WRC Ford - Ράλι Μεξικού 2011
Η Ford Abu Dhabi World Rally Team κατέκτησε δύο θέσεις στο βάθρο στο Ράλι Μεξικού, και παρέμεινε πρώτη στην κατάταξη κατασκευαστών και οδηγών. Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen τερμάτισαν δεύτεροι στην πρώτη εμφάνιση του νέου Ford Fiesta RS World Rally Car στο χώμα, 45,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τους Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila.
Αυτό σημαίνει ότι η Ford Abu Dhabi αύξησε το προβάδισμά της στην πρώτη θέση στους 26 βαθμούς μετά τον 2ο από τους 13 γύρους της σεζόν. Ο Hirvonen, νικητής του Ράλι Σουηδίας, παρέμεινε επίσης στην κορυφή της κατάταξης των οδηγών, αυξάνοντας τη διαφορά του από τον δεύτερο στους εννέα βαθμούς. Στο συνολικό αποτέλεσμα συνετέλεσαν οι βαθμοί bonus που πήρε λόγω νίκης στην τελευταία Σούπερ Ειδική (Power Stage). Ο Latvala είναι τρίτος στην κατάταξη.
Ο πρώτος χωμάτινος γύρος της σεζόν ήταν εξαιρετικά σκληρός. Δρόμοι γεμάτοι πέτρες στην οροσειρά Sierra de Lobos κοντά στη León, 400 χλμ. βορειοδυτικά της Πόλης του Μεξικού σε συνδυασμό με θερμοκρασίες 33ºC ανάγκασαν τους αγωνιζόμενους να πληρώσουν υψηλό τίμημα. Λίγοι οδηγοί κατάφεραν να αποφύγουν τεχνικά προβλήματα, αλλά τα Fiesta RS WRC των Hirvonen και Latvala ολοκλήρωσαν το τετραήμερο ράλι αλώβητα και με τρία μόνο κλαταρίσματα.
Οι αγωνιζόμενοι έτρεξαν σε 22 ειδικές διαδρομές διανύοντας 364,97 χλμ. μέσα σε τέσσερις ημέρες. Η πρόκληση έγινε ακόμα μεγαλύτερη λόγω υψομέτρου. Οι δρόμοι ‘σκαρφάλωναν’ σε ύψος μεγαλύτερο των 2.700 μέτρων ενώ ο αραιότερος αέρας στερούσε από τα αυτοκίνητα μέχρι και το 20% της μέγιστης ισχύος τους, απαιτώντας ένα διαφορετικό στυλ οδήγησης.
Ο Hirvonen είχε το μειονέκτημα να ανοίγει το δρόμο στο πρώτο σκέλος, ‘σκουπίζοντας’ ένα παχύ στρώμα από σκόρπιες πέτρες. Έτσι άφηνε μία καθαρότερη και ταχύτερη αγωνιστική γραμμή για τους επόμενους οδηγούς και το αποτέλεσμα ήταν να τερματίσει τρίτος την πρώτη ημέρα. Ο 30-χρονος Φιλανδός εδραίωσε τη θέση του την επόμενη μέρα και την Κυριακή το πρωί ανέβηκε στη δεύτερη θέση όταν ο Sébastien Ogier εγκατέλειψε.
«Είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα από πλευράς πρωταθλήματος, κυρίως λαμβάνοντας υπόψη το μειονέκτημα λόγω σειράς εκκίνησης την Παρασκευή» δήλωσε. «Μετά τις δυσκολίες μου την περσινή σεζόν, νιώθω ότι έχω ξαναβρεί τη σταθερότητά μου και αυτό είναι πολύ σημαντικό στη διεκδίκηση του τίτλου. Γνώριζα καλά τους δρόμους που χρησιμοποιήθηκαν στην Power Stage και οι βαθμοί bonus ήταν μεγάλη ενίσχυση.
«Δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω πλήρως μερικά εξαρτήματα στο Fiesta πριν από αυτό το ράλι. Γι’ αυτό ανυπομονώ να τα δοκιμάσουμε στην Πορτογαλία πριν τρέξουμε εκεί. Υπάρχουν ακόμα περιθώρια βελτίωσης του αυτοκινήτου, αλλά το ξεκίνημα της σεζόν ήταν άκρως ενθαρρυντικό» πρόσθεσε.
Ο Latvala ανέκαμψε και πήρε την τελευταία θέση του βάθρου έχοντας χάσει δύο λεπτά όταν χρειάστηκε να αλλάξει ένα πίσω αριστερό σκασμένο ελαστικό την πρώτη μέρα. Ο χρόνος που έχασε τον έριξε στην ένατη θέση αλλά επανήλθε στην τέταρτη τελειώνοντας το σκέλος. Ένα δεύτερο κλατάρισμα το Σάββατο είχε λιγότερο κόστος και ο 25χρονος οδηγός παρέμεινε τέταρτος μέχρι την Κυριακή το πρωί πριν προωθηθεί στην τρίτη θέση.
«Μία θέση στο βάθρο μετά από δύο κλαταρίσματα ήταν πέρα από κάθε προσδοκία μου» παραδέχθηκε. «Ο ρυθμός μας βελτιωνόταν όσο το ράλι προχωρούσε και το Fiesta RS WRC τα πήγε θαυμάσια όλο το Σαββατοκύριακο. Χρησιμοποίησα το ίδιο σετάρισμα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και έμεινα ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά του στο πρώτο χωμάτινο ράλι της σεζόν. Ωστόσο υπάρχουν ακόμα περιθώρια βελτίωσης και αυτός είναι ο στόχος πριν από τον επόμενο γύρο στην Πορτογαλία.
Ο διευθυντής της Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson μίλησε για ένα ‘ονειρεμένο φινάλε’. «Ξέραμε ότι αυτό το Σαββατοκύριακο θα ήταν δύσκολο και το γεγονός ότι φύγαμε από το Μεξικό έχοντας αυξήσει το προβάδισμά μας στην κορυφή και στα δύο πρωταθλήματα είναι εκπληκτικό. Η ομάδα έμαθε πολλά για το σετάρισμα των αυτοκινήτων μας. Μέσα από την επόμενη δοκιμή μας θα προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε περαιτέρω για τους χωμάτινους αγώνες» δήλωσε.
o υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Ο αγώνας μας στο Μεξικό σε συνέχεια της νίκης στη Σουηδία είχε δυσκολίες. Τα αυτοκίνητά μας ήταν πρώτα στη σειρά εκκίνησης, κάτι που μας στέρησε πολύτιμο χρόνο στον πρώτο σκέλος καθώς καθαρίζαμε τους δρόμους για τους επόμενους οδηγούς. Είμαι ικανοποιημένος από την αξιοπιστία και τις επιδόσεις των Fiesta RS WRC και χαίρομαι που είμαστε πρώτοι και στα δύο πρωταθλήματα. Ξέρουμε ότι τα αυτοκίνητά μας είναι ανταγωνιστικά, αλλά έχουμε ακόμα αρκετή δουλειά και ανυπομονώ να διεκδικήσω μία νίκη στην Πορτογαλία».
Νέα από τις άλλες ομάδες της Ford
Το δίδυμο της M-Sport Stobart Ford, Mads Østberg & Jonas Andersson οδήγησε επιφυλακτικά την τελευταία ημέρα και τερμάτισε στην έκτη θέση με το Fiesta RS WRC. Οι συνάδερφοί τους Henning Solberg & Ilka Minor ήρθαν έβδομοι παρά το ότι χρειάστηκε να αλλάξουν τον ιμάντα του εναλλάκτη στην ελεύθερη διαδρομή μετά την πρώτη ειδική. Οι Federico Villagra & Jorge Perez Companc της Munchi's Ford τερμάτισαν δέκατοι οδηγώντας πολύ αργά στην τελευταία ειδική λόγω σπασμένου ημιαξονίου. Οι Ken Block & Alex Gelsomino της Monster World Rally Team τερμάτισαν στη 13η θέση αφού έχασαν 20 λεπτά στην προτελευταία ειδική λόγω ηλεκτρικού προβλήματος. Τα Ford Fiesta S2000 διεκδίκησαν την πρώτη και δεύτερη θέση στον πρώτο γύρο της κατηγορίας SWRC. Οι Nasser Al-Attiyah & Giovanni Bernacchini τερμάτισαν πρώτοι και ακολούθησαν οι Martin Prokop & Jan Tománek με διαφορά 13,5 δευτερολέπτων.
Ωστόσο, το ίδιο βράδυ κατά τον τεχνικό έλεγχο μετά τον αγώνα ο Nasser Al-Attiyah αποκλείστηκε λόγω παραβίασης τεχνικών κανονισμών. Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε ότι στο Ford Fiesta S2000 του Al-Attiyah η βαλβίδα στο σύστημα αερισμού της κυψέλης καυσίμου δεν πληρούσε τις τεχνικές προδιαγραφές.
Μετά την ακρόαση παρουσία της ηγεσίας της BARWA World Rally Team, οι αγωνοδίκες απέκλεισαν τον Al-Attiyah και η ομάδα αποφάσισε να μην προσβάλλει την απόφαση.Έτσι ο Martin Prokop αναδείχθηκε νικητής της κατηγορίας S-WRC στο Μεξικό.
Επόμενος γύρος
Το πρωτάθλημα επιστρέφει στην Ευρώπη για τον τρίτο γύρο, αργότερα μέσα στο μήνα. Το χωμάτινο Ράλι Πορτογαλίας θα πραγματοποιηθεί 24 - 27 Μαρτίου με βάση την πόλη Faro.
Γενική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 3. 53.17.0
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 3. 54. 55.4
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 3. 55. 40.9
4. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 4. 00. 35.4
5. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 4. 02. 00.5
6. H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta RS 4. 03. 07.0
7. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Ford Fiesta S2000 4.06. 38.5
8. M Prokop/J Tománek CZE Ford Fiesta S2000 4. 06. 52.0
9. J Hanninen/M Markkula FIN Skoda Fabia S2000 4.08. 05.7
10 F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Fiesta RS 4.41. 34.2
Πρωτάθλημα οδηγών
1. M Hirvonen 46 βαθμοί
2. S Loeb 37 βαθμοί
3. J-M Latvala 31 βαθμοί
4. M Østberg 28 βαθμοί
5. P Solberg 23 βαθμοί
6. S Ogier 15 βαθμοί