WRC Ford Ράλι Ισπανίας 2009
Οι οδηγοί της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen
τερμάτισαν στο πόντιουμ στο Ράλι Ισπανίας, διατηρώντας την πρώτη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA και διαμορφώνοντας έτσι το σκηνικό για μία συναρπαστική τελική αναμέτρηση μέσα στο μήνα. Η τρίτη θέση των Φιλανδών με Ford Focus RS World Rally Car στους γρήγορους ασφάλτινους δρόμους της Καταλονίας, τους φέρνει στον τελευταίο γύρο στη Μεγάλη Βρετανία με πλεονέκτημα ενός βαθμού στην κατάταξη των οδηγών.
Οι συνάδερφοί τους, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila τερμάτισαν έκτοι με ένα ακόμα Focus RS WRC μετά από έναν τριήμερο, δύσκολο αγώνα στους λόφους κοντά στο Salou, νότια της Βαρκελώνης. Οι δρόμοι που θύμιζαν αγωνιστικό σιρκουί και οι ξηρές συνθήκες σε όλη τη διάρκεια, πλην των τελευταίων χιλιομέτρων την Παρασκευή το πρωί, διασφάλισαν σταθερή πρόσφυση από τα ελαστικά με σκληρή γόμα της Pirelli. Οι αγωνιζόμενοι έτρεξαν σε 18 ειδικές διαδρομές, καλύπτοντας μία απόσταση 353.62km.
Ο Hirvonen, ο οποίος δεν τρέφει ιδιαίτερη συμπάθεια στην άσφαλτο, ήταν ρεαλιστής για τις πιθανότητες να επεκτείνει το σερί τεσσάρων νικών του, έχοντας απέναντί του δεξιοτέχνες της ασφάλτου. Ο 29χρονος στόχευε να τερματίσει στο βάθρο για να διατηρήσει την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα. Ήταν τρίτος το πρωί της πρώτης ημέρας και όταν συνειδητοποίησε ότι δεν μπορούσε να προσπεράσει τους προπορευόμενους οδηγούς, προτίμησε να διασφαλίσει την τρίτη θέση και σίγουρους βαθμούς.
«Είμαι λίγο απογοητευμένος επειδή ήθελα τη δεύτερη θέση, αλλά και η τρίτη με κρατά στην κορυφή του πρωταθλήματος» δήλωσε ο Hirvonen. «Τελικά, χρειάστηκα περισσότερο χρόνο για να συνηθίσω την άσφαλτο, αλλά έμαθα πολλά και πιστεύω ότι τώρα ξέρω πώς μπορώ να βελτιώσω το ρυθμό μου εδώ, του χρόνου. Τις δύο τελευταίες ημέρες οδήγησα με ασφαλή ταχύτητα, με ένα ρυθμό που θα αρκούσε για να κρατήσω τον Petter Solberg πίσω μου στην τέταρτη θέση. Αυτό ήταν μία λογική επιλογή, έχοντας τον τίτλο στο μυαλό μου».
«Το μόνο που σκέπτομαι τώρα είναι ότι πηγαίνω στη Βρετανία για τον τελευταίο γύρο. Πραγματικά ανυπομονώ επειδή θα είναι ένα εκπληκτικό Σαββατοκύριακο. Όποιος τερματίσει στην καλύτερη θέση, εγώ ή ο Sébastien Loeb, θα πάρει τον τίτλο, και δεν θα μπορούσε να είναι πιο συναρπαστική η λήξη της σεζόν» πρόσθεσε. Ο Latvala ήταν πρότυπο σταθερότητας σε όλο τον αγώνα. Τερμάτισε έκτος σε 13 από τις πρώτες 14 ειδικές, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μία ισχυρή έκτη θέση γενικής κατάταξης. Δοκίμασε διαφορετικά σεταρίσματα του Focus RS WRC και η ταχύτητά του αυξανόταν, όσο το Σαββατοκύριακο προχωρούσε. Ο 24χρονος τερμάτισε ψηλά, κερδίζοντας στην τελευταία ειδική του αγώνα.
«Ήταν μία καλή αίσθηση μετά από ένα σκληρό Σαββατοκύριακο και είναι ο πρώτος μου ταχύτερος χρόνος στην Ισπανία» δήλωσε. «Δεν ήμουν τόσο γρήγορος όσο περίμενα εδώ, αλλά οδήγησα συνετά και προσεκτικά και βελτιωνόμουν μέρα με τη μέρα και από ειδική σε ειδική. Ανυπομονώ να επιστρέψω στο χώμα, στο ράλι της Βρετανίας. Μου αρέσει αυτός ο αγώνας και ευελπιστώ να παίξω κάποιο ρόλο σε ένα συναρπαστικό φινάλε του πρωταθλήματος».
Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr από το Abu Dhabi τερμάτισαν 14οι με ένα ακόμα Focus RS WRC έχοντας εγκαταλείψει την πρώτη μέρα λόγω σπασμένης πολλαπλής εξαγωγής. Επέστρεψαν σύμφωνα με τους κανόνες του SupeRally και αναρριχήθηκαν από την 42η θέση σημειώνοντας σταθερά καλούς χρόνους κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ημερών. «Επειδή κατάγομαι από τη Μέση Ανατολή, είμαι συνηθισμένος στην άμμο και το χώμα, επομένως η οδήγηση στην άσφαλτο απαιτεί μεγαλύτερη συγκέντρωση, καθώς δεν είμαι εξοικειωμένος με αυτό το είδος δρόμων» δήλωσε ο Al Qassimi. «Είμαι πραγματικά ευτυχής από τις επιδόσεις μου των δύο τελευταίων ημερών. Απόλαυσα τις ειδικές και ένοιωσα ότι η οδήγησή μου ήταν πολύ στρωτή».
Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi, Malcolm Wilson, μίλησε για ένα πολύ θετικό Σαββατοκύριακο για την ομάδα. «Είναι καλό αποτέλεσμα για το Mikko που τερμάτισε στο βάθρο από την άποψη ότι ήταν ένα ράλι γεμάτο παγίδες. Το ότι φεύγει από την Ισπανία παραμένοντας πρώτος στο πρωτάθλημα και πηγαίνει στη Βρετανία με ένα βαθμό μόνο διαφορά από τους κορυφαίους οδηγούς σημαίνει ότι έχουμε να περιμένουμε μία φανταστική τελική μάχη. Ο Jari-Matti έπαιξε καλό ρόλο για την ομάδα και βελτίωσε το ρυθμό του όλο το Σαββατοκύριακο, με αποκορύφωμα μία νίκη στην τελευταία ειδική» δήλωσε.
Ο υπεύθυνος αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Η νίκη στην Αυστραλία τον περασμένο μήνα ήταν η πέμπτη μας στη σειρά και σηματοδότησε το καλύτερο σερί νικών όλων των εποχών για τη Ford στο WRC. Ήμασταν ρεαλιστές στις πιθανότητές μας να επεκτείνουμε αυτό το ρεκόρ στην άσφαλτο και αντί αυτού προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε την πρώτη θέση του Mikko στο πρωτάθλημα. Και το πετύχαμε, καθώς οδεύουμε τώρα στη Βρετανία για μία αποφασιστική μάχη σώμα με σώμα για τον τίτλο και ένα συναρπαστικό φινάλε της σεζόν».
Ο τελευταίος γύρος της σεζόν είναι το Ράλι Μ. Βρετανίας, που θα διεξαχθεί στους γρήγορους χωμάτινους δρόμους της νότιας και κεντρικής Ουαλίας, από 22 - 25 Οκτωβρίου. Η βάση του ράλι θα είναι στο Cardiff.
Γενική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3. 22. 14.7
2. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 3. 22. 26.7
3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3. 23. 08.8
4. P Solberg/P Mills NOR Citroen C4 3. 23. 27.1
5. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 3. 23. 56.3
6. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3. 25. 04.5
7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3. 29. 30.2
8. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 3. 30. 42.8
9. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 3. 31. 22.3
10 D Snobeck/G Mondesir FRA Peugeot 307 3. 33. 10.7
τερμάτισαν στο πόντιουμ στο Ράλι Ισπανίας, διατηρώντας την πρώτη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA και διαμορφώνοντας έτσι το σκηνικό για μία συναρπαστική τελική αναμέτρηση μέσα στο μήνα. Η τρίτη θέση των Φιλανδών με Ford Focus RS World Rally Car στους γρήγορους ασφάλτινους δρόμους της Καταλονίας, τους φέρνει στον τελευταίο γύρο στη Μεγάλη Βρετανία με πλεονέκτημα ενός βαθμού στην κατάταξη των οδηγών.
Οι συνάδερφοί τους, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila τερμάτισαν έκτοι με ένα ακόμα Focus RS WRC μετά από έναν τριήμερο, δύσκολο αγώνα στους λόφους κοντά στο Salou, νότια της Βαρκελώνης. Οι δρόμοι που θύμιζαν αγωνιστικό σιρκουί και οι ξηρές συνθήκες σε όλη τη διάρκεια, πλην των τελευταίων χιλιομέτρων την Παρασκευή το πρωί, διασφάλισαν σταθερή πρόσφυση από τα ελαστικά με σκληρή γόμα της Pirelli. Οι αγωνιζόμενοι έτρεξαν σε 18 ειδικές διαδρομές, καλύπτοντας μία απόσταση 353.62km.
Ο Hirvonen, ο οποίος δεν τρέφει ιδιαίτερη συμπάθεια στην άσφαλτο, ήταν ρεαλιστής για τις πιθανότητες να επεκτείνει το σερί τεσσάρων νικών του, έχοντας απέναντί του δεξιοτέχνες της ασφάλτου. Ο 29χρονος στόχευε να τερματίσει στο βάθρο για να διατηρήσει την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα. Ήταν τρίτος το πρωί της πρώτης ημέρας και όταν συνειδητοποίησε ότι δεν μπορούσε να προσπεράσει τους προπορευόμενους οδηγούς, προτίμησε να διασφαλίσει την τρίτη θέση και σίγουρους βαθμούς.
«Είμαι λίγο απογοητευμένος επειδή ήθελα τη δεύτερη θέση, αλλά και η τρίτη με κρατά στην κορυφή του πρωταθλήματος» δήλωσε ο Hirvonen. «Τελικά, χρειάστηκα περισσότερο χρόνο για να συνηθίσω την άσφαλτο, αλλά έμαθα πολλά και πιστεύω ότι τώρα ξέρω πώς μπορώ να βελτιώσω το ρυθμό μου εδώ, του χρόνου. Τις δύο τελευταίες ημέρες οδήγησα με ασφαλή ταχύτητα, με ένα ρυθμό που θα αρκούσε για να κρατήσω τον Petter Solberg πίσω μου στην τέταρτη θέση. Αυτό ήταν μία λογική επιλογή, έχοντας τον τίτλο στο μυαλό μου».
«Το μόνο που σκέπτομαι τώρα είναι ότι πηγαίνω στη Βρετανία για τον τελευταίο γύρο. Πραγματικά ανυπομονώ επειδή θα είναι ένα εκπληκτικό Σαββατοκύριακο. Όποιος τερματίσει στην καλύτερη θέση, εγώ ή ο Sébastien Loeb, θα πάρει τον τίτλο, και δεν θα μπορούσε να είναι πιο συναρπαστική η λήξη της σεζόν» πρόσθεσε. Ο Latvala ήταν πρότυπο σταθερότητας σε όλο τον αγώνα. Τερμάτισε έκτος σε 13 από τις πρώτες 14 ειδικές, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μία ισχυρή έκτη θέση γενικής κατάταξης. Δοκίμασε διαφορετικά σεταρίσματα του Focus RS WRC και η ταχύτητά του αυξανόταν, όσο το Σαββατοκύριακο προχωρούσε. Ο 24χρονος τερμάτισε ψηλά, κερδίζοντας στην τελευταία ειδική του αγώνα.
«Ήταν μία καλή αίσθηση μετά από ένα σκληρό Σαββατοκύριακο και είναι ο πρώτος μου ταχύτερος χρόνος στην Ισπανία» δήλωσε. «Δεν ήμουν τόσο γρήγορος όσο περίμενα εδώ, αλλά οδήγησα συνετά και προσεκτικά και βελτιωνόμουν μέρα με τη μέρα και από ειδική σε ειδική. Ανυπομονώ να επιστρέψω στο χώμα, στο ράλι της Βρετανίας. Μου αρέσει αυτός ο αγώνας και ευελπιστώ να παίξω κάποιο ρόλο σε ένα συναρπαστικό φινάλε του πρωταθλήματος».
Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr από το Abu Dhabi τερμάτισαν 14οι με ένα ακόμα Focus RS WRC έχοντας εγκαταλείψει την πρώτη μέρα λόγω σπασμένης πολλαπλής εξαγωγής. Επέστρεψαν σύμφωνα με τους κανόνες του SupeRally και αναρριχήθηκαν από την 42η θέση σημειώνοντας σταθερά καλούς χρόνους κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ημερών. «Επειδή κατάγομαι από τη Μέση Ανατολή, είμαι συνηθισμένος στην άμμο και το χώμα, επομένως η οδήγηση στην άσφαλτο απαιτεί μεγαλύτερη συγκέντρωση, καθώς δεν είμαι εξοικειωμένος με αυτό το είδος δρόμων» δήλωσε ο Al Qassimi. «Είμαι πραγματικά ευτυχής από τις επιδόσεις μου των δύο τελευταίων ημερών. Απόλαυσα τις ειδικές και ένοιωσα ότι η οδήγησή μου ήταν πολύ στρωτή».
Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi, Malcolm Wilson, μίλησε για ένα πολύ θετικό Σαββατοκύριακο για την ομάδα. «Είναι καλό αποτέλεσμα για το Mikko που τερμάτισε στο βάθρο από την άποψη ότι ήταν ένα ράλι γεμάτο παγίδες. Το ότι φεύγει από την Ισπανία παραμένοντας πρώτος στο πρωτάθλημα και πηγαίνει στη Βρετανία με ένα βαθμό μόνο διαφορά από τους κορυφαίους οδηγούς σημαίνει ότι έχουμε να περιμένουμε μία φανταστική τελική μάχη. Ο Jari-Matti έπαιξε καλό ρόλο για την ομάδα και βελτίωσε το ρυθμό του όλο το Σαββατοκύριακο, με αποκορύφωμα μία νίκη στην τελευταία ειδική» δήλωσε.
Ο υπεύθυνος αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Η νίκη στην Αυστραλία τον περασμένο μήνα ήταν η πέμπτη μας στη σειρά και σηματοδότησε το καλύτερο σερί νικών όλων των εποχών για τη Ford στο WRC. Ήμασταν ρεαλιστές στις πιθανότητές μας να επεκτείνουμε αυτό το ρεκόρ στην άσφαλτο και αντί αυτού προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε την πρώτη θέση του Mikko στο πρωτάθλημα. Και το πετύχαμε, καθώς οδεύουμε τώρα στη Βρετανία για μία αποφασιστική μάχη σώμα με σώμα για τον τίτλο και ένα συναρπαστικό φινάλε της σεζόν».
Ο τελευταίος γύρος της σεζόν είναι το Ράλι Μ. Βρετανίας, που θα διεξαχθεί στους γρήγορους χωμάτινους δρόμους της νότιας και κεντρικής Ουαλίας, από 22 - 25 Οκτωβρίου. Η βάση του ράλι θα είναι στο Cardiff.
Γενική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3. 22. 14.7
2. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 3. 22. 26.7
3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3. 23. 08.8
4. P Solberg/P Mills NOR Citroen C4 3. 23. 27.1
5. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 3. 23. 56.3
6. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3. 25. 04.5
7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3. 29. 30.2
8. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 3. 30. 42.8
9. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 3. 31. 22.3
10 D Snobeck/G Mondesir FRA Peugeot 307 3. 33. 10.7