Ι.F Motorsports

Thursday, November 25, 2010

WRC Ford - Ράλι Βρετανίας 2010

Οι οδηγοί της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila κατατάχθηκαν δεύτεροι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA μετά από ένα τερματισμό στο βάθρο στο Ράλι Βρετανίας. Η τρίτη θέση στον 13ο και τελευταίο γύρο της σεζόν ήταν αρκετή γι’ αυτό το τελικό αποτέλεσμα και σηματοδότησε ένα δυνατό φινάλε στην καριέρα του θρυλικού Ford Focus RS World Rally Car στην τελευταία του εμφάνιση στο WRC.

Οι συνάδερφοί τους, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen ήρθαν τέταρτοι με ένα ακόμα Focus RS WRC μετά από τρεις ημέρες σκληρού συναγωνισμού στα δάση της κεντρικής και νότιας Ουαλίας. Ο Hirvonen κατατάχθηκε έκτος στον πίνακα των οδηγών, με την ομάδα της BP Ford Abu Dhabi να έχει ήδη διασφαλίσει τη δεύτερη θέση στην κατάταξη των κατασκευαστών.

Με τον τερματισμό του Latvala στο βάθρο, το Focus RS WRC αποχαιρετά το θεσμό μετά από 12 χρόνια με 44 νίκες σε αγώνες παγκόσμιου ράλι και 99 τερματισμούς στις άλλες θέσεις του πόντιουμ. Το αυτοκίνητο έχει πετύχει ένα σερί τερματισμών στους βαθμούς επί 132 συνεχόμενα ράλι, κάτι που χρονολογείται από τον πρώτο γύρο της σεζόν του 2002. Πρόκειται για ένα ρεκόρ που η Ford σχεδιάζει να επεκτείνει με το νέο Fiesta RS WRC το 2011, καθώς οι νέες προδιαγραφές του WRC αναγγέλλουν τον ξεκίνημα μιας νέας εποχής.

Θυελλώδεις άνεμοι που έπνεαν με ταχύτητα σχεδόν 100 χλμ./ώρα και η καταρρακτώδης βροχή δικαίωσαν τη φήμη του τετραήμερου ράλι σαν ενός από τα δυσκολότερα του πρωταθλήματος. Οι χωμάτινες ειδικές διαδρομές μέσα στα δάση, που αποτέλεσαν και το μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής αγωνιστικής απόστασης των 344.96 χλμ. ήταν επικίνδυνες λόγω λάσπης, ενώ λιμνάζοντα νερά προκάλεσαν πρόσθετα προβλήματα στο σκέλος της Παρασκευής.

Ωστόσο, ο 25-χρονος Latvala πήρε αψήφιστα τις συνθήκες και ήταν πρώτος στο μεγαλύτερο μέρος του πρώτου σκέλους μέχρις ότου χτύπησε σε ανάχωμα λόγω θαμπωμένου παρμπρίζ και έσκασε ένα λάστιχο στην τελευταία ειδική. Έχασε πάνω από ένα λεπτό και υποχώρησε στην έκτη θέση. Ο Φιλανδός ανέκαμψε γρήγορα στο δεύτερο σκέλος και ανέβηκε στην τέταρτη θέση ενώ μετά την εγκατάλειψη του Sébastien Ogier, η μάχη για τις άλλες θέσεις του βάθρου εξελίχθηκε σε καθαρή μονομαχία μεταξύ Latvala και Petter Solberg.

Ο Latvala χρειαζόταν ‘ένα πόντιουμ’ για να διασφαλίζει την καλύτερη συνολική επίδοση στο WRC και ανέβηκε στην τρίτη θέση στην προτελευταία ειδική στο Resolfen τερματίζοντας για έκτη φορά φέτος στο πόντιουμ. «Είναι πραγματικά μία μεγάλη μέρα για μένα και νιώθω υπέροχα. Στόχος μου στην αρχή της σεζόν ήταν να βρίσκομαι στην πρώτη τριάδα τελειώνοντας το πρωτάθλημα, επομένως η δεύτερη θέση είναι καταπληκτική. Κέρδισα σε δύο ράλι φέτος και δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ ότι θα συνέβαινε κάτι τέτοιο, καθώς ήμουν ο δεύτερος οδηγός της ομάδας» δήλωσε.

«Το κλατάρισμα της Παρασκευής προκλήθηκε από δικό μου λάθος και αυτό μου κόστισε τη νίκη. Στη συνέχεια ήμουν πολύ απογοητευμένος, αλλά όλη η ομάδα με ενθάρρυνε. Είχα αμφιβολίες, αλλά αυτοί δεν είχαν. Ο Miikka κι εγώ δουλέψαμε πολύ σκληρά φέτος, όμως θέλω να ευχαριστήσω και το Mikko για τη βοήθεια και ενθάρρυνσή του. Το αυτοκίνητο έδειξε τις δυνατότητές του αυτό το Σαββατοκύριακο, γι’ αυτό πρέπει να ευχαριστήσω και το Focus μου!» πρόσθεσε ο Latvala.

Ο Hirvonen ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος τέταρτος, όμως ο 30-χρονος Φιλανδός δήλωσε περισσότερο ευχαριστημένος από τον εαυτό του το Σάββατο, καθώς ανέβηκε στην τρίτη θέση. Ωστόσο, ο Latvala πλησίαζε όλο και περισσότερο και το δίδυμο ξεκίνησε το τελευταίο σκέλος με διαφορά μόλις 8,6 δευτ. Ο Hirvonen τελικά τερμάτισε 18,0 δευτ. πίσω του.

«Είχα μία καλή, σταθερή ταχύτητα τις δύο τελευταίες ημέρες που ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή μου» δήλωσε ο Hirvonen. «Έχω ζήσει τις καλύτερες στιγμές της καριέρας μου με το Focus RS WRC και πρέπει να παραδεχτώ ότι ένιωθα ιδιαίτερα συγκινημένος στο τελείωμα της τελευταίας ειδικής σήμερα, ξέροντας ότι δεν θα οδηγήσω ξανά το αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, ανυπομονώ να πάρω στα χέρια μου το νέο Ford Fiesta RS WRC του χρόνου. Ήταν μία δύσκολη σεζόν και τώρα είμαι έτοιμος να δουλέψω σκληρά για να μπω ξανά στη μάχη του τίτλου το 2011. Η επόμενη χρονιά θα είναι συναρπαστική με τα νέα αυτοκίνητα, και πραγματικά ανυπομονώ».

Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr από το Abu Dhabi τερμάτισαν στην 11η θέση με το τρίτο αυτοκίνητο της ομάδας.

Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi, Malcolm Wilson εκθείασε την πρόοδο του Latvala κατά τη διάρκεια του 2010. «Ωρίμασε πολύ σαν οδηγός και το γεγονός ότι βρήκε τη συνέπεια που του έλλειπε υπήρξε βασικός παράγοντας για να πάρει την δεύτερη θέση στην κατάταξη του πρωταθλήματος. Τον απαλλάξαμε από την πίεση, κάνοντάς τον Νο2 οδηγό της ομάδας και αυτό βοήθησε στην εξέλιξή του. Όλη τη χρονιά έκανε μία πολύ επαγγελματική δουλειά. Ο Mikko ολοκλήρωσε μία δύσκολη χρονιά σε καλή θέση και αυτό θα αυξήσει την αυτοπεποίθησή του για το 2011» δήλωσε.

Ο υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Ήταν μία σεζόν με πολλές προκλήσεις για την ομάδα απέναντι σε ένα σκληρό ανταγωνισμό. Ενώ η δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών ήταν μία μεγάλη ανταμοιβή για τη συνέπεια του Jari-Matti, απώτερος σκοπός μας είναι η νίκη και του χρόνου θα στοχεύσουμε να ξαναπάρουμε τον τίτλο των κατασκευαστών. Είναι συγκινητικό που φτάσαμε στο τέλος μιας εποχής με το Focus, το αυτοκίνητο που κέρδισε δύο συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους για τη Ford και είμαι ενθουσιασμένος εν αναμονή του Fiesta RS WRC».

Νέα από τις άλλες ομάδες της Ford

Οι οδηγοί της Stobart M-Sport Ford, Henning Solberg & Stéphane Prévot τερμάτισαν έκτοι με ένα Focus RS WRC, 2 λεπτά 11,3 δευτ. και μία θέση μπροστά από τους team-mates τους, Matthew Wilson & Scott Martin. Το ιδιωτικής συμμετοχής Ford Fiesta S2000 των Xevi Pons & Alex Haro τερμάτισε τρίτο στην κατηγορία S-WRC και το αποτέλεσμα ήταν αρκετό για να προσφέρει στο δίδυμο από την Ισπανία τον παγκόσμιο τίτλο στο νέο πρωτάθλημα S-WRC.

Γενική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena
FRA Citroen C4 3. 14.
54.0
2. P Solberg/C Patterson
NOR Citroen C4 3. 15.
13.1
3. J-M Latvala/M Anttila
FIN Ford Focus RS 3. 16. 29.3

4. M Hirvonen/J Lehtinen
FIN Ford Focus RS 3. 16. 47.3
5. D Sordo/D Vallejo
ESP Citroen C4 3. 17.
06.2
6. H Solberg/S Prévot
NOR Ford Focus RS 3. 21. 20.5

7. M Wilson/S Martin
GBR Ford Focus RS 3. 23. 31.8

8. K Räikkönen/K Lindström FIN
Citroen C4 3. 25. 21.9
9. M Østberg/J Andersson
NOR Subaru Impreza 3. 25.
22.9
10 A Mikkelsen/O Floene
NOR Skoda Fabia 3. 28. 55.2

Πρωτάθλημα Οδηγών
1. S
Loeb 276 βαθμοί

2.
J-M Latvala 171 βαθμοί

3. P Solberg
169 βαθμοί

4. S Ogier
167 βαθμοί

5. D Sordo 150
βαθμοί
6. M Hirvonen
126 βαθμοί

Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1. Citroen Total 456
βαθμοί

2. BP Ford Abu Dhabi
337 βαθμοί

3. Citroen Junior
217 βαθμοί

4. Stobart M-Sport Ford 176 βαθμοί

5. Munchi's Ford 58
βαθμοί

Ford