WRC Ford Sardinia Rally
Η BP Ford Abu Dhabi World Rally Team θριάμβευσε με ένα αποτέλεσμα 1-2 στο Ράλι Σαρδηνίας με Focus RS World Rally Car. . Οι Φιλανδοί ήρθαν πρώτοι στο τουριστικό του Porto Cervo με πλεονέκτημα 29.4sec σε σχέση με τους συναδέρφους τους Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen μετά από τρεις ημέρες σκληρού ανταγωνισμού στο νησί της Μεσογείου.
Η νίκη του Latvala ήταν η πρώτη μετά την ‘παρθενική’ του επιτυχία στο WRC στη Σουηδία το Φεβρουάριο του 2008 και ήταν το πρώτο αποτέλεσμα 1-2 της BP Ford Abu Dhabi από το Ράλι Ιαπωνίας, το Νοέμβριο του 2008. Η Ford, δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, μείωσε τη διαφορά της από τον πρώτο ολοκληρώνοντας έξι από τους 12 γύρους του πρωταθλήματος με μέγιστη συγκομιδή βαθμών. Ο Hirvonen ανεβαίνει στη δεύτερη θέση στον πίνακα των οδηγών, ενώ ο Latvala φτάνει στην έκτη.
Οι αγωνιζόμενοι έτρεξαν σε 17 ειδικές διαδρομές καλύπτοντας 347.12km σε στενούς, γρήγορους και κακοτράχαλους δρόμους κοντά στην Olbia κατά τη διάρκεια του τριήμερου αγώνα. Σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες, οι οποίες άγγιξαν τους 35ºC το Σάββατο το απόγευμα, οι συνθήκες ενείχαν υψηλές απαιτήσεις για τα αυτοκίνητα, τα πληρώματα και τα ελαστικά Pirelli Scorpion. Ωστόσο, κανένα από τα Focus RS WRC δεν αστόχησε ούτε στιγμή στους δρόμους της Σαρδηνίας.
Η νίκη του Latvala επιτεύχθηκε με δύσκολο τρόπο. Έχοντας προηγηθεί σε όλο το πρώτο σκέλος, ο 24χρονος είχε το μειονέκτημα ότι περνούσε πρώτος όλες τις ειδικές διαδρομές τις δύο επόμενες ημέρες, ‘σκουπίζοντάς’ της από τις πέτρες και αφήνοντας μία καθαρότερη και ταχύτερη γραμμή για όσους ακολουθούσαν. Την τελευταία ημέρα ξεκίνησε με προβάδισμα 9.9sec και φοβόταν ότι δεν θα μπορούσε να αποκρούσει το συνάδερφό του. Ωστόσο, στις πρώτες κιόλας πρωινές ειδικές διαδρομές σηκώθηκαν σύννεφα σκόνης, καθυστερώντας όλους τους οδηγούς πίσω από τον Latvala με αποτέλεσμα να επεκτείνει το πλεονέκτημά του.
«Την περσινή σεζόν τερμάτισα τρίτος εδώ και είπα στον εαυτό μου ότι ήθελα να επιστρέψω και να νικήσω φέτος» δήλωσε ο Latvala. «Δεν ήταν εύκολο Σαββατοκύριακο. Ξεκίνησα πρώτος στις ειδικές και το γεγονός ότι νίκησα είναι μία ευχάριστη έκπληξη επειδή πίστευα ότι ο Mikko θα μπορούσε να με περάσει το πρωί.
«Η σκόνη ήταν κάτι ανέλπιστο και φάνηκα τυχερός. Είναι μία πολύ σημαντική νίκη για μένα. Πέρασα πολλές στενάχωρες στιγμές από τότε που πήρα την πρώτη νίκη μου, αλλά τώρα επιστρέφω στο ανώτερο σκαλί του βάθρου. Άρχισα να αμφισβητώ το ρόλο μου στην ομάδα, αλλά έχω δικαιώσει την εμπιστοσύνη της ομάδας μου σε μένα και ευχαριστώ τον Malcolm Wilson (διευθυντή της ομάδας) γι’ αυτό. Είδατε το εξελιγμένο πρόσωπο του Jari-Matti εδώ» πρόσθεσε.
Οι Hirvonen & Lehtinen αγωνίστηκαν πυρετωδώς κατά τη διάρκεια του ράλι και ο 28χρονος Hirvonen ήταν εξουθενωμένος στον τερματισμό. «Έχω χάσει όλη μου την ενέργεια και ποτέ δεν έχω νιώσει τόσο κουρασμένος μετά από ράλι» πρόσθεσε. «Αυτό το αποτέλεσμα, και η στιγμή που συνέβη, είναι άριστα για τη Ford. Πίστευα ότι είχα ελπίδες για μία νίκη, αλλά η σκόνη μου τις κατέστρεψε. Όλοι πίσω από τον Jari-Matti προσδοκούσαν ένα πλεονέκτημα επειδή σκούπιζε το δρόμο αλλά, κατά μία ειρωνεία της τύχης, ήταν αυτός που ωφελήθηκε εξ αιτίας της σκόνης. Βγήκα από το δρόμο σε μία στροφή πέμπτης ταχύτητας στην πρώτη ειδική το πρωί επειδή δεν μπορούσα να δω, και σταμάτησα να ριψοκινδυνεύω.
«Ο Jari-Matti αξίζει τη νίκη μετά τα προβλήματά του τη φετινή σεζόν και χαίρομαι γι’ αυτό. Είχαμε μία θαυμάσια δοκιμή πριν το ράλι και η δουλειά που κάναμε εκεί μας αντάμειψε στον αγώνα» πρόσθεσε.
Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr από το Abu Dhabi τερμάτισαν 15οι με ένα ακόμα Focus RS WRC. Αφού ανέβηκαν στην έβδομη θέση, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν με το σύστημα διεύθυνσης, εγκατέλειψαν αργά το Σάββατο το βράδυ λόγω προβλημάτων στο τελευταίο service. Ξεκίνησαν πάλι την Κυριακή σύμφωνα με τους κανόνες του SupeRally και ανέβηκαν στη 10η θέση μέχρι τη στιγμή που προβλήματα με τα φρένα στην τελευταία ειδική τους κόστισαν πάνω από τέσσερα λεπτά. «Ήταν ένα δύσκολο τριήμερο. Είχαμε μεγάλη ατυχία με τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης, και τέλος τα προβλήματα του Σαββατόβραδου στο service. Είναι κρίμα επειδή πηγαίναμε καλά μέχρι τότε, και πίστεψα ότι εύκολα θα μπορούσα να τερματίσω σε βαθμολογούμενη θέση» δήλωσε ο Al Qassimi.
Ο Malcolm Wilson μίλησε με τα καλύτερα λόγια για τους οδηγούς του. «Τα έβγαλαν πέρα με όλα όσα τους έτυχαν. Είναι σαν όνειρο να βλέπω τον Jari-Matti να κερδίζει μετά από μία δύσκολη χρονιά και χαίρομαι που αποπνέει τόση αυτοπεποίθηση. Ο Mikko έκανε εξαιρετική δουλειά, και αν οι συνθήκες ήταν διαφορετικές σήμερα το πρωί, θα είχαμε διαφορετικό νικητή. Ήταν μία θαυμάσια ομαδική προσπάθεια και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλαν σε αυτό» δήλωσε.
Ο Διευθυντής Αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Mark Deans δήλωσε: «Είμαι ενθουσιασμένος που επιτρέψαμε σ’ αυτό το επίπεδο, όπου μπορούμε όχι μόνο να ανταγωνιστούμε αλλά και να κερδίσουμε τους αντιπάλους μας. Έχουμε μπροστά μας ένα τεράστιο βουνό για τη διεκδίκηση του τίτλου, αλλά επιστρέψαμε στην κορυφή και αυτό αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα προχωρήσουμε στον επόμενο γύρο, στην Ελλάδα, όπου θα τρέξουμε πάλι με υψηλές θερμοκρασίες σε ένα ράλι γνωστό για τα κακοτράχαλα εδάφη του, αλλά γεμάτοι αυτοπεποίθηση μετά από ένα Σαββατοκύριακο στο οποίο είχαμε τον έλεγχο από την αρχή μέχρι το τέλος».
Επόμενος γύρος
Το πρωτάθλημα μπαίνει στο δεύτερο μέρος του τον επόμενο μήνα με τη δράση να μεταφέρεται στην Ελλάδα. Η νέα βάση στο Λουτράκι φιλοξενεί το Ράλι Ακρόπολις, 11 - 14 Ιουνίου.
Γενική κατάταξη
1. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 4. 00. 55.7
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 4. 01. 25.1
3. P Solberg/P Mills NOR Citroen Xsara 4. 02. 53.3
4. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 4. 04. 39.4
5. E Novikov/D Moscatt RUS Citroen C4 4. 06. 07.5
6. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 4. 08. 25.0
7. M Østberg/V Engan NOR Subaru Impreza 4. 14. 16.3
8. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 4. 14. 16.9
9. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Subaru Impreza 4. 20. 39.4
10 P Sandell/E Axelsson SWE Skoda Fabia 4. 20. 40.9
Πρωτάθλημα οδηγών Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1. S Loeb 55 βαθμοί 1. Citroen Total 90 βαθμοί
2. M Hirvonen 38 βαθμοί 2. BP Ford Abu Dhabi 61 βαθμοί
3. D Sordo 31 βαθμοί 3. Stobart VK M-Sport Ford 44 βαθμοί
4. H Solberg 21 βαθμοί 4. Citroen Junior 18 βαθμοί
5. P Solberg 20 βαθμοί 5. Munchi's Ford 12 βαθμοί
6. J-M Latvala 19 βαθμοί
Ford
Η νίκη του Latvala ήταν η πρώτη μετά την ‘παρθενική’ του επιτυχία στο WRC στη Σουηδία το Φεβρουάριο του 2008 και ήταν το πρώτο αποτέλεσμα 1-2 της BP Ford Abu Dhabi από το Ράλι Ιαπωνίας, το Νοέμβριο του 2008. Η Ford, δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, μείωσε τη διαφορά της από τον πρώτο ολοκληρώνοντας έξι από τους 12 γύρους του πρωταθλήματος με μέγιστη συγκομιδή βαθμών. Ο Hirvonen ανεβαίνει στη δεύτερη θέση στον πίνακα των οδηγών, ενώ ο Latvala φτάνει στην έκτη.
Οι αγωνιζόμενοι έτρεξαν σε 17 ειδικές διαδρομές καλύπτοντας 347.12km σε στενούς, γρήγορους και κακοτράχαλους δρόμους κοντά στην Olbia κατά τη διάρκεια του τριήμερου αγώνα. Σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες, οι οποίες άγγιξαν τους 35ºC το Σάββατο το απόγευμα, οι συνθήκες ενείχαν υψηλές απαιτήσεις για τα αυτοκίνητα, τα πληρώματα και τα ελαστικά Pirelli Scorpion. Ωστόσο, κανένα από τα Focus RS WRC δεν αστόχησε ούτε στιγμή στους δρόμους της Σαρδηνίας.
Η νίκη του Latvala επιτεύχθηκε με δύσκολο τρόπο. Έχοντας προηγηθεί σε όλο το πρώτο σκέλος, ο 24χρονος είχε το μειονέκτημα ότι περνούσε πρώτος όλες τις ειδικές διαδρομές τις δύο επόμενες ημέρες, ‘σκουπίζοντάς’ της από τις πέτρες και αφήνοντας μία καθαρότερη και ταχύτερη γραμμή για όσους ακολουθούσαν. Την τελευταία ημέρα ξεκίνησε με προβάδισμα 9.9sec και φοβόταν ότι δεν θα μπορούσε να αποκρούσει το συνάδερφό του. Ωστόσο, στις πρώτες κιόλας πρωινές ειδικές διαδρομές σηκώθηκαν σύννεφα σκόνης, καθυστερώντας όλους τους οδηγούς πίσω από τον Latvala με αποτέλεσμα να επεκτείνει το πλεονέκτημά του.
«Την περσινή σεζόν τερμάτισα τρίτος εδώ και είπα στον εαυτό μου ότι ήθελα να επιστρέψω και να νικήσω φέτος» δήλωσε ο Latvala. «Δεν ήταν εύκολο Σαββατοκύριακο. Ξεκίνησα πρώτος στις ειδικές και το γεγονός ότι νίκησα είναι μία ευχάριστη έκπληξη επειδή πίστευα ότι ο Mikko θα μπορούσε να με περάσει το πρωί.
«Η σκόνη ήταν κάτι ανέλπιστο και φάνηκα τυχερός. Είναι μία πολύ σημαντική νίκη για μένα. Πέρασα πολλές στενάχωρες στιγμές από τότε που πήρα την πρώτη νίκη μου, αλλά τώρα επιστρέφω στο ανώτερο σκαλί του βάθρου. Άρχισα να αμφισβητώ το ρόλο μου στην ομάδα, αλλά έχω δικαιώσει την εμπιστοσύνη της ομάδας μου σε μένα και ευχαριστώ τον Malcolm Wilson (διευθυντή της ομάδας) γι’ αυτό. Είδατε το εξελιγμένο πρόσωπο του Jari-Matti εδώ» πρόσθεσε.
Οι Hirvonen & Lehtinen αγωνίστηκαν πυρετωδώς κατά τη διάρκεια του ράλι και ο 28χρονος Hirvonen ήταν εξουθενωμένος στον τερματισμό. «Έχω χάσει όλη μου την ενέργεια και ποτέ δεν έχω νιώσει τόσο κουρασμένος μετά από ράλι» πρόσθεσε. «Αυτό το αποτέλεσμα, και η στιγμή που συνέβη, είναι άριστα για τη Ford. Πίστευα ότι είχα ελπίδες για μία νίκη, αλλά η σκόνη μου τις κατέστρεψε. Όλοι πίσω από τον Jari-Matti προσδοκούσαν ένα πλεονέκτημα επειδή σκούπιζε το δρόμο αλλά, κατά μία ειρωνεία της τύχης, ήταν αυτός που ωφελήθηκε εξ αιτίας της σκόνης. Βγήκα από το δρόμο σε μία στροφή πέμπτης ταχύτητας στην πρώτη ειδική το πρωί επειδή δεν μπορούσα να δω, και σταμάτησα να ριψοκινδυνεύω.
«Ο Jari-Matti αξίζει τη νίκη μετά τα προβλήματά του τη φετινή σεζόν και χαίρομαι γι’ αυτό. Είχαμε μία θαυμάσια δοκιμή πριν το ράλι και η δουλειά που κάναμε εκεί μας αντάμειψε στον αγώνα» πρόσθεσε.
Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr από το Abu Dhabi τερμάτισαν 15οι με ένα ακόμα Focus RS WRC. Αφού ανέβηκαν στην έβδομη θέση, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν με το σύστημα διεύθυνσης, εγκατέλειψαν αργά το Σάββατο το βράδυ λόγω προβλημάτων στο τελευταίο service. Ξεκίνησαν πάλι την Κυριακή σύμφωνα με τους κανόνες του SupeRally και ανέβηκαν στη 10η θέση μέχρι τη στιγμή που προβλήματα με τα φρένα στην τελευταία ειδική τους κόστισαν πάνω από τέσσερα λεπτά. «Ήταν ένα δύσκολο τριήμερο. Είχαμε μεγάλη ατυχία με τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης, και τέλος τα προβλήματα του Σαββατόβραδου στο service. Είναι κρίμα επειδή πηγαίναμε καλά μέχρι τότε, και πίστεψα ότι εύκολα θα μπορούσα να τερματίσω σε βαθμολογούμενη θέση» δήλωσε ο Al Qassimi.
Ο Malcolm Wilson μίλησε με τα καλύτερα λόγια για τους οδηγούς του. «Τα έβγαλαν πέρα με όλα όσα τους έτυχαν. Είναι σαν όνειρο να βλέπω τον Jari-Matti να κερδίζει μετά από μία δύσκολη χρονιά και χαίρομαι που αποπνέει τόση αυτοπεποίθηση. Ο Mikko έκανε εξαιρετική δουλειά, και αν οι συνθήκες ήταν διαφορετικές σήμερα το πρωί, θα είχαμε διαφορετικό νικητή. Ήταν μία θαυμάσια ομαδική προσπάθεια και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλαν σε αυτό» δήλωσε.
Ο Διευθυντής Αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Mark Deans δήλωσε: «Είμαι ενθουσιασμένος που επιτρέψαμε σ’ αυτό το επίπεδο, όπου μπορούμε όχι μόνο να ανταγωνιστούμε αλλά και να κερδίσουμε τους αντιπάλους μας. Έχουμε μπροστά μας ένα τεράστιο βουνό για τη διεκδίκηση του τίτλου, αλλά επιστρέψαμε στην κορυφή και αυτό αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα προχωρήσουμε στον επόμενο γύρο, στην Ελλάδα, όπου θα τρέξουμε πάλι με υψηλές θερμοκρασίες σε ένα ράλι γνωστό για τα κακοτράχαλα εδάφη του, αλλά γεμάτοι αυτοπεποίθηση μετά από ένα Σαββατοκύριακο στο οποίο είχαμε τον έλεγχο από την αρχή μέχρι το τέλος».
Επόμενος γύρος
Το πρωτάθλημα μπαίνει στο δεύτερο μέρος του τον επόμενο μήνα με τη δράση να μεταφέρεται στην Ελλάδα. Η νέα βάση στο Λουτράκι φιλοξενεί το Ράλι Ακρόπολις, 11 - 14 Ιουνίου.
Γενική κατάταξη
1. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 4. 00. 55.7
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 4. 01. 25.1
3. P Solberg/P Mills NOR Citroen Xsara 4. 02. 53.3
4. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 4. 04. 39.4
5. E Novikov/D Moscatt RUS Citroen C4 4. 06. 07.5
6. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 4. 08. 25.0
7. M Østberg/V Engan NOR Subaru Impreza 4. 14. 16.3
8. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 4. 14. 16.9
9. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Subaru Impreza 4. 20. 39.4
10 P Sandell/E Axelsson SWE Skoda Fabia 4. 20. 40.9
Πρωτάθλημα οδηγών Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1. S Loeb 55 βαθμοί 1. Citroen Total 90 βαθμοί
2. M Hirvonen 38 βαθμοί 2. BP Ford Abu Dhabi 61 βαθμοί
3. D Sordo 31 βαθμοί 3. Stobart VK M-Sport Ford 44 βαθμοί
4. H Solberg 21 βαθμοί 4. Citroen Junior 18 βαθμοί
5. P Solberg 20 βαθμοί 5. Munchi's Ford 12 βαθμοί
6. J-M Latvala 19 βαθμοί
Ford