WRC Ford Ράλι Αυστραλίας 2009
Οι οδηγοί της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen αναδείχτηκαν νικητές του Ράλι Αυστραλίας μετά από διαδικασία που ακολούθησε τον αγώνα, όπου επιβλήθηκε ποινή ενός λεπτού στα αυτοκίνητα Citroen C4, τα οποία είχαν τερματίσει στις τέσσερις πρώτες θέσεις.
Οι αγωνοδίκες του 10ού γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA παρέλαβαν την αναφορά του τεχνικού ελέγχου μετά τον αγώνα από τον Εκπρόσωπο της FIA, που έδειχνε ότι ο σύνδεσμος της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού στο αυτοκίνητο του Sébastien Loeb ήταν εκτός ομολογκασιόν. Η Citroen συμφώνησε ότι το εξάρτημα ήταν διαφορετικό από αυτό της αγωνιστικής έγκρισης τύπου και επιβεβαίωσε ότι τα αυτοκίνητα των Dani Sordo και Sébastien Ogier έφεραν επίσης ίδια εξαρτήματα.
Οι αγωνοδίκες επέβαλλαν ποινή ενός λεπτού και στα τρία αυτοκίνητα, προάγοντας το Ford Focus RS World Rally Car των Hirvonen & Jarmo Lehtinen από τη δεύτερη στην πρώτη θέση, και του Jari-Matti Latvala από την πέμπτη στην τέταρτη θέση.
Αυτό σημαίνει ότι ο Hirvonen θα ξεκινήσει τον προτελευταίο γύρο της σειράς στην Ισπανία τον επόμενο μήνα με προβάδισμα πέντε βαθμών από τον Loeb στην κατάταξη των οδηγών, ενώ η Ford παραμένει δεύτερη στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, έχοντας όμως μειώσει τη διαφορά σε 13 βαθμούς.
«Είναι κρίμα που μετά από μία τόσο συναρπαστική τριήμερη μάχη το αποτέλεσμα του ράλι κρίνεται στο τραπέζι των αγωνοδικών» δήλωσε ο 29χρονος Hirvonen. «Έχασα κι εγώ βαθμούς στην Πορτογαλία πριν από δύο χρόνια, γι’ αυτό ξέρω πώς μπορεί να νοιώθει ο Sébastien, απόψε. Αυτή η απόφαση έχει σημαντικό αντίκτυπο στην κατάταξη του πρωταθλήματος και τώρα πηγαίνουμε στην Ισπανία με πλεονέκτημα πέντε βαθμών».
Επόμενος γύρος
Το πρωτάθλημα επιστρέφει στην Ευρώπη τον ερχόμενο μήνα για τον προτελευταίο γύρο και τη δεύτερη και τελευταία ασφάλτινη αναμέτρηση της σεζόν. Το Ράλι Ισπανίας έχει τη βάση του στο Salou και πραγματοποιείται 1 - 4 Οκτωβρίου.
Οι αγωνοδίκες του 10ού γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA παρέλαβαν την αναφορά του τεχνικού ελέγχου μετά τον αγώνα από τον Εκπρόσωπο της FIA, που έδειχνε ότι ο σύνδεσμος της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού στο αυτοκίνητο του Sébastien Loeb ήταν εκτός ομολογκασιόν. Η Citroen συμφώνησε ότι το εξάρτημα ήταν διαφορετικό από αυτό της αγωνιστικής έγκρισης τύπου και επιβεβαίωσε ότι τα αυτοκίνητα των Dani Sordo και Sébastien Ogier έφεραν επίσης ίδια εξαρτήματα.
Οι αγωνοδίκες επέβαλλαν ποινή ενός λεπτού και στα τρία αυτοκίνητα, προάγοντας το Ford Focus RS World Rally Car των Hirvonen & Jarmo Lehtinen από τη δεύτερη στην πρώτη θέση, και του Jari-Matti Latvala από την πέμπτη στην τέταρτη θέση.
Αυτό σημαίνει ότι ο Hirvonen θα ξεκινήσει τον προτελευταίο γύρο της σειράς στην Ισπανία τον επόμενο μήνα με προβάδισμα πέντε βαθμών από τον Loeb στην κατάταξη των οδηγών, ενώ η Ford παραμένει δεύτερη στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, έχοντας όμως μειώσει τη διαφορά σε 13 βαθμούς.
«Είναι κρίμα που μετά από μία τόσο συναρπαστική τριήμερη μάχη το αποτέλεσμα του ράλι κρίνεται στο τραπέζι των αγωνοδικών» δήλωσε ο 29χρονος Hirvonen. «Έχασα κι εγώ βαθμούς στην Πορτογαλία πριν από δύο χρόνια, γι’ αυτό ξέρω πώς μπορεί να νοιώθει ο Sébastien, απόψε. Αυτή η απόφαση έχει σημαντικό αντίκτυπο στην κατάταξη του πρωταθλήματος και τώρα πηγαίνουμε στην Ισπανία με πλεονέκτημα πέντε βαθμών».
Επόμενος γύρος
Το πρωτάθλημα επιστρέφει στην Ευρώπη τον ερχόμενο μήνα για τον προτελευταίο γύρο και τη δεύτερη και τελευταία ασφάλτινη αναμέτρηση της σεζόν. Το Ράλι Ισπανίας έχει τη βάση του στο Salou και πραγματοποιείται 1 - 4 Οκτωβρίου.