνικό.

Οι οδηγοί της Ford Abu Dhabi World Rally Team, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen και οι συνάδερφοί τους Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila τερμάτισαν την πρώτη και τρίτη θέση αντίστοιχα. Ωστόσο, οι έντονες αντιθέσεις ανάμεσα στις αγωνιστικές συνθήκες της Σουηδίας και του Μεξικού επιβεβαιώνουν ότι το WRC αποτελεί τον πιο απαιτητικό θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού για αυτοκίνητα παραγωγής.

Οι θερμοκρασίες στη Σκανδιναβία έπεφταν ακόμα και στους -30ºC δυσκολεύοντας την κατάσταση. Τώρα, στην πόλη León και βάση του ράλι που βρίσκεται 400km βορειοδυτικά της πόλης του Μεξικού οι τιμές αυτές αντιστρέφονται καθώς αναμένεται να αγγίξουν τους 32ºC μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Αυτή η υψηλότερη από ποτέ μέση τιμή του υδράργυρου συνεπάγεται νέες προκλήσεις για την αντοχή κινητήρων και κιβωτίων, αλλά και οδηγών & συνοδηγών εξ αιτίας των θερμοκρασιών που αναπτύσσονται στο cockpit.

Οι σχετικά ομαλοί παγωμένοι δρόμοι δίνουν τη θέση τους σε χωμάτινους και με σκληρό υπόστρωμα που μπορεί να γίνουν ακόμα πιο τραχείς, καταπονώντας περισσότερο τα αυτοκίνητα. Θα είναι ο πρώτος από τους επτά συνεχόμενους χωμάτινους γύρους και αυτός που πραγματοποιείται στο μεγαλύτερο υψόμετρο από τους 13 αγώνες της σεζόν. Οι ειδικές διαδρομές βόρεια και ανατολικά της πόλης ανεβαίνουν σε ύψος μέχρι 2737m πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας σε βουνοπλαγιές σκεπασμένες με κάκτους.

Το υψόμετρο φέρνει τις δικές του δυσκολίες, καθώς λόγω αραιότερου αέρα οι κινητήρες ‘ξεμένουν από αναπνοή’ και τα επίπεδα ισχύος πέφτουν περίπου 20%. Θέλοντας να είναι πλήρως προετοιμασμένη για τέτοιες συνθήκες, η ομάδα δοκίμασε ένα Fiesta RS WRC επί δύο ημέρες σε αντίστοιχα υψόμετρα στο Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Δοκιμών στο Τεχνικό Κέντρο της Ford στο Dunton της Βρετανίας. Επίσης προσομοίωσε τα προβλεπόμενα επίπεδα ισχύος κατά τη διάρκεια δοκιμών στην Πορτογαλία για να βοηθήσει τους οδηγούς να υπολογίσουν τα διαφορετικά σημεία φρεναρίσματος.

Ο Hirvonen έχει τρέξει πέντε φορές στο Μεξικό με καλύτερο αποτέλεσμα μία 3η θέση το 2007. Σαν επικεφαλής του πρωταθλήματος, ο 30χρονος Φινλανδός θα είναι πρώτος στη σειρά εκκίνησης στο πρώτο σκέλος. Ωστόσο χαίρεται που θα αναλάβει το ρόλο αυτού που θα ‘καθαρίσει το δρόμο’ αφήνοντας πίσω του μία πιο καθαρή γραμμή για τους αντιπάλους του.

«Το να ηγείσαι του πρωταθλήματος έχει και τα μειονεκτήματά του και ένα από αυτά είναι να ξεκινάς πρώτος στο πρώτο χωμάτινο ράλι της χρονιάς» δήλωσε. «Οι αντίπαλοί μου θα έχουν μια πιο καθαρή διαδρομή, έτσι το πρώτο σκέλος θα είναι δύσκολο, αλλά εγώ δεν πτοούμαι. Είναι η τρίτη φορά που θα βρίσκομαι σε τέτοια θέση στο Ράλι Μεξικό, επομένως το έχω συνηθίσει. Δεν υποτιμώ τις δυσκολίες, αλλά ακόμα κι αν είχα τη δυνατότητα δε θα αντάλλασσα τη νίκη μου στη Σουηδία για μία πιο καθαρή διαδρομή στο Μεξικό.

«Η νίκη στην πρώτη αγωνιστική εμφάνιση του αυτοκινήτου ήταν το τέλειο ξεκίνημα για μένα και για την ομάδα, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα αν δεν συνεχίσουμε καλά στο Μεξικό. Δεν είναι εύκολο ράλι επειδή το υψόμετρο επηρεάζει τις επιδόσεις των αυτοκινήτων. Σημειώσαμε τα καλύτερα αποτελέσματα εκεί τα τελευταία χρόνια, ωστόσο πιστεύω ότι με το νέο αυτοκίνητο θα έχουμε καλύτερες ευκαιρίες για να διεκδικήσουμε τη νίκη. Το Fiesta RS WRC έχει εξατάχυτο κιβώτιο και αυτό θα μας βοηθήσει να αξιοποιήσουμε καλύτερα τη διαθέσιμη ισχύ» πρόσθεσε.

Το καλύτερο αποτέλεσμα του Latvala από τέσσερις συμμετοχές στο Μεξικό ήταν η 3η θέση το 2008, και ο 25-χρονος Φιλανδός νιώθει έτοιμος για το 2011.

«Την τελευταία μέρα της δοκιμής στην Πορτογαλία ο καιρός ήταν ξηρός, όπως θα είναι στο Μεξικό» δήλωσε. «Οι συνθήκες ήταν ιδανικές και η ομάδα μπόρεσε να τροποποιήσει τον κινητήρα ώστε να προσφέρει τα αναμενόμενα επίπεδα ισχύος σε τέτοιο υψόμετρο. Επιλέξαμε λιγότερο επιθετικό σετάρισμα και είμαι σίγουρος ότι το αυτοκίνητο θα είναι πολύ ανταγωνιστικό. Οι συνθήκες θα είναι διαφορετικές σε σχέση με τον πρώτο γύρο και όλοι θα παρακολουθούν τους χρόνους για να δουν πώς συμπεριφέρονται τα νέα αυτοκίνητα για πρώτη φορά στο χώμα.

«Είναι από τα ολισθηρά ράλι για τους πρώτους οδηγούς στη σειρά εκκίνησης επειδή υπάρχουν διάσπαρτες πέτρες. Είμαι τρίτος στη σειρά την πρώτη μέρα, και αυτό είναι λογικό. Πιστεύω ότι οι πίσω οδηγοί θα έχουν το πλεονέκτημα των πιο καθαρών δρόμων. Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι μικρότερος από όσο συνήθως, κάτι που μπορεί να μας βοηθήσει. Οι δρόμοι θα παραμείνουν αρκετά καθαροί για το δεύτερο πέρασμα, επειδή δε θα συμμετέχουν πολύ ντόπιοι οδηγοί. Αυτοί ακολουθούν διαφορετικές γραμμές με μικρότερα αυτοκίνητα και συχνά κάνουν πάλι χάλια τους δρόμους» πρόσθεσε ο Latvala.

Τα Νέα των Ομάδων

* Στο πρώτο χωμάτινο ράλι της σεζόν οι οδηγοί της Ford Abu Dhabi θα δοκιμάσουν για πρώτη φορά τα χωμάτινα ελαστικά της Michelin σε αγωνιστικές συνθήκες. Το Michelin Latitude Cross ήταν το πρώτο από τη γκάμα ελαστικών WRC της Γαλλικής εταιρίας που εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε στο τέλος του καλοκαιριού του 2010. Θα διατίθενται μόνο σε σκληρή γόμα. Απαγορεύεται οι ομάδες να χαράξουν στο λάστιχο πρόσθετα κοψίματα και κάθε αυτοκίνητο μπορεί να έχει δύο ρεζέρβες.

* Μετά το Μεξικό, η Ford Abu Dhabi θα κάνει δοκιμές για τέσσερις ημέρες στο χώμα στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για το ράλι Πορτογαλίας. Ο Hirvonen θα οδηγήσει τις δύο πρώτες ημέρες και ο Latvala θα αναλάβει καθήκοντα τις δύο τελευταίες.

* Συμμετέχουν επτά ακόμα Fiesta RS WRC. Οι Henning Solberg / Ilka Minor και Mads Østberg / Jonas Andersson με την M-Sport Stobart Ford team, με την οποία κατεβαίνουν και οι Matthew Wilson / Scott Martin και Evgeny Novikov / Stéphane Prévot. Η Monster World Rally Team με τους Ken Block / Alex Gelsomino, η Munchi's Ford World Rally Team με τους Federico Villagra / Jorge Perez Companc και η FERM Power Tools World Rally Team με τους Dennis Kuipers / Frederic Miclotte ολοκληρώνουν τη λίστα συμμετοχών στο WRC. Το ράλι είναι ο πρώτος γύρος της κατηγορίας SWRC και συμμετέχουν τρία Fiesta S2000. Συνολικά, τα αυτοκίνητα Ford έχουν ποσοστό συμμετοχής σχεδόν 50%.

Η διαδρομή είναι σχεδόν ίδια με πέρσι, περνώντας από γνώριμους δρόμους της οροσειράς Sierra de Lobos βόρεια και ανατολικά της πόλης León. Εκτός από μικρο-μετατροπές σε δύο ειδικές της Κυριακής, η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η προσθήκη μιας μικρής ειδικής στους δρόμους του Guanajuato αμέσως μετά την τελετή έναρξης την Πέμπτη. Η πόλη έχει ανακηρυχθεί Περιοχή Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO και είναι διάσημη για τις πλούσιες φλέβες ασημιού και χρυσού που ανακαλύφθηκαν πριν από αιώνες και η ειδική θα περάσει από λιθόστρωτους δρόμους και φωταγωγημένα τούνελ που κάποτε αποτελούσαν φρεάτια ορυχείων. Τα σκέλη της Παρασκευής και του Σαββάτου περιλαμβάνουν επίσης μία σύντομη ειδική street δίπλα στο service park στο León Poliforum στη μέση της ημέρας. Και τα δύο σκέλη ολοκληρώνονται με δύο υπερειδικές στο αγωνιστικό σιρκουί της πόλης που θα γίνουν για πρώτη φορά βράδυ. Ο αγώνας τελειώνει με μία Σούπερ Ειδική - Power Stage 8,28 χλμ. που θα μεταδοθεί ζωντανά από την τηλεόραση και θα επιβραβεύσει τους ταχύτερους οδηγούς με bonus βαθμών. Οι αγωνιζόμενοι θα τρέξουν σε 22 ειδικές διαδρομές 364,87 χλμ. σε μία συνολική απόσταση 1031,30 χλμ.

ΡΑΛΙ ΜΕΞΙΚΟ

2ος ΓΥΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΡΑΛΙ ΤΗΣ FIA

3 - 6 Μαρτίου 2011

Πέμπτη 3 Μαρτίου: 1η Ημέρα León - León

Εκκίνηση: León 18.20
1η Ε.Δ. Guanjuato Street Stage 1,05 χλμ. 20.06
Ανασυγκρότηση: León 21.26

Παρασκευή 4 Μαρτίου: 1η Ημέρα (συνέχεια) León - León

Serv A León (15 λεπτά) 08.00
2η Ε.Δ. Alfaro 1 26,01 χλμ. 08.43
3η Ε.Δ. Ortega 1 23,83 χλμ. 10.16
4η Ε.Δ. El Cubilete 1 18,87 χλμ. 11.04
5η Ε.Δ. León Street Stage 1,33 χλμ. 12.12
Serv B León (30 λεπτά) 12.49
6η Ε.Δ. Alfaro 2 26,01 χλμ. 13.47
7η Ε.Δ. Ortega 2 23,83 χλμ. 15.20
8η Ε.Δ. El Cubilete 2 18,87 χλμ. 16.08
Serv C León (45 λεπτά) 17.13
9η Ε.Δ. Super Special 1 2,21 χλμ. 19.45
10η Ε.Δ. Super Special 2 2,21 χλμ. 19.50
Ανασυγκρότηση: León 20.20

Σύνολο: 143,17 χλμ.

Σάββατο 5 Μαρτίου: 2η Ημέρα León - León

Serv D León (15 λεπτά) 08.00
11η Ε.Δ. Ibarrilla 1 29,90 χλμ. 08.54
12η Ε.Δ. Duarte 1 23,27 χλμ. 10.17
13η Ε.Δ. Derramadero 1 23,28 χλμ. 11.08
14η Ε.Δ. León Street Stage 1,33 χλμ. 12.11
Serv E León (30 λεπτά) 12.48
15η Ε.Δ. Ibarrilla 2 29,90 χλμ. 13.57
16η Ε.Δ. Duarte 2 23,27 χλμ. 15.20
17η Ε.Δ. Derramadero 2 23,28 χλμ. 16.11
Serv F León (45 λεπτά) 17.11
18η Ε.Δ. Super Special 1 2,21 χλμ. 19.43
19η Ε.Δ. Super Special 2 2,21 χλμ. 19.48
Ανασυγκρότηση: León 20.18

Σύνολο: 158,65 χλμ.

Κυριακή 6 Μαρτίου: 3η Ημέρα León - León

Serv G León (15 λεπτά) 07.30
20η Ε.Δ. Guanajuatito 29,13 χλμ. 08.28
21η Ε.Δ. Comanjilla 24,59 χλμ. 09.51
22η Ε.Δ. Guanajuato Power Stage 8,28 χλμ. 11.06
Serv H León (10 λεπτά) 12.21
Τερματισμός: León Poliforum 13.00

Σύνολο: 62,00 χλμ.
Συνολική διαδρομή ράλι: 364,87 χλμ.

Ford