WRC Ford - Ράλι Μεξικού 2012
Ο αγώνας τελείωσε άδοξα για τους team-mates τους, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila, οι οποίοι τουμπάρισαν ενώ βρίσκονταν στην τρίτη θέση, δύο ειδικές πριν τον τερματισμό. Το roll cage καταστράφηκε και οι Φιλανδοί αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν για λόγους ασφαλείας.
Ο τρίτος γύρος του πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε σε απαιτητικές χωμάτινες ειδικές στα βουνά κοντά στην πόλη León με τις θερμοκρασίες να αγγίζουν τους 30ºC. Ο συνδυασμός ζέστης και μεγάλων ειδικών διαδρομών δημιούργησε πολύ σκληρές συνθήκες για τον κινητήρα, τα φρένα και τα κιβώτια των Fiesta RS WRC, όπως και για τα ανθεκτικά ελαστικά της Michelin.
Το υψόμετρο έπαιξε επίσης κρίσιμο ρόλο στο τετραήμερο ράλι των 384,18 χλμ. σε 22 ειδικές διαδρομές. Τα αυτοκίνητα σκαρφάλωσαν στα 2700+ μέτρα στην οροσειρά τηςSierra de Lobos και η έλλειψη οξυγόνου σε τέτοια ύψη μείωσε την ισχύ τους κατά 20% περίπου.
Ο Solberg οδήγησε τον αγώνα μετά την σύντομη ειδική που έγινε στους λιθόστρωτους δρόμους του Guanajuato μέσα από στοές παλιών ορυχείων την Πέμπτη το βράδυ. Ο 37-χρονος έπεσε στην 13η θέση κατά τη διάρκεια του πρώτου σκέλους αφού προηγήθηκαν δύο κλαταρίσματα από προσκρούσεις. Με το τέλος της ημέρας είχε ανέβει στην πέμπτη θέση, ενώ μετά το δεύτερο σκέλος ήταν τέταρτος στην κατάταξη παρά τα μικροπροβλήματα που αντιμετώπισε με τα φρένα, σημειώνοντας μάλιστα αρκετούς ταχύτερους χρόνους.
Ο Solberg πέρασε τρίτος μετά το τουμπάρισμα του Latvala και επισφράγισε μία πολύ καλή εμφάνιση στο πρώτο χωμάτινο ράλι του με Fiesta RS WRC κερδίζοντας την Power Stage με διαφορά 1,4 δευτ.
Ο Latvala ήταν επικεφαλής του αγώνα μέχρι που έσπασε η εμπρός αριστερή ανάρτηση του αυτοκινήτου λόγω πρόσκρουσης σε βράχο. Τα 90 δευτ. που έχασε τον έριξαν στην όγδοη θέση αλλά ανέκαμψε στην τέταρτη μέχρι το τέλος της ημέρας με τρεις συνεχόμενες νίκες σε ειδικές. Σημειώνοντας τέσσερις ακόμα νίκες το Σάββατο ανέβηκε στην τρίτη θέση, αλλά οι ελπίδες του για το βάθρο εξανεμίστηκαν στην ειδική Guanajuatito (54.30 χλμ.) όπου τουμπάρισε και εγκατέλειψε.
Ο διευθυντής της Ford World Rally Team, Malcolm Wilson δήλωσε ικανοποιημένος από την ταχύτητα των Latvala και Solberg. «Κερδίσαμε σε 11 από τις 22 ειδικοί ενώ και οι δύο οδηγοί ήταν επικεφαλής του αγώνα, που δείχνει μεγάλη βελτίωση των επιδόσεών μας σε μεγάλα υψόμετρα τα τελευταία χρόνια. Ο Petter έδειξε την εμπειρία του κατακτώντας μία θέση στο βάθρο παρά τα απρόοπτα της πρώτης ημέρας. Το ατύχημα του Jari-Matti ήταν τεράστια απογοήτευση, αλλά είμαι σίγουρος θα δικαιωθεί στα επόμενα χωμάτινα ράλι» δήλωσε.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ford Ευρώπης Gerard Quinn δήλωσε: «Χαίρομαι που ο Petter και ο Chris τερμάτισαν στο βάθρο και κέρδισαν την Power Stage, κάτι που όμως σκίασε η απογοήτευση από την εγκατάλειψη του Jari-Matti. Φαίνεται να έχουμε κάνει ένα μεγάλο βήμα στο χώμα, κάτι που μας δίνει μεγάλη ώθηση για το υπόλοιπο της σεζόν όπου κυριαρχούν οι χωμάτινοι αγώνες».
Επόμενος γύρος
Το πρωτάθλημα επιστρέφει στην Ευρώπη για τον τέταρτο γύρο. Το χωμάτινο Ράλι Πορτογαλίας με βάση τo Faro στη δημοφιλή τουριστική περιοχή Algarve, θα πραγματοποιηθεί 29 Μαρτίου - 1 Απριλίου.
Γενική κατάταξη
1.S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 4: 15. 32.7
2.M Hirvonen/J Lehtinen FIN Citroen DS3 4:16. 15.1
3. P Solberg/C Patterson NOR Ford Fiesta RS 4: 17. 44.1
4. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 4: 20. 24.2
5. O Tänak/K Sikk EST Ford Fiesta RS 4:20. 35.3
6.N Al Attiyah/G Bernacchini QAT Citroen DS3 4: 22. 14.1
7.A Araujo/M Ramalho PRT Mini John Cooper 4: 28. 19.6
8.S Ogier/J Ingrassia FRA Skoda Fabia S2000 4:30. 30.5
9. K Block/A Gelsomino USA Ford Fiesta RS 4:37. 59.5
10.R Trivino/A Haro MEX Ford Fiesta RS 4: 39. 03.4
Πρωτάθλημα οδηγών
1.S Loeb 66 βαθμοί
2.M Hirvonen 50 βαθμοί
3.P Solberg 47 βαθμοί
4.M Østberg 28 βαθμοί
5.J-M Latvala 26 βαθμοί
6.E Novikov 21 βαθμοί
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1.Citroen Total WRT 108 βαθμοί
2.Ford WRT 70 βαθμοί
3.M-Sport Ford WRT 38 βαθμοί
4.Mini WRT 26 βαθμοί
5.Qatar WRT 16 βαθμοί
6.Adapta WRT 12 βαθμοί