Ι.F Motorsports

Monday, August 25, 2008

WRC FORD- Ράλι Γερμανίας

Η BP Ford Abu Dhabi World Rally Team διασφάλισε διπλό τερματισμό σε βαθμολογούμενες θέσεις στο Ράλι Γερμανίας, μετά από ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο στους ασφάλτινους δρόμους της Γερμανίας. Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen τερμάτισαν τέταρτοι με ένα Ford Focus RS World Rally Car, ενώ οι team-mates τους, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila είναι πλέον στην πέμπτη θέση μετά τον 10ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA.

Με αυτό το αποτέλεσμα, η πρώτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών άλλαξε χέρια για έκτη φορά στη συναρπαστική μάχη για τον τίτλο μεταξύ Hirvonen και Sébastien Loeb. Ο Loeb ανέκτησε την κορυφή με τέσσερις μόλις βαθμούς διαφορά από τον Hirvonen και ενώ απομένουν μόλις πέντε γύροι. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η μάχη είναι επίσης σκληρή, με τη Ford να βρίσκεται στη δεύτερη θέση, οκτώ μόλις βαθμούς πίσω από την κορυφή.

Το Trier, η παλιότερη πόλη της Γερμανίας, φιλοξένησε την πρώτη μάχη στην άσφαλτο μετά τον πρώτο γύρο του Ιανουαρίου στο Monte Carlo. Ο τριήμερος αγώνας απόστασης 352.89km περιλάμβανε στενούς και με πολλές ανωμαλίες δρόμους μέσα από αμπελώνες στις όχθες του ποταμού Mosel, γρήγορους δρόμους στην εξοχή του Saarland και απαιτητικές διαδρομές εκπαίδευσης τανκ στη στρατιωτική περιοχή του Baumholder. Οι συχνές εναλλαγές του οδοστρώματος δημιουργούσαν σκληρές προκλήσεις για τους οδηγούς και τα ελαστικά PZero της Pirelli, αλλά η πρόβλεψη για δυνατή βροχή δεν πραγματοποιήθηκε, ανακουφίζοντας τους αγωνιζόμενους από μία επιπλέον δυσκολία.

Ο Hirvonen, που δεν αγαπά ιδιαίτερα την άσφαλτο, ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος της Παρασκευής στη δεύτερη θέση, με το ντεμπούτο του Focus RS WRC προδιαγραφών 2008. Το Σάββατο οπισθοχώρησε στην τρίτη θέση, αλλά έσκασε ένα πίσω ελαστικό, πέφτοντας σε τρύπα στα τελευταία χιλιόμετρα και τερμάτισε τελικά στην τέταρτη θέση, πίσω από τον François Duval. Πάλεψε με νύχια και με δόντια για να ‘πιάσει’ το Βέλγο στο τελευταίο σκέλος στους αμπελώνες, που περιλάμβανε πέντε ειδικές διαδρομές και 84.97km αγώνα, αλλά δεν κατάφερε να κλείσει τη διαφορά, και τερμάτισε 10.1sec πίσω.

«Ήμουν στο όριο σήμερα το πρωί, για να προσπαθήσω να ‘πιάσω’ τον Duval» παραδέχτηκε ο Hirvonen. «Επίσης γλίτωσα παρά τρίχα και ένα ατύχημα. Είχα μία στροφή σημειωμένη στα pace notes μου με μικρό κόψιμο, αλλά τελικά ‘το έκανα μεγάλο’. Ήταν μία στροφή υψηλών ταχυτήτων και το αυτοκίνητο σηκώθηκε στις δύο ρόδες για μεγάλη απόσταση. Λίγο έλλειψε! Στην τρίτη ειδική είδα ότι ήμουν τρία δεύτερα πίσω από τον Duval και αποφάσισα να χαλαρώσω και να διασφαλίσω την τέταρτη θέση. Δεν ήθελα να κάνω λάθη κυνηγώντας την τρίτη θέση και να ριψοκινδυνεύσω να χάσω όσα είχα.

«Σημείωσα μερικούς θαυμάσιους χρόνους στις ειδικές της Παρασκευής και με κάπως μεγαλύτερη σταθερότητα στο ρυθμό μου θα μπορέσω να αγωνιστώ για μία κορυφαία θέση σε ασφάλτινο αγώνα, αλλά δεν μπορούσα να εναρμονιστώ με την ταχύτητα των δύο πρώτων εδώ. Νιώθω όμως ότι η οδήγησή μου στην άσφαλτο έχει βελτιωθεί και ήταν ατυχία που έχασα χρόνο με το κλατάρισμα χθες βράδι» πρόσθεσε.

Ο Latvala έζησε ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο. Έχοντας ολοκληρώσει την πρώτη μέρα στην πέμπτη θέση, μετά από ατύχημα που είχε το Σάββατο πέφτοντας σε χαντάκι σε ένα σικέιν, οπισθοχώρησε στη 10η θέση. Ανέκτησε μία θέση, παρά το γεγονός ότι έχασε ένα λεπτό όταν έσκασε το πίσω αριστερό ελαστικό του σήμερα το πρωί αφού προσγειώθηκε σε ένα κερμπ, μετά από άλμα. Ο 23-χρονος Φιλανδός Latvala παραδέχεται την αδυναμία του στην άσφαλτο, και αγωνίστηκε για να ανακτήσει το ρυθμό και την αυτοπεποίθησή του μετά από το ατύχημα του Σαββάτου.

«Ήταν απογοητευτικό» παραδέχτηκε ο Latvala. «Τα πράγματα ξεκίνησαν καλά την Παρασκευή και είχα μία καλή θέση και αίσθηση από το αυτοκίνητο χθες, αλλά η σημερινή μέρα ήταν ένας εφιάλτης. Τουλάχιστον, αύξησα την εμπειρία μου στην άσφαλτο. Είναι το πιο δύσκολο από τα ασφάλτινα ράλι καθώς η επιφάνεια αλλάζει συνεχώς. Έμαθα ότι στην πιο άγρια άσφαλτο είμαι ΟΚ, αλλά σε πιο ομαλά οδοστρώματα απέχω πολύ, λόγω σεταρίσματος του αυτοκινήτου μου αλλά και αυτοπεποίθησης.

«Είχα μία νέα εμπειρία στη σύγκριση ελαστικών της Pirelli με σκληρή και μαλακή γόμα. Έκαναν καλή δουλειά και ήταν ανθεκτικά. Αυτό το ράλι μου έδειξε επίσης πόσο σημαντική είναι η πνευματική προετοιμασία. Πρέπει να δουλέψω πάνω σ’ αυτό αυτή την εβδομάδα, πριν από το Ράλι Νέας Ζηλανδίας και να ξεκινήσω πάλι από το μηδέν για να προχωρήσω μπροστά. Επίσης θέλω να ολοκληρώσω λίγη εκπαίδευση στην άσφαλτο, πριν το επόμενο ράλι σε τέτοιο οδόστρωμα, στην Ισπανία τον Οκτώβριο» πρόσθεσε.

Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr από το Abu Dhabi τερμάτισαν 14οι με ένα ακόμα Focus RS.

Ο Διευθυντής Ομάδας της BP Ford Abu Dhabi, Malcolm Wilson δήλωσε: «Κάναμε καλό ξεκίνημα την Παρασκευή με τρομερές επιδόσεις από το Mikko. Αλλά η έλλειψη εμπειρίας στο πιο δύσκολο, ασφάλτινο ράλι του πρωταθλήματος, με συνεχώς εναλλασσόμενο οδόστρωμα, είχε σαν αποτέλεσμα να μην πάρουμε όσους βαθμούς θα θέλαμε. Ωστόσο, οι οδηγοί έχουν μάθει πολλά που θα τους χρησιμεύσουν στα δύο τελευταία ασφάλτινα ράλι».

Ο Διευθυντής Αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Mark Deans, ανυπομονεί για τον επόμενο γύρο στη Νέα Ζηλανδία. «Παραχωρήσαμε την πρώτη θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών εδώ, αλλά η μάχη για να την ξανακερδίσουμε ξεκινά στη Νέα Ζηλανδία σε ένα 15μερο. Οι χωμάτινοι δρόμοι εκεί είναι πιο φιλικοί για τους οδηγούς μας, και θα προσπαθήσουμε να διεκδικήσουμε και πάλι την πρωτιά στο πρωτάθλημα, άμεσα» δήλωσε.

Επόμενος γύρος

Η BP Ford Abu Dhabi έχει μπροστά της το μεγαλύτερο ταξίδι της σεζόν, με την επιστροφή του πρωταθλήματος στο χώμα, στο Ράλι Ν. Ζηλανδίας. Ο τρίτος αγώνας αυτού του μήνα θα έχει τη βάση του στο Hamilton και θα πραγματοποιηθεί από 28 - 31 Αυγούστου.

Γενική κατάταξη

1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3. 26. 19.7

2. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 3. 27. 07.4

3. F Duval/P Pivato BEL Ford Focus RS 3. 27. 39.7

4. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3. 27. 49.8

5. P Solberg/P Mills NOR Subaru Impreza 3. 28. 55.0

6. C Atkinson/S Prévot AUS Subaru Impreza 3. 31. 05.6

7. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 3. 31. 55.9

8. Θ Ααωα/Κ Σικκ ΕΣΤ Ψιτροεν Ψ4 3. 31. 57.5

9. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3. 32. 36.9

10 T Gardemeister/T Tuominen FIN Suzuki SX4 3. 33. 36.5

Πρωτάθλημα οδηγών Πρωτάθλημα κατασκευαστών

1. S Loeb 76 βαθμοί 1. Citroen Total 123 βαθμοί

2. M Hirvonen 72 βαθμοί 2. BP Ford Abu Dhabi 115 βαθμοί

3. D Sordo 43 βαθμοί 3. Subaru 69 βαθμοί

4. C Atkinson 40 βαθμοί 4. Stobart VK M-Sport 51 βαθμοί

5. J-M Latvala 34 βαθμοί 5. Munchi's Ford 19 βαθμοί

6. P Solberg 27 βαθμοί 6. Suzuki 13 βαθμοί

Ford

F1 Valencia / Europe (24/08/2008)

RACE RESULTS



POS DRIVERS TEAMS LAPS BEST TIME MAX SPEED
1 Massa Ferrari 57 1'38''708 312
2 Hamilton Mclaren 57 1'38''884 308
3 Kubica Bmw Sauber 57 1'39''330 310
4 Kovalainen Mclaren 57 1'39''112 309
5 Trulli Toyota 57 1'39''657 308
6 Vettel Toro Rosso 57 1'39''485 312
7 Glock Toyota 57 1'39''535 307
8 Rosberg Williams 57 1'39''577 308