Ι.F Motorsports

Sunday, August 10, 2008

F1 Budapest / Hungary (03/08/2008)

RACE RESULTS



POS DRIVERS TEAMS LAPS BEST TIME MAX SPEED
1 Kovalainen Mclaren 70 1'21''753 290
2 Glock Toyota 70 1'21''671 284
3 Raikkonen Ferrari 70 1'21''195 292
4 Alonso Renault 70 1'21''793 289
5 Hamilton Mclaren 70 1'21''493 290
6 Piquet Renault 70 1'21''537 292
7 Trulli Toyota 70 1'21''638 284
8 Kubica Bmw Sauber 70 1'21''941 289

WRC 2008 - RALLY Φινλανδίας (31 Ιουλίου - 3 Αυγούστου 2008)

Το 58ο Ράλι της Φινλανδίας, ο ένατος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι για το 2008, θα μείνει χαραγμένος στην μνήμη όλων σαν αγώνας ορόσημο στην παγκόσμια ιστορία των αγώνων Ράλι. Το τελευταίο σκέλος του αγώνα βρήκε τους Sébastien Loeb και Daniel Elena να ανεβαίνουν για πρώτη φορά στο 1ο σκαλί του βάθρου στο συγκεκριμένο αγώνα, ενώ οι Dani Sordo και Marc Martí φέρνοντας το δεύτερο Citroën Total C4 WRC στην 4η θέση της γενικής, εξασφάλισαν την συγκομιδή πολύτιμων βαθμών για την Citroën στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Το Ράλι Φινλανδίας φημίζεται σαν ένας από τους πιο σκληρούς αγώνες του WRC, με τα πηδήματα των μεγάλων ταχυτήτων και τις πολύ γρήγορες ειδικές να απαιτούν τεράστια και πολυετή εμπειρία. Από το 1973 που θεσμοθετήθηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών, μόνον ο Carlos Sainz (1990) και ο Didier Auriol (1992), έχουν καταφέρει να κερδίσουν έως τώρα τους Φιλανδούς οδηγούς στην έδρα τους. Οι Sébastien Loeb και Daniel Elena στην έβδομη τους προσπάθεια στο τιμόνι ενός αγωνιστικού Citroën WRC, έμελλε να είναι το τρίτο μη Φινλανδικό πλήρωμα στην ιστορία που θα κέρδιζε τους τοπικούς αστέρες.

"Είμαι πάρα πολύ συγκινημένος που κέρδισα αυτόν τον αγώνα," δήλωσε ο Sébastien Loeb στον τερματισμό. "Είμαι επίσης ιδιαίτερα ευχαριστημένος, και με τον τρόπο που κερδίσαμε. Από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό ο έντονος συναγωνισμός μου θύμισε τις ομηρικές μάχες που είχαμε με τον Marcus Grönholm την περσινή χρονιά. Ο αγώνας, σε όλη του τη διάρκεια ήταν πολύ έντονος, γεγονός που δεν μας επέτρεψε να χαλαρώσουμε δευτερόλεπτο. Η απόφαση να προηγηθώ στο τέλος του πρώτου σκέλους εμπεριείχε ένα μεγάλο ποσοστό ρίσκου γιατί δεν ξέραμε πόσο ακριβώς θα χρειαζόταν να σκουπίζουμε το δρόμο. Αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να πιέζουμε συνεχώς, τελικά όμως η συγκεκριμένη στρατηγική απέδωσε."

"Στόχος μας για το τελευταίο σκέλος ήταν να κρατήσουμε ένα γρήγορο ρυθμό στα τελευταία 40,47 km των ειδικών που απέμεναν και να παρακολουθούμε συγχρόνως και τους χρόνους

του βασικού μας αντιπάλου," συνέχισε ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. "Ήταν πολύ σημαντικό να μην κάνουμε κανένα λάθος, πράγμα που σημαίνει ότι θα έπρεπε να χτίσουμε μία διαφορά ασφαλείας. Μετά από 2 μέρες οδηγώντας στο όριο ανάμεσα στα δέντρα, καταλαβαίνετε ότι δεν είχα απολύτως καμία διάθεση να αφήσω την 42η νίκη μου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα να ξεφύγει από τα χέρια μου. Η σημερινή νίκη σημαίνει επίσης ότι πετύχαμε έναν από τους στόχους που είχαμε θέσει στην αρχή της σεζόν και αυτό είναι πραγματικά ένα πολύ ικανοποιητικό συναίσθημα. Ειδική με την ειδική, είχα απόλυτη εμπιστοσύνη στο Citroën C4 και βέβαια αυτό το αποτέλεσμα δίνει μία μεγάλη ώθηση στην προσπάθειά μας για την κατάκτηση του πρωταθλήματος των οδηγών, με τη διαφορά που μας χωρίζει από την πρώτη θέση να είναι πλέον μόλις στους 3 βαθμούς. Ιδιαίτερα θετικά εξελίχθηκε επίσης το Σαββατοκύριακο για την Citroën και σε ότι αφορά την βαθμολογία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών."

«Το να κερδίσεις τους Φιλανδούς στα ίσια στον αγώνα της πατρίδας τους, είναι μία εμπειρία που δύσκολα περιγράφεται,» πρόσθεσε ο Daniel Elena. «Για εμένα είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Το διάβασμα των σημειώσεων σε αυτό τον αγώνα δεν διαφέρει από οπουδήποτε αλλού, είναι η ταχύτητα που πρέπει να διαβάζεις που κάνει τη διαφορά αλλά και το απίστευτο συναίσθημα να νιώθεις το αυτοκίνητο να φεύγει με τα τέσσερα με 200 χιλιόμετρα την ώρα !"

«Καταφέραμε σε όλη τη διάρκεια της τελευταίας μέρας, να οδηγούμε αρκετά γρήγορα ώστε να υπερασπιστούμε την 4η θέση μας,» σχολίασε ο Dani Sordo. «Είμαι ευχαριστημένος με την επίδοσή μου αυτό το Σαββατοκύριακο που πέρασε χωρίς κανένα λάθος. Έμαθα ακόμα περισσότερα για το πώς πρέπει να οδηγεί κανείς στις εξαιρετικά ειδικές συνθήκες του συγκεκριμένου αγώνα, όπου η εμπειρία μετράει τόσο πολύ. Υπάρχουν όμως ακόμα μερικά πράγματα που μπορώ να βελτιώσω, ειδικά στον τρόπο που φρενάρω. Είναι ωραίο να φτάνεις στον τερματισμό και είναι η πρώτη φορά που το πετυχαίνω εδώ, οδηγώντας μάλιστα ένα αυτοκίνητο WRC. Το C4 WRC μας αποδείχθηκε εξαιρετικά ανταγωνιστικό και οι βαθμοί που συγκεντρώσαμε για την Citroën θα φανούν ιδιαίτερα πολύτιμοι για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.»

«Γνωρίζοντας πόσο δύσκολο είναι να κερδίσεις στο συγκεκριμένο αγώνα, το σημερινό αποτέλεσμα είναι τρομερά ικανοποιητικό για εμάς», δήλωσε ο Olivier Quesnel. «Ο Sébastien και ο Daniel δεν έκαναν το παραμικρό λάθος και κατάφεραν στο τέλος να βγουν νικητές από έναν ιδιαίτερα σκληρό – όπως αποδείχθηκε – αγώνα. Η τεράστια δουλειά που έγινε από τον καθένα στο τεχνικό επιτελείο στο C4 από την προηγούμενη χρονιά, απέδωσε τελικά τους καρπούς της. Τα πάντα δούλεψαν τέλεια και πετύχαμε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα και στο πρωτάθλημα κατασκευαστών επίσης. Οι επιδόσεις και των δύο C4, είναι γεγονός εξαιρετικά ενθαρρυντικό για την πορεία της ομάδας στο υπόλοιπο του πρωταθλήματος. Ο Dani και ο Marc πραγματοποίησαν έναν πολύ ώριμο αγώνα επίσης. Μία υπέροχη νίκη, μερικοί καταπληκτικοί χρόνοι, διαρκής αξιοπιστία και μεγάλη συγκομιδή βαθμών…τι άλλο να ζητήσει κανείς;»

Τα στατιστικά του Rally

Νικητές ειδικών διαδρομών

1ο σκέλος : SS1: Sébastien Loeb (Citroën C4) – SS2: S. Loeb και Mikko Hirvonen (Ford Focus) – SS3, SS4 και SS5: S. LoebSS6: S. Loeb και M. HirvonenSS7: S. Loeb

SS8: M. Hirvonen – SS9, SS10 και SS11: S.Loeb.

2ο σκέλος : SS12: M. Hirvonen – SS13 και SS14: S. Loeb – SS15: M. Hirvonen –

SS16 και SS17: Jari­Matti LatvalaSS18: S. LoebSS19: M. HirvonenSS20: JM. LatvalaSS21: S. Loeb.

2ο σκέλος : SS22: S. Loeb και M. HirvonenSS23: JM. Latvala – SS24: Petter Solberg (Subaru Impreza).

Καλύτερες επιδόσεις

S. Loeb, 15 ειδικέςM. Hirvonen, 7 JM. Latvala, 4 – P. Solberg, 1.

Τελική κατάταξη του 58ου Rally Φιλλανδίας* (9/15)

1 S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 2 ώρες 54 λεπτά 5,5 δλ.

2 M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 9 δλ.

3 C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3 λ. 17 δλ.

4 D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 3 λ. 30,9 δλ.

5 H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 3 λ. 57,7 δλ.

6 P. Solberg/P. Mills (Subatu Impreza) + 3 λ. 58,7 δλ.

7 M. Rantanen/J. Lönegren (Ford Focus) + 6 λ. 11,1 δλ.

8 T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 8 λ. 18,7 δλ.

9 M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 8 λ. 37,3 δλ.

10 C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 10 λ. 30,9 δλ.

Τελική κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος κατασκευαστών FIA (γύρος 9/15)*

1. Ford, 108 βαθμοί – 2. Citroën­Total, 105 β. – 3. Subaru, 62 β. – 4. Stobart, 45 β. –

5. Munchi's, 19 β. – 6. Suzuki, 12 β.

Τελική κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος οδηγών FIA (γύρος 9/15)*

1. M. Hirvonen, 67 βαθμοί – 2. S. Loeb, 66 β. – 3. C. Atkinson, 37 β. – 4. D. Sordo, 35 β. – 5. JM Latvala, 34 β. – 6. P. Solberg, 23 β. – 7. H. Solberg, 20 β. – 8. G. Galli, 17 β. –

9. M. Wilson, 12 β. – 10. F. Villagra, 8 β. – 11. U. Aava, 6 β.12. C. Rautenbach, 6 β. – 13. F. Duval, 5 β. – 14. A. Mikkelsen, 4 β. – 15. T. Gardemeister, 3 β. – 16. JM. Cuoq, 2 β. – 17. M. Rantanen, 2 β. – 18. A. Aigner, 1 β – 19. PG. Andersson, 1 β. – 20. J. Hänninen, 1 β. – 21. S. Ogier, 1 β.


Citroen