WRC Ford - Rally Acropolis 2012
Οι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila της Ford World Rally Team τερμάτισαν τρίτοι στο Ράλι Ακρόπολις στον πρώτο τους
αγώνα μετά από τραυματισμό. Ο Latvala ανέβηκε στο βάθρο με Ford Fiesta RS World Rally Car μετά την εγκατάλειψη των Petter Solberg & Chris Patterson την Κυριακή το πρωί ενώ μάχονταν για τη νίκη.
Ο Latvala επέστρεψε έχοντας μείνει εκτός δράσης στον προηγούμενο γύρο
λόγω ρήξης αριστερής κλείδας. Τόσο ο 27-χρονος Φιλανδός
όσο και ο Solberg επεδίωξαν μία νίκη στους δύσβατους και γεμάτους παγίδες δρόμους
του Ακρόπολις, αλλά μετά το λάστιχο του Latvala στο προτελευταίο σκέλος και το ατύχημα του Solberg εξανεμίστηκε κάθε ελπίδα.
Το Ακρόπολις δικαίωσε τη φήμη του ως ο σκληρότερος αγώνας του ημερολογίου. Πολλοί αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα στις ειδικές γύρω από τον Κορινθιακό Κόλπο. Η αναπάντεχη για την εποχή δυνατή βροχή μετέτρεψε τους χωμάτινους δρόμους σε ‘λουτρό λάσπης’, δημιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες που θύμιζαν οδήγηση στον πάγο.
Μετά την πρώτη και δεύτερη θέση των οδηγών της Ford στην κατατακτήρια ειδική, ο Latvala αρχικά οδήγησε το τετραήμερο ράλι των 22 ειδικών διαδρομών και 409.47 χλμ. Κατά τη διάρκεια σκληρής αναμέτρησης με τον Sébastien Loeb και τη στιγμή που ο Latvala απήχε μόλις 2,2 δευτ. από τον αντίπαλό του τελικά έπαθε λάστιχο το Σάββατο το απόγευμα μετά από πρόσκρουση. Αναγκάστηκε να σταματήσει για να βάλει τη ρεζέρβα με αποτέλεσμα να πέσει στην τέταρτη θέση.
Χωρίς πίεση μετόπισθεν αλλά και αδυνατώντας να φτάσει τους προπορευόμενους οδηγούς, ο Latvala οδήγησε χωρίς ρίσκο την τελευταία ημέρα των πέντε ειδικών διαδρομών και 65.55χλμ. Πέρασε στην τρίτη θέση όταν ο Solberg εγκατέλειψε και κέρδισε δύο έξτρα βαθμούς τερματίζοντας δεύτερος στην τελευταία Power Stage. Η συγκομιδή του κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ήταν νίκη σε 10 ειδικές.
Ο Solberg πήρε την τρίτη θέση μετά το λάστιχο του Latvala και στη συνέχεια ο 37-χρονος Νορβηγός επιτάχυνε ρυθμό. Κέρδισε σε τρεις συνεχόμενες ειδικές το Σάββατο το απόγευμα και ξεκίνησε την Κυριακή το πρωί απέχοντας μόλις 10,2 δευτ. από την κορυφή. Δυστυχώς, οι ελπίδες του για μία νίκη εξανεμίστηκαν στην πρώτη ειδική του τελευταίου σκέλους μετά από έξοδο.
Ο διευθυντής της Ford World Rally Team, Malcolm Wilson παραδέχτηκε ότι το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό. «Ήταν από τα πιο πιεστικά ράλι που μπορώ να θυμηθώ. Χάσαμε τον Jari-Matti από τη μάχη για την πρώτη θέση αλλά είχαμε μία δεύτερη ευκαιρία με τον Petter. Η συνέχεια ήταν διπλή απογοήτευση. Χαίρομαι βλέποντας τον Jari-Matti στο βάθρο αμέσως μετά τον τραυματισμό του και την πλήρη επανένταξή του στο πρόγραμμα» δήλωσε.
Ο διευθυντής της Ford Racing, Gerard Quinn, σχολίασε: «Ο Jari-Matti επέστρεψε δυναμικά και μία θέση το βάθρο ήταν το ελάχιστο που του άξιζε κρίνοντας από το ρυθμό του. Η μάχη για την πρώτη θέση ήταν συναρπαστική και ο Petter πάλεψε για τη νίκη που ενδεχομένως μπορούσε να έχει κερδίσει. Τα ράλι κερδίζονται ή χάνονται μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου και αυτό επιβεβαιώθηκε σήμερα».
Επόμενος γύρος
Ο τελευταίος γύρος του πρώτου μισού της σεζόν φέρνει την ομάδα εκτός Ευρώπης για τελευταία φορά φέτος. Το Auckland φιλοξενεί το Ράλι Νέας Ζηλανδίας 21 - 24 Ιουνίου, έναν ακόμα χωμάτινο αγώνα στο North Island.
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Citroen DS3 4: 42. 43.3
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 4: 45. 08.1
4. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 4: 48. 19.7
5. M Prokop/Z Hrůza CZE Ford Fiesta RS 4: 49. 49.8
6. T Neuville/N Gilsoul BEL Citroen DS3 4: 51. 44.7
7. S Ogier/J Ingrassia FRA Skoda Fabia S2000 4: 55. 03.2
8. Y Al Rajhi/M Orr SAU Ford Fiesta RRC 5: 02. 15.5
9. O Tänak/K Sikk EST Ford Fiesta RS 5: 05. 22.2
10 A Alkuwari/N Arena QAT Mini John Cooper 5: 10. 43.8
2. M Hirvonen 89 βαθμοί
3. M Østberg 80 βαθμοί
4. P Solberg 73 βαθμοί
5. J-M Latvala 45 βαθμοί
6. E Novikov 43 βαθμοί
2. Ford WRT 121 βαθμοί
3. M-Sport Ford WRT 91 βαθμοί
4. Citroen Junior WRT 42 βαθμοί
5. Qatar WRT 37 βαθμοί
6. Adapta WRT 27 βαθμοί
Ford
Το Ακρόπολις δικαίωσε τη φήμη του ως ο σκληρότερος αγώνας του ημερολογίου. Πολλοί αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα στις ειδικές γύρω από τον Κορινθιακό Κόλπο. Η αναπάντεχη για την εποχή δυνατή βροχή μετέτρεψε τους χωμάτινους δρόμους σε ‘λουτρό λάσπης’, δημιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες που θύμιζαν οδήγηση στον πάγο.
Μετά την πρώτη και δεύτερη θέση των οδηγών της Ford στην κατατακτήρια ειδική, ο Latvala αρχικά οδήγησε το τετραήμερο ράλι των 22 ειδικών διαδρομών και 409.47 χλμ. Κατά τη διάρκεια σκληρής αναμέτρησης με τον Sébastien Loeb και τη στιγμή που ο Latvala απήχε μόλις 2,2 δευτ. από τον αντίπαλό του τελικά έπαθε λάστιχο το Σάββατο το απόγευμα μετά από πρόσκρουση. Αναγκάστηκε να σταματήσει για να βάλει τη ρεζέρβα με αποτέλεσμα να πέσει στην τέταρτη θέση.
Χωρίς πίεση μετόπισθεν αλλά και αδυνατώντας να φτάσει τους προπορευόμενους οδηγούς, ο Latvala οδήγησε χωρίς ρίσκο την τελευταία ημέρα των πέντε ειδικών διαδρομών και 65.55χλμ. Πέρασε στην τρίτη θέση όταν ο Solberg εγκατέλειψε και κέρδισε δύο έξτρα βαθμούς τερματίζοντας δεύτερος στην τελευταία Power Stage. Η συγκομιδή του κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ήταν νίκη σε 10 ειδικές.
Ο Solberg πήρε την τρίτη θέση μετά το λάστιχο του Latvala και στη συνέχεια ο 37-χρονος Νορβηγός επιτάχυνε ρυθμό. Κέρδισε σε τρεις συνεχόμενες ειδικές το Σάββατο το απόγευμα και ξεκίνησε την Κυριακή το πρωί απέχοντας μόλις 10,2 δευτ. από την κορυφή. Δυστυχώς, οι ελπίδες του για μία νίκη εξανεμίστηκαν στην πρώτη ειδική του τελευταίου σκέλους μετά από έξοδο.
Ο διευθυντής της Ford World Rally Team, Malcolm Wilson παραδέχτηκε ότι το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό. «Ήταν από τα πιο πιεστικά ράλι που μπορώ να θυμηθώ. Χάσαμε τον Jari-Matti από τη μάχη για την πρώτη θέση αλλά είχαμε μία δεύτερη ευκαιρία με τον Petter. Η συνέχεια ήταν διπλή απογοήτευση. Χαίρομαι βλέποντας τον Jari-Matti στο βάθρο αμέσως μετά τον τραυματισμό του και την πλήρη επανένταξή του στο πρόγραμμα» δήλωσε.
Ο διευθυντής της Ford Racing, Gerard Quinn, σχολίασε: «Ο Jari-Matti επέστρεψε δυναμικά και μία θέση το βάθρο ήταν το ελάχιστο που του άξιζε κρίνοντας από το ρυθμό του. Η μάχη για την πρώτη θέση ήταν συναρπαστική και ο Petter πάλεψε για τη νίκη που ενδεχομένως μπορούσε να έχει κερδίσει. Τα ράλι κερδίζονται ή χάνονται μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου και αυτό επιβεβαιώθηκε σήμερα».
Επόμενος γύρος
Ο τελευταίος γύρος του πρώτου μισού της σεζόν φέρνει την ομάδα εκτός Ευρώπης για τελευταία φορά φέτος. Το Auckland φιλοξενεί το Ράλι Νέας Ζηλανδίας 21 - 24 Ιουνίου, έναν ακόμα χωμάτινο αγώνα στο North Island.
Γενική κατάταξη
1.
S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 4:
42. 03.32. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Citroen DS3 4: 42. 43.3
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 4: 45. 08.1
4. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 4: 48. 19.7
5. M Prokop/Z Hrůza CZE Ford Fiesta RS 4: 49. 49.8
6. T Neuville/N Gilsoul BEL Citroen DS3 4: 51. 44.7
7. S Ogier/J Ingrassia FRA Skoda Fabia S2000 4: 55. 03.2
8. Y Al Rajhi/M Orr SAU Ford Fiesta RRC 5: 02. 15.5
9. O Tänak/K Sikk EST Ford Fiesta RS 5: 05. 22.2
10 A Alkuwari/N Arena QAT Mini John Cooper 5: 10. 43.8
Πρωτάθλημα οδηγών
1.
S Loeb 119 βαθμοί
2. M Hirvonen 89 βαθμοί
3. M Østberg 80 βαθμοί
4. P Solberg 73 βαθμοί
5. J-M Latvala 45 βαθμοί
6. E Novikov 43 βαθμοί
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1.
Citroen Total WRT 194 βαθμοί2. Ford WRT 121 βαθμοί
3. M-Sport Ford WRT 91 βαθμοί
4. Citroen Junior WRT 42 βαθμοί
5. Qatar WRT 37 βαθμοί
6. Adapta WRT 27 βαθμοί
Ford