Ι.F Motorsports

Tuesday, October 27, 2009

WRC Ford Ράλι M.Βρετανίας 2009

Το όνειρο των Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen για έναν πρώτο τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA έληξε άδοξα στην Ουαλία, μετά από μία συναρπαστική μάχη την τελευταία ημέρα. Οι οδηγοί της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team έχασαν το πρωτάθλημα των οδηγών για ένα μόνο βαθμό, τερματίζοντας δεύτεροι στο Ράλι Μ. Βρετανίας. Ένα ασυνήθιστο περιστατικό με το καπό του Focus RS WRC τους στην προτελευταία ειδική έδωσε τέλος στην ελπίδα τους για τον τίτλο έχοντας δώσει μία από τις πιο συναρπαστικές μάχες των τελευταίων χρόνων για τον τίτλο.
Μετά από πάνω από 4040km οδήγησης με τέρμα γκάζι σε όλο τον κόσμο, οι αποδέκτες του τίτλου του 2009 κρίθηκαν στα τελευταία 79,84 αγωνιστικά χιλιόμετρα, στο 12ο και τελευταίο γύρο. Οι Φιλανδοί ξεκίνησαν την τελευταία ημέρα 30,2 δευτ. πίσω από τον Sébastien Loeb, σε μία σώμα με σώμα αναμέτρηση. Μετά από αρκετές ημέρες ισχυρών βροχοπτώσεων, οι χωμάτινες δασικές διαδρομές της Vale of Neath κοντά στο Cardiff είχαν γεμίσει επικίνδυνη λάσπη, αλλά ο Hirvonen ριψοκινδύνευσε στην προσπάθειά του να φτάσει το Γάλλο και να διεκδικήσει τον τίτλο.
Ο 29-χρονος πλησίασε περισσότερο τον Loeb κερδίζοντας την πρώτη ειδική διαδρομή Port Talbot και στη συνέχεια έδωσε στον εαυτό του μία πραγματική ευκαιρία μειώνοντας 11 δευτερόλεπτα ακόμα τη διαφορά του από το Loeb στην κλασική ειδική Rheola. Πριν την επανάληψη αυτών των δύο ειδικών, η διαφορά είχε μειωθεί μόλις στα 18,2 δευτ. Ο Hirvonen ήταν και πάλι ταχύτερος από τον αντίπαλό του στα πρώτα κομμάτια της Port Talbot 17,41km, αλλά λίγο πριν τη μέση οι ελπίδες του εξανεμίστηκαν.
«Το αυτοκίνητο προσγειώθηκε μετά από ένα άλμα και ο αριστερός πείρος που συγκρατεί το καπό χαλάρωσε. Το καπό άρχισε να ανεμίζει στον αέρα, αλλά ο μεντεσές στη δεξιά πλευρά παρέμεινε στη θέση του. Δεν μπορούσα να δω και σταμάτησα για να δώσω τέλος στο πρόβλημα. Ήταν τρομερή ατυχία» εξήγησε. Ο Hirvonen ξεκίνησε την τελευταία ειδική μόλις 0,9 δευτ. μπροστά από τον τρίτο στη σειρά Dani Sordo, αλλά παρά την απογοήτευσή του, ήταν και πάλι ο ταχύτερος, με αποτέλεσμα να διασφαλίσει τη δεύτερη θέση απέχοντας μόλις 1,0 δευτ. από την κορυφή.
«Είμαι απογοητευμένος που χάσαμε με τόσο μικρή διαφορά, αλλά ευτυχής που κατάφερα να αναμετρηθώ για τον τίτλο με έναν έξι φορές παγκόσμιο πρωταθλητή μέχρι την τελευταία ειδική της σεζόν. Η χρονιά πήρε άλλη τροπή για εμάς το δεύτερο μισό της σεζόν και αυτή η συναρπαστική μάχη μέχρι το τέλος θα μείνει αξέχαστη. Μετά τις δύο πρώτες ειδικές το πρωί της Κυριακής, πίστεψα ότι μπορούσα να τα καταφέρω, αλλά ο χρόνος που έχασα το πρωί του Σαββάτου μου κόστισε τελικά. Είχα 11 τερματισμούς στο πόντιουμ σε 12 γύρους, αλλά χρειάζομαι περισσότερες νίκες. Πρόκλησή μου είναι να κερδίσω τον Loeb πριν αποσυρθεί. Έμαθα πολλά φέτος και θα επανέλθω ισχυρότερος και καλύτερος του χρόνου» πρόσθεσε ο Hirvonen.
Οι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila, τερμάτισαν έβδομοι με ένα ακόμα Focus RS WRC. Έχοντας χάσει χρόνο στο πρώτο σκέλος της Παρασκευής, ο 24χρονος Φιλανδός ξεκίνησε όγδοος την τελευταία ημέρα, με βλέψεις για έναν τερματισμό σε βαθμολογούμενη θέση. Ωστόσο, ο Latvala βγήκε από το δρόμο στο τέλος της δεύτερης ειδικής στη Rheola. Έχοντας ήδη ολοκληρώσει το χρονομετρημένο γύρο, δεν έχασε χρόνο, αλλά το αυτοκίνητό του κόλλησε. Οι θεατές το κουβάλησαν με τα χέρια στο δρόμο, αλλά η ανάρτηση είχε πάθει ζημιά και κινήθηκε αργά στις δύο τελευταίες ειδικές. Η επιμονή του τον αντάμειψε και τερμάτισε έβδομος μετά το ατύχημα του πέμπτου στη σειρά Sébastien Ogier.
«Ήταν ένα Σαββατοκύριακο για γερά νεύρα» παραδέχτηκε ο Latvala. «Είχα μερικά τεχνικά θέματα και έκανα ένα λάθος σήμερα. Μετά από ένα μικρό άλμα κατέληξα έξω από το δρόμο. Ευτυχώς, οι Βρετανοί οπαδοί είναι καλοί όπως οι Φιλανδοί και μας επανέφεραν γρήγορα στο δρόμο. Δεν οδήγησα σύμφωνα με τις προσδοκίες μου εδώ. Ήρθα με υψηλούς αγωνιστικούς στόχους, αλλά δεν ήταν γραφτό. Ήταν μία δύσκολη σεζόν και τώρα θέλω να ξεχάσω για λίγο τα ράλι, να επικεντρωθώ σε άλλα πράγματα και στη συνέχεια να προετοιμαστώ ψυχολογικά για το 2010».
Οι Khalid al Qassimi & Michael Orr από το Abu Dhabi τερμάτισαν στην 20ή θέση με το Focus RS WRC τους αφού ανέκαμψαν από την 54η μετά την εγκατάλειψη της πρώτης ημέρας. «Είμαι πολύ ικανοποιημένος από την εικόνα μας τις δύο τελευταίες ημέρες στην Ουαλία. Ήμασταν άτυχοι λόγω προβλήματος στον άξονα μετάδοσης την Παρασκευή, αλλά αγωνιστήκαμε σκληρά στη συνέχεια, σε μερικές από τις δυσκολότερες συνθήκες που έχουμε αντιμετωπίσει ποτέ. Ήταν μία μεγάλη σεζόν – τα πήγαμε καλά και βελτιωθήκαμε πολύ. Ήταν η καλύτερή μας χρονιά και είμαι πραγματικά ευχαριστημένος από τη συνολική μας απόδοση» δήλωσε ο Al Qassimi.
Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson εκθείασε τις προσπάθειες του Hirvonen. «Αξίζει πολλά συγχαρητήρια που επανήλθε στη μάχη του πρωταθλήματος με τέσσερις συνεχείς νίκες, όταν ο τίτλος έδειχνε να έχει κάνει φτερά το καλοκαίρι. Έχασε με διαφορά ενός βαθμού έχοντας απέναντί του πιθανόν τον καλύτερο οδηγό ράλι όλων των εποχών και γι’ αυτό, φεύγει από εδώ ισχυρότερος. Η συνέπειά του ήταν αξιοθαύμαστη και ήταν ο μοναδικός κορυφαίος οδηγός που δεν έκανε λάθος τη φετινή σεζόν. Ο τρόπος που ωρίμασε και βελτιώθηκε, με κάνουν να ανυπομονώ για το 2010» δήλωσε.
Το αφεντικό του αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn έκανε τα εξής σχόλια: «Θα ήθελα να συγχαρώ τον Sébastien για τον παγκόσμιο τίτλο του. Αυτός και ο Mikko χάρισαν στο πρωτάθλημα ένα θρυλικό φινάλε και είναι κρίμα που πρέπει να υπάρχει μόνον ένας νικητής. Είμαστε απογοητευμένοι για τους Mikko & Jarmo, αλλά εξίσου είμαστε χαρούμενοι για την πρόοδο που σημείωσαν φέτος και για τη μάχη που έδωσαν με το Loeb. Ο Mikko θα μάθει πράγματα από αυτό το Σαββατοκύριακο και ήδη ανυπομονούμε να ανανεώσουμε την αγωνιστική δράση στο πρώτο γύρο της σεζόν του 2010 στη Σουηδία, το Φεβρουάριο».
Γενική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3. 16. 25.4 2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3. 17. 31.5 3. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 3. 17. 32.5 4. P Solberg/P Mills NOR Citroen C4 3. 17. 53.5 5. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 3. 22. 53.4 6. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3. 24. 11.4 7. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3. 28. 37.3 8. C Rautenbach/D Barritt ZIM Citroen C4 3. 30. 53.2 9. E Brynildsen/D Giraudet NOR Skoda Fabia 3. 38. 48.1 10 A Araujo/M Ramalho POR Mitsubishi Lancer 3. 40. 44.2
Πρωτάθλημα Οδηγών
1. S Loeb 93 βαθμοί 2. M Hirvonen 92 βαθμοί 3. D Sordo 64 βαθμοί 4. J-M Latvala 41 βαθμοί 5. P Solberg 35 βαθμοί 6. H Solberg 33 βαθμοί
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
1. Citroen Total 167 βαθμοί 2. BP Ford Abu Dhabi 140 βαθμοί 3. Stobart VK M-Sport Ford 80 βαθμοί 4. Citroen Junior 47 βαθμοί 5. Munchi's Ford 23 βαθμοί


Ford