Το πανίσχυρο Focus rally car επιστρέφει στη δράση στη Σουηδία
Το Ford Focus RS World Rally Car που έσωσε τους Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila από σοβαρό τραυματισμό σε σφοδρό ατύχημα στην Πορτογαλία την περσινή σεζόν επιστρέφει στην αγωνιστική δράση στο πρώτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA 2010 στη Σουηδία, την ερχόμενη εβδομάδα. Τέτοια ήταν η αντοχή του ώστε παρά το ότι έπεσε σε πλαγιά παίρνοντας 12 τούμπες για 200 m περίπου, το αυτοκίνητο αποκαταστάθηκε από τη BP Ford Abu Dhabi World Rally team για το Ράλι Σουηδίας – με τους Latvala & Anttila και πάλι στις θέσεις οδηγού & συνοδηγού.
Το ατύχημα του Latvala στο Ράλι Πορτογαλίας στα 24α γενέθλιά του ήταν από τα πιο δραματικά στην ιστορία του σπορ. Το Focus RS WRC έφερνε τούμπες πέφτοντας από την πλαγιά επί 20 δευτερόλεπτα σχεδόν, αλλά και οι δύο Φιλανδοί βγήκαν ανέπαφοι από τα συντρίμμια με λίγες αμυχές και μώλωπες. Το τηλεοπτικό βίντεο της σύγκρουσης έχει προβληθεί πάνω από 765.000 φορές στο διαδικτυακό τόπο του YouTube.
Μία έκθεση της M-Sport, της εταιρίας που προετοιμάζει τα Focus RS WRC για το πρόγραμμα ράλι της Ford, αποκάλυψε τα υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου τα οποία προστάτευσαν του Φιλανδικό πλήρωμα. Αν και το αυτοκίνητο εξωτερικά φαινόταν σε μεγάλο βαθμό κατεστραμμένο, το cockpit παρέμεινε σχεδόν ανέπαφο χάρη στην αντοχή του εσωτερικού roll cage του.
Μετά τη σύγκρουση, το αυτοκίνητο επέστρεψε στην έδρα της M-Sport στο Dovenby Hall της Αγγλίας όπου αφαιρέθηκαν όλα τα εξαρτήματα ώστε να μείνει μόνο το πλαίσιο, οπότε και ανακατασκευάστηκε.
«Το ατύχημα φαινόταν τρομακτικό αλλά δομικά, το πλαίσιο επέδειξε τρομερή αντοχή. Υποβλήθηκε σε σχολαστικούς ελέγχους προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν υπήρχαν αδυναμίες, και ελήφθη η απόφαση ανακατασκευής του για μελλοντική χρήση. Η ασφάλεια του πληρώματος είναι πρωταρχικό μας μέλημα στην κατασκευή οποιουδήποτε αυτοκινήτου ράλι και οι αυξημένες προσπάθειές μας στον τομέα αυτό επιβεβαιώνονται από το γεγονός ότι το αυτοκίνητο του Jari-Matti παραμένει σε ενεργό δράση», δήλωσε ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson στη σημερινή παρουσίαση του πρωταθλήματος στο Παρίσι.
Ο υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Η αντοχή του Focus RS WRC ήταν ξεκάθαρη για όλους μετά το ατύχημα του Jari-Matti. Αυτή η ποιότητα αντανακλάται σε όλη την οικογένεια Ford. Το WRC είναι μία επίπονη δοκιμασία της τεχνολογίας ασφαλείας, αλλά τα στοιχεία που αποκομίζουμε από περιστατικά όπως αυτό είναι ανεκτίμητα όταν εξελίσσουμε τις μελλοντικές γενιές αυτοκινήτων δρόμου της Ford για τους πελάτες μας.
«Υπάρχει επίσης μία σημαντική περιβαλλοντική διάσταση. Στο παρελθόν, ένα αυτοκίνητο με εμπλοκή σε ένα τόσο σοβαρό ατύχημα θα είχε πιθανόν αποσυρθεί. Στην παρούσα περίπτωση όμως, το πλαίσιο έχει ανακυκλωθεί και βασικά εξαρτήματα όπως ο κινητήρας και το κιβώτιο έχουν ξαναχρησιμοποιηθεί σε άλλες ανακατασκευές» πρόσθεσε ο Quinn.
Ο Latvala κέρδισε την πρώτη του νίκη σε WRC στη Σουηδία το 2008 και δεν έχει καμία ανησυχία που θα οδηγήσει πάλι το αυτοκίνητο. «Βλέποντας το αυτοκίνητο να ανακατασκευάζεται, διαπίστωνα σε μερικά σημεία τη νέα συγκόλληση. Αυτό μου θύμιζε τη σύγκρουση, αλλά πραγματικά δεν έχω κανένα πρόβλημα που θα το οδηγήσω ξανά. Η ομάδα έχει κάνει εκπληκτική δουλειά και ανυπομονώ να επιστρέψω και πάλι στην αγωνιστική δράση στη Σουηδία» δήλωσε.
Ford
Το ατύχημα του Latvala στο Ράλι Πορτογαλίας στα 24α γενέθλιά του ήταν από τα πιο δραματικά στην ιστορία του σπορ. Το Focus RS WRC έφερνε τούμπες πέφτοντας από την πλαγιά επί 20 δευτερόλεπτα σχεδόν, αλλά και οι δύο Φιλανδοί βγήκαν ανέπαφοι από τα συντρίμμια με λίγες αμυχές και μώλωπες. Το τηλεοπτικό βίντεο της σύγκρουσης έχει προβληθεί πάνω από 765.000 φορές στο διαδικτυακό τόπο του YouTube.
Μία έκθεση της M-Sport, της εταιρίας που προετοιμάζει τα Focus RS WRC για το πρόγραμμα ράλι της Ford, αποκάλυψε τα υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου τα οποία προστάτευσαν του Φιλανδικό πλήρωμα. Αν και το αυτοκίνητο εξωτερικά φαινόταν σε μεγάλο βαθμό κατεστραμμένο, το cockpit παρέμεινε σχεδόν ανέπαφο χάρη στην αντοχή του εσωτερικού roll cage του.
Μετά τη σύγκρουση, το αυτοκίνητο επέστρεψε στην έδρα της M-Sport στο Dovenby Hall της Αγγλίας όπου αφαιρέθηκαν όλα τα εξαρτήματα ώστε να μείνει μόνο το πλαίσιο, οπότε και ανακατασκευάστηκε.
«Το ατύχημα φαινόταν τρομακτικό αλλά δομικά, το πλαίσιο επέδειξε τρομερή αντοχή. Υποβλήθηκε σε σχολαστικούς ελέγχους προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν υπήρχαν αδυναμίες, και ελήφθη η απόφαση ανακατασκευής του για μελλοντική χρήση. Η ασφάλεια του πληρώματος είναι πρωταρχικό μας μέλημα στην κατασκευή οποιουδήποτε αυτοκινήτου ράλι και οι αυξημένες προσπάθειές μας στον τομέα αυτό επιβεβαιώνονται από το γεγονός ότι το αυτοκίνητο του Jari-Matti παραμένει σε ενεργό δράση», δήλωσε ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson στη σημερινή παρουσίαση του πρωταθλήματος στο Παρίσι.
Ο υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Η αντοχή του Focus RS WRC ήταν ξεκάθαρη για όλους μετά το ατύχημα του Jari-Matti. Αυτή η ποιότητα αντανακλάται σε όλη την οικογένεια Ford. Το WRC είναι μία επίπονη δοκιμασία της τεχνολογίας ασφαλείας, αλλά τα στοιχεία που αποκομίζουμε από περιστατικά όπως αυτό είναι ανεκτίμητα όταν εξελίσσουμε τις μελλοντικές γενιές αυτοκινήτων δρόμου της Ford για τους πελάτες μας.
«Υπάρχει επίσης μία σημαντική περιβαλλοντική διάσταση. Στο παρελθόν, ένα αυτοκίνητο με εμπλοκή σε ένα τόσο σοβαρό ατύχημα θα είχε πιθανόν αποσυρθεί. Στην παρούσα περίπτωση όμως, το πλαίσιο έχει ανακυκλωθεί και βασικά εξαρτήματα όπως ο κινητήρας και το κιβώτιο έχουν ξαναχρησιμοποιηθεί σε άλλες ανακατασκευές» πρόσθεσε ο Quinn.
Ο Latvala κέρδισε την πρώτη του νίκη σε WRC στη Σουηδία το 2008 και δεν έχει καμία ανησυχία που θα οδηγήσει πάλι το αυτοκίνητο. «Βλέποντας το αυτοκίνητο να ανακατασκευάζεται, διαπίστωνα σε μερικά σημεία τη νέα συγκόλληση. Αυτό μου θύμιζε τη σύγκρουση, αλλά πραγματικά δεν έχω κανένα πρόβλημα που θα το οδηγήσω ξανά. Η ομάδα έχει κάνει εκπληκτική δουλειά και ανυπομονώ να επιστρέψω και πάλι στην αγωνιστική δράση στη Σουηδία» δήλωσε.
Ford