Ι.F Motorsports

Monday, May 10, 2010

WRC Ford Ράλι Ν.Ζηλανδίας 2010

Οι οδηγοί της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila κέρδισαν στο ράλι Νέας Ζηλανδίας μετά από ένα συναρπαστικό φινάλε στον πέμπτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA. Μετά από τα συγκλονιστικά τελευταία χιλιόμετρα, οι Φιλανδοί κέρδισαν με διαφορά 2,4 δευτερολέπτων με το Ford Focus RS World Rally Car τους – επιτυγχάνοντας την τρίτη μικρότερη διαφορά τερματισμού όλων των εποχών. Η νίκη αυτή αναδεικνύει τη Ford στον πιο επιτυχημένο κατασκευαστή στην ιστορία του WRC με 75 νίκες.
Οι συνάδερφοί τους Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen τερμάτισαν τέταρτοι με ένα ακόμα Focus RS WRC, μειώνοντας έτσι την απόσταση της Ford από την κορυφή του πρωταθλήματος των κατασκευαστών σε πέντε μόνο μονάδες. Η νίκη του Latvala ήταν η τρίτη επιτυχία στην καριέρα του και η πρώτη μετά το θρίαμβο στην Ιταλία πριν από 12 μήνες περίπου. Έτσι ανεβαίνει στη δεύτερη θέση της κατάταξης των οδηγών και ο Hirvonen στην τρίτη.
Τα τελευταία χρόνια, η Ford έχει συνδυάζει το όνομά της στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας με μοναδικές, συναρπαστικές στιγμές. Η ομάδα κέρδισε εδώ τον τίτλο των κατασκευαστών το 2006 για πρώτη φορά σε 27 χρόνια. Δώδεκα μήνες αργότερα, ο Marcus Grönholm κέρδισε με τη μικρότερη διαφορά στην ιστορία του WRC, με πλεονέκτημα μόλις 0,3 δευτ.
Η βάση του αγώνα επέστρεψε στο Auckland για πρώτη φορά από το 2005. Οι διοργανωτές εκμεταλλεύτηκαν τους νέους κανόνες για το 2010 και αύξησαν τα αγωνιστικά χιλιόμετρα σε 396,50 με αποτέλεσμα να γίνει ο μεγαλύτερος γύρος του WRC από το 2004. Η δράση εκτυλίχθηκε σε ομαλές, γρήγορες ειδικές διαδρομές βόρεια και νοτιοδυτικά της Πόλης των Ιστιοπλοϊκών. Οι κυρίως χωμάτινες ειδικές διαδρομές, που θεωρούνται από τις καλύτερες στον κόσμο έγιναν ακόμα πιο ενδιαφέρουσες με την προσθήκη αρκετών ασφάλτινων τμημάτων.
Ο Latvala ήταν ανάμεσα στην πρώτη τετράδα την πρώτη μέρα την οποία ολοκλήρωσε στη δεύτερη θέση. Ο 25χρονος Φιλανδός απογοητεύτηκε μετά από το χρόνο που έχασε το Σάββατο και ξεκίνησε τρίτος την τελευταία ημέρα, με διαφορά 33,2 δευτ. από την κορυφή αλλά σε καλύτερη θέση εκκίνησης από τους πρώτους οδηγούς. Ανέβηκε μία θέση στη δεύτερη από τις τέσσερις ειδικές στην ακτογραμμή της Θάλασσας της Τασμανίας κοντά στο Raglan και ξεκίνησε τη θρυλική τελευταία ειδική Whaanga Coast 29,67km, μόλις 6,2 δευτ. από την κορυφή.
Τέσσερις οδηγοί ξεκίνησαν με πιθανότητα νίκης. Ο Petter Solberg ήταν ο πρώτος που βγήκε εκτός συναγωνισμού όταν έπεσε πάνω σε τηλεγραφικό στήλο και στη συνέχεια ο Sébastien Loeb έκανε τετακέ, για δεύτερη φορά στην ίδια ειδική, λιγότερο από 10km από τον τερματισμό. Ο Sébastien Ogier που προηγείτο βγήκε από το δρόμο, μόλις τρεις στροφές πριν τον τερματισμό. Εν μέσω των δραματικών εξελίξεων, ο Latvala επέδειξε ψυχραιμία και σταθερότητα σημειώνοντας μία φανταστική νίκη.
«Δεν πίστευα ότι μπορούσε να συμβεί, είναι η πιο εκπληκτική και όμορφη νίκη» δήλωσε ο Latvala. «Η ειδική Whaanga Coast έδειξε τα δόντια της. Πλησίαζα στο τέλος της ειδικής και έβλεπα τον προφυλακτήρα ενός αυτοκινήτου στο δρόμο αλλά δεν ήξερα τίνος ήταν. Δεν γνώριζα ότι είχαμε νικήσει παρά μόνο τρία λεπτά μετά τον τερματισμό της ειδικής αφού ο Miikka έκανε τους υπολογισμούς. Είναι η καλύτερη νίκη μου και με αποζημιώνει για τις απογοητεύσεις μου.
«Δεν μπορώ να το πιστέψω ότι είμαι δεύτερος στο πρωτάθλημα. Δεν ήμουν ο ταχύτερος εδώ αλλά ήμουν ο πιο σταθερός και τελικά αυτό ήταν που μέτρησε. Πρέπει να συνεχίσω να παίζω το ρόλο του δεύτερου οδηγού επειδή η στρατηγική μου λειτουργεί καλά. Ήταν ένα φανταστικό ράλι στους πιο όμορφους δρόμους στον κόσμο» πρόσθεσε.
Ο 29χρονος Hirvonen αγωνίστηκε να πάρει τη θέση που ήθελε τις δύο πρώτες ημέρες, και ξεκίνησε έκτος την τελευταία μέρα, με ένα λεπτό διαφορά από την κορυφή. Μείωσε αυτή τη διαφορά κάτω από μισό στις δύο πρώτες ειδικές της Κυριακής και ανέβηκε στην πέμπτη θέση, ενώ στη συνέχεια κέρδισε μία ακόμα θέση στην τελευταία ειδική μετά την εγκατάλειψη του Solberg.
«Ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο αλλά κατάφερα να ανέβω στην κατάταξη σήμερα και να κερδίσω πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα και για μένα» δήλωσε. «Μετά τη χθεσινή μέρα, πίστευα ότι δεν θα είχαμε τη δυνατότητα να φέρουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Έδωσα μάχη και το λάθος που έκανα κόστισε πολύ. Πρέπει να σκεφθώ γιατί δεν είχα ταχύτητα χθες. Αν μπορούσα να ξεκινήσω πάλι το Σαββατοκύριακο, θα άλλαζα το σετάρισμα της Παρασκευής».
Ευτυχής ο Malcolm Wilson, διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, δήλωσε: «Σ’ αυτό το σπορ υπάρχουν πάντα ανατροπές. Οι τρεις τελευταίες ημέρες ήταν συγκλονιστικές και οι στιγμές που ζήσαμε απίστευτες. Ο Jari-Matti επέδειξε μεγάλη ωριμότητα. Δουλέψαμε σκληρά μαζί του μετά την τελευταία σεζόν για να διασφαλίσουμε μεγαλύτερη σταθερότητα και ωριμότητα και αποδείχτηκε πόσο έχει προοδεύσει».
Ο υπεύθυνος αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn χαιρέτισε με ενθουσιασμό την 75 νίκη της Ford στο WRC. «Η Ford είναι πιστός υποστηρικτής του θεσμού του παγκόσμιου ράλι και η 75η νίκη μας αποτελεί ορόσημο. Η Ford έχει κερδίσει με το Escort όπως και με το Sierra και τώρα το Focus, το πιο επιτυχημένο μας αυτοκίνητο ράλι, σημείωσε την 75η νίκη μας στην τελευταία σεζόν συμμετοχής του στο WRC».
Νέα από τις άλλες ομάδες της Ford
Το Ford Fiesta S2000 σάρωσε τις θέσεις του βάθρου στην κατηγορία S-WRC. Οι Jari Ketomaa και Mika Stenberg προηγήθηκαν των Xevi Pons και Alex Haro με διαφορά 54,1δευτ. και οι Martin Prokop & Jan Tománek τερμάτισαν τρίτοι. Το Fiesta S2000, που θα αποτελέσει τη βάση του νέου Fiesta WRC της Ford για το πρωτάθλημα του 2011, κέρδισε στους τρεις πρώτους γύρους της κατηγορίας. Ο Pons είναι πρώτος στο πρωτάθλημα.
Επόμενος γύρος
Το πρώτο μισό της σεζόν ολοκληρώνεται στο χώμα με το Ράλι Πορτογαλίας που έχει τη βάση του στο Faro στην ακτή Algarve και πραγματοποιείται 27 - 30 Μαΐου.

Γενική Κατάταξη 1. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 4. 04. 09.8 2. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 4. 04. 12.2 3. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 4. 04. 25.0 4. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 4. 04. 31.1 5. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 4. 04. 35.6 6. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 4. 07. 35.8 7. H Solberg/I Minor NOR Ford Focus RS 4. 10. 25.1 8. J Ketomaa/M Stenberg FIN Ford Fiesta S2000 4. 14. 29.1 9. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 4. 14. 59.6 10 X Pons/A Haro ESP Ford Fiesta S2000 4. 15. 23.2

Πρωτάθλημα Οδηγών 1. S Loeb 108 βαθμοί 2. J-M Latvala 72 βαθμοί 3. M Hirvonen 64 βαθμοί 4. S Ogier 63 βαθμοί 5. P Solberg 53 βαθμοί 6. D Sordo 34 βαθμοί

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 1. Citroen Total 156 βαθμοί 2. BP Ford Abu Dhabi 151 βαθμοί 3. Citroen Junior 75 βαθμοί4. Stobart M-Sport Ford 74 βαθμοί 5. Munchi's Ford 32 βαθμοί

Ford