WRC Ford - Ράλι Αργεντινής 2011
Μόνο σε τρία ράλι έχει σημειωθεί πιο ανταγωνιστικό φινάλε από το φετινό τον έκτο γύρο της σεζόν που πραγματοποιήθηκε στους λόφους της επαρχίας Cordoba, 700 χλμ. βορειοδυτικά του Μπουένος Άιρες. Οι τρεις πρώτοι οδηγοί είχαν μεταξύ τους διαφορά μόλις 7,2 δευτερ. μετά από 380,21 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε ένα μίγμα χωμάτινων και ασφάλτινων ειδικών διαδρομών.
Το αποτέλεσμα διατηρεί τον Hirvonen στη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών. Οι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila παραμένουν τέταρτοι στην κατάταξη αφού τερμάτισαν έβδομοι με ένα ακόμα Fiesta RS WRC. Ο Latvala είχε χάσει στο νήμα στην Ιορδανία, επιτυγχάνοντας τη μικρότερη διαφορά στην ιστορία του θεσμού, μόλις 0,2 δευτερ. Η Ford Abu Dhabi παραμένει δεύτερη στον πίνακα των κατασκευαστών.
Ο Hirvonen ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος στην τέταρτη θέση και ανέβηκε στη δεύτερη το Σάββατο, ενώ ξεκίνησε την τελευταία ημέρα απέχοντας 43,7 δευτερ. από την κορυφή. Όταν ο επικεφαλής Sébastien Ogier τούμπαρε στην πρώτη ειδική και έσπασε το σύστημα διεύθυνσης, η μάχη για τη νίκη έγινε αναμέτρηση τριών αυτοκινήτων στα έμπειρα χέρια των Ogier, Hirvonen και Sébastien Loeb.
Ο 30-χρονος Φιλανδός οδηγός της Ford ξεκίνησε την τελευταία ειδική των 3,90 χλμ. στην τρίτη θέση, ενώ η διαφορά μεταξύ των τριών πρώτων οδηγών δεν ξεπερνούσε τα 5,7 δεύτερα. Σημείωσε το δεύτερο ταχύτερο χρόνο και αναρριχήθηκε δεύτερος στην κατάταξη, διεκδικώντας τους δύο πρόσθετους βαθμούς για την επίδοσή του στην Υπερειδική που μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση.
«Έκανα μερικά λαθάκια στην αρχή της ειδικής και επειδή ο συναγωνισμός ήταν πολύ σκληρός ήξερα ότι δεν θα έπαιρνα τη νίκη» δήλωσε ο Hirvonen. «Η δεύτερη θέση είναι καλό αποτέλεσμα μετά από ένα σκληρό Σαββατοκύριακο και μάλιστα σε συνθήκες άγνωστες. Αγωνίστηκα σκληρά στα ασφάλτινα κομμάτια και αν είχα πάει καλύτερα εκεί μπορεί να είχα κερδίσει. Με στεναχωρεί το γεγονός που έχασα με τόσο μικρή διαφορά, αλλά οι πρόσθετοι βαθμοί της Υπερειδικής μου έδωσαν μία ώθηση».
«Επωφεληθήκαμε από μερικούς οδηγούς και άλλοι επωφελήθηκαν από εμάς. Έβαλα τα δυνατά μου και το φινάλε ήταν θαυμάσιο. Αγαπώ αυτό το ράλι επειδή οι χωμάτινοι δρόμοι είναι φανταστικοί και βλέποντας το ενθουσιασμένο πλήθος που σπεύδει να μας υποστηρίξει, βιώνω ένα καταπληκτικό συναίσθημα. Η δεύτερη θέση προσφέρει αρκετούς βαθμούς, αλλά πρέπει να αρχίσω να κερδίζω εάν θέλω να ελπίζω σε ένα τίτλο του πρωταθλήματος» πρόσθεσε.
Ο Latvala ήρθε πρώτος την Παρασκευή, κερδίζοντας σε τέσσερις ειδικές και διαμορφώνοντας ένα προβάδισμα 18,2 δευτερ. Ο 26-χρονος Φιλανδός διατήρησε το πλεονέκτημά του το μεγαλύτερο μέρος του 2ου σκέλους, αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όταν μετά από πρόσκρουση σε βράχο έσπασε ο σύνδεσμος της εμπρός αριστερής ανάρτησης. Η ζημιά ήταν μεγάλη και χωρίς δυνατότητα επισκευής, έτσι ο οδηγός ξεκίνησε την τελευταία ημέρα από την όγδοη θέση, μετά από ποινές που του επιβλήθηκαν μη έχοντας ολοκληρώσει τις δύο τελευταίες ειδικές. Κατάφερε όμως να περάσει έβδομος.
«Στεναχωρήθηκα πολύ που έχασα το προβάδισμά μου χθες» δήλωσε. «Ήταν ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο, επειδή είχα πολύ υψηλότερες προσδοκίες. Ο ρυθμός μου ήταν καλός στην άσφαλτο αλλά και στο χώμα. Όμως, κάποιες φορές η ταχύτητά μου στο χώμα δεν ήταν σταθερή. Όταν πίεζα για να αυξήσω ταχύτητα γλιστρούσα κι έχανα χρόνο, γι’ αυτό έπρεπε να οδηγώ πιο ομαλά».
Ο διευθυντής της Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson δήλωσε ικανοποιημένος από την ταχύτητα του Fiesta RS WRC. «Το αυτοκίνητο για μία ακόμα φορά επέδειξε εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά δυστυχώς δεν καταφέραμε να ανέβουμε στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ο Jari-Matti είχε τον έλεγχο του ράλι μέχρι που κατέστρεψε την ανάρτησή του. Ο Mikko έκανε γενναία αντεπίθεση μετά από μία δύσκολη δεύτερη μέρα και ανταμείφθηκε με μία δεύτερη θέση. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου στην άσφαλτο ήταν ισχυρές, κάτι ενθαρρυντικό για τους επόμενους ασφάλτινους αγώνες της σεζόν» δήλωσε ο Wilson.
Ο Gerard Quinn, υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, δήλωσε: «Ένας τερματισμός στο βάθρο είναι πάντα ένα καλό αποτέλεσμα, φέρνοντας άφθονους βαθμούς και στα δύο πρωταθλήματα. Αλλά είμαι απογοητευμένος που μείναμε στη δεύτερη θέση. Ο Jari-Matti είχε τη δυνατότητα να κερδίσει πριν τη ζημιά του αυτοκινήτου του, ενώ μία ελαφρώς καλύτερη επίδοση από το Mikko τις δύο πρώτες ημέρες μπορεί να είχαν αποφέρει μία νίκη.
Νέα από τις άλλες ομάδες της Ford
Το δίδυμο της M-Sport Stobart Ford, Mads Østberg / Jonas Andersson τερμάτισε πέμπτο με Fiesta RS WRC μετά από μία μέρα χωρίς προβλήματα. Οι συνάδερφοί τους Matthew Wilson / Scott Martin έπεσαν από την έβδομη θέση στην όγδοη όταν το αυτοκίνητό τους σταμάτησε για έξι λεπτά σχεδόν στην πρώτη ειδική της τελευταίας ημέρας εξ αιτίας νερού στον κινητήρα μετά από πέρασμα ποταμού. Οι Αργεντινοί Federico Villagra / Jorge Perez Companc ήταν έκτοι με τη Munchi's Ford team, ενώ οι Ken Block & Alex Gelsomino της Monster World Rally Team τερμάτισαν 18οι έχοντας χάσει 15 λεπτά όταν στην πρώτη ειδική βγήκαν από το δρόμο με αποτέλεσμα να τρυπήσει το εμπρός δεξί ελαστικό.
Επόμενος γύρος
Το πρώτο μέρος της σεζόν τελειώνει με το Ράλι Ακρόπολις, έναν από τους κλασικούς γύρους του WRC. Ο χωμάτινος αγώνας με βάση Λουτράκι θα πραγματοποιηθεί 16 - 19 Ιουνίου.
Γενική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 4:03. 56.9
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 4: 03. 59.3
3. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 4: 04. 04.2
4. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 4: 04. 29.5
5. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 4: 09. 13.7
6. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Fiesta RS 4: 10. 45.4
7. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 4: 15. 31.4
8. M Wilson/S Martin GBR Ford Fiesta RS 4: 17. 29.6
9. H Paddon/J Kennard NZL Subaru Impreza 4: 29. 40.7
10 P Flodin/M Andersson SWE Subaru Impreza 4:37. 31.1
Πρωτάθλημα οδηγών
1. S Loeb 126 βαθμοί
2. M Hirvonen 113 βαθμοί
3. S Ogier 96 βαθμοί
4. J-M Latvala 74 βαθμοί
5. P Solberg 61 βαθμοί
6. M Østberg 48 βαθμοί
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1. Citroen Total 207 βαθμοί
2. Ford Abu Dhabi 174 βαθμοί
3. M-Sport Stobart Ford 75 βαθμοί
4. Petter Solberg 49 βαθμοί
5. Munchi's Ford 32 βαθμοί
6. Ice 1 Racing 26 βαθμοί