Ι.F Motorsports

Tuesday, April 20, 2010

WRC Ford Ράλι Τουρκίας 2010

Οι οδηγοί της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen τερμάτισαν τρίτοι στο Ράλι Τουρκίας, αντιμετωπίζοντας τον πιο απαιτητικό γύρο της φετινής σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA μέχρι στιγμής. Η προσπάθεια των Φιλανδών για τη νίκη σταμάτησε το πρωί της Κυριακής, λόγω μιας συγκυρίας κακών καιρικών συνθηκών που επέβαλε την ακύρωση δύο ειδικών διαδρομών και ενός κλαταρίσματος, μετά από πρόσκρουση του Ford Focus RS World Rally Car σε βράχο.
Οι team-mates τους, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila τερμάτισαν όγδοοι με Focus RS WRC έχοντας ανακάμψει από το ατύχημα του Σαββάτου. Χάρη στη βαθμολογία των δύο οδηγών, η Ford παρέμεινε δεύτερη στην κατάταξη των κατασκευαστών, απέχοντας 15 βαθμούς από την κορυφή. Ο Hirvonen παραμένει τρίτος στο πρωτάθλημα των οδηγών, πέντε βαθμούς ψηλότερα από τον τέταρτο Latvala.
Μετά από πέντε προηγούμενους αγώνες επί εδάφους Νότιας Τουρκίας, ο φετινός τέταρτος γύρος του πρωταθλήματος μεταφέρθηκε βόρεια, στην Κωνσταντινούπολη. Η επίσημη έναρξη έγινε κάτω από τη σκιά του Μπλε Τζαμιού και στη συνέχεια το ράλι πέρασε από το Ευρωπαϊκό τμήμα της Πόλης στο Ασιατικό κομμάτι όπου ήταν και η βάση του. Δρόμοι γεμάτοι πέτρες βορειοανατολικά της πόλης στην ακτογραμμή της Μαύρης Θάλασσας αποδείχτηκαν σκληρή πρόκληση για αυτοκίνητα και ελαστικά, ενώ οι διοργανωτές εκμεταλλεύτηκαν τους νέους κανονισμούς τους 2010 για να κάνουν τη δράση πιο συναρπαστική με ανάμικτες ειδικές διαδρομές.
Ο Hirvonen αρχικά προηγήθηκε και ολοκλήρωσε τρίτος το πρώτο σκέλος μετά από ισχυρό ανταγωνισμό, ενώ οι έξι πρώτες θέσεις καλύφθηκαν με χρονικές διαφορές μόλις 27sec μεταξύ των οδηγών. Παρέμεινε τρίτος κατά τη διάρκεια του δεύτερου σκέλους και ξεκίνησε την τελευταία ημέρα, απέχοντας μόλις 17,3sec από την κορυφή. Ωστόσο, η καταρρακτώδης βροχή που έπεσε τη νύχτα μετέτρεψε τις δύο πρώτες ειδικές της Κυριακής σε λουτρό λάσπης, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν. Έτσι μειώθηκε η αγωνιστική απόσταση του τρίτου σκέλους κατά ένα τρίτο και έχοντας μπροστά του λιγότερα χιλιόμετρα για να μειώσει τη διαφορά, ο Hirvonen επιτέθηκε σκληρά όταν ξεκίνησε η δράση.
Ωστόσο, λόγω των επικίνδυνων και ολισθηρών συνθηκών, γλίστρησε 1,5 km από την έναρξη της ειδικής Ballica 19.22km και προσέκρουσε σε βράχο με αποτέλεσμα να σκάσει το εμπρός αριστερό ελαστικό. Έχασε πάνω από 45sec μέχρι τα φτάσει στο τέλος της ειδικής και έπεσε στην τέταρτη θέση. Όμως ανέκαμψε πάλι στην τρίτη θέση στην επόμενη ειδική όταν ο Dani Sordo εγκατέλειψε και οδήγησε με προσοχή στις δύο τελευταίες ειδικές για να διασφαλίσει μία θέση στο βάθρο.
«Είχα αποφασίσει να κυνηγήσω τη νίκη σήμερα το πρωί, αλλά η ακύρωση των δύο ειδικών δεν με βοήθησε» δήλωσε ο 29-χρονος Hirvonen. «Το αυτοκίνητο γλίστρησε και χτύπησε σε βράχο, καταστρέφοντας το ελαστικό. Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε και η χρονική απώλεια ήταν περίπου 45sec, έτσι αποδείχτηκε ότι πήραμε σωστή απόφαση. Μία ακόμα από τις συνέπειες της σύγκρουσης ήταν ότι καταστράφηκε η επένδυση του θόλου του τροχού και το αυτοκίνητο γέμισε με σκόνη και χαλίκια, και κατά συνέπεια μειώθηκε η ορατότητα.
«Κάναμε μόνο ένα λάθος, αλλά στο τέλος της ημέρας βρεθήκαμε στο βάθρο, στη θέση από όπου ξεκινήσαμε. Μετά από τα όσα συνέβησαν, η τρίτη θέση όταν το καλύτερο που μπορούσαμε να πετύχουμε. Δεν ικανοποιεί τις προσδοκίες μας γι’ αυτό το ράλι, όμως το κλατάρισμα κατέστρεψε τις ελπίδες μου για μία νίκη» πρόσθεσε.
Ο Latvala τελείωσε το πρώτο σκέλος στην έκτη θέση, αλλά τουμπάρισε ένα μόλις χιλιόμετρο μετά το ξεκίνημα της πρώτης ειδικής του Σαββάτου. Έχασε εννέα λεπτά πριν οι θεατές επαναφέρουν το αυτοκίνητο στο δρόμο και ακόμα περισσότερο χρόνο στις υπόλοιπες δύο ειδικές πριν από το σέρβις λόγω προβλήματος στο τούρμπο, εξ αιτίας του ατυχήματος. Υποχώρησε στη 17η θέση αλλά ανέκαμψε στη 12η μέχρι το τέλος της ημέρας. Μία γρήγορη και ταυτόχρονα προσεκτική οδήγηση την Κυριακή έφεραν τον 25χρονο στην όγδοη θέση.
«Ήταν ένα ανατρεπτικό Σαββατοκύριακο» δήλωσε. «Το τουμπάρισμα του αυτοκινήτου δεν ήταν ό,τι καλύτερο το Σάββατο το πρωί, αλλά τελικά κερδίσαμε βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών και οδηγών. Ήταν ο πιο δύσκολος αγώνας της χρονιάς και το πιο απαιτητικό ράλι για τα αυτοκίνητα στο οποίο έχω οδηγήσει ποτέ. Μετά το ατύχημα πίστευα ότι κάτι θα έπαιρνα από το ράλι, αλλά δεν περίμενα να τερματίσω στην όγδοη θέση».
Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson δήλωσε ικανοποιημένος που ο Hirvonen ανέκαμψε και τερμάτισε στο βάθρο. «Δυστυχώς, οι ελπίδες μας εξανεμίστηκαν μετά την ακύρωση των ειδικών, αλλά ο Mikko διέσωσε την τρίτη θέση στον πιο επίπονο αγώνα του πρωταθλήματος. Η εικόνα στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει και μας χώριζε μόνο ένας βαθμός από τους αντιπάλους μας σ’ αυτό το ράλι» δήλωσε.
Ο υπεύθυνος αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn σχολίασε: «Κατά γενική ομολογία, οι συνθήκες ήταν οι σκληρότερες μέχρι στιγμής φέτος. Ωστόσο, δεν αντιμετωπίσαμε μηχανικά προβλήματα με τα αυτοκίνητά μας και τα ελαστικά της Pirelli συμπεριφέρθηκαν θαυμάσια στις πιο απαιτητικές καταστάσεις. Χαρήκαμε που είδαμε την ανταγωνιστικότητα των πληρωμάτων μας σε ένα ράλι με τόσο μικρές χρονικές διαφορές μεταξύ των οδηγών. Ελπίζω ο αγώνας αυτός να περιορίσει τις διενέξεις που προέκυψαν στο σπορ μετά το Ράλι Ιορδανίας».
Νέα από άλλες ομάδες της Ford
Το ιδιωτικής συμμετοχής Ford Fiesta S2000 των Dennis Kuipers και Frederic Miclotte τερμάτισε ένατο και το αυτοκίνητο ηγήθηκε της κατηγορίας S2000 για τρίτο συνεχή γύρο του WRC.
Επόμενος γύρος
Η ομάδα BP Ford Abu Dhabi κάνει το πιο μακρινό ταξίδι της σεζόν για τον πέμπτο γύρο. Το Ράλι Νέας Ζηλανδίας (6 - 9 Μαΐου) έχει τη βάση του στο Auckland, είναι κατεξοχήν χωμάτινο, και πραγματοποιείται στους γρήγορους δρόμους του North Island, με αρκετές ειδικές διαδρομές να περιλαμβάνουν μικρά ασφάλτινα τμήματα.
Γενική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3. 01. 38.7 2. P Solberg/P Mills NOR Citroen C4 3. 02. 33.2 3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3. 03. 22.1 4. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 3. 05. 24.7 5. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen C4 3. 08. 23.0 6. F Villagra/J Diaz ARG Ford Focus RS 3. 09. 35.4 7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3. 10. 08.5 8. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3. 21. 22.9 9. D Kuipers/F Miclotte HOL Ford Fiesta S2000 3. 25. 00.9 10 A Burkart/A Kachel DEU Suzuki Swift 3. 28. 43.4
Πρωτάθλημα Οδηγών 1. S Loeb 93 βαθμοί 2. P Solberg 53 βαθμοί 3. M Hirvonen 52 βαθμοί 4. J-M Latvala 47 βαθμοί 5. S Ogier 45 βαθμοί 6. D Sordo 24 βαθμοί
Πρωτάθλημα κατασκευαστών 1. Citroen Total 126 βαθμοί 2. BP Ford Abu Dhabi 111 βαθμοί 3. Citroen Junior 75 βαθμοί 4. Stobart M-Sport Ford 56 βαθμοί 5. Munchi's Ford 26 βαθμοί

Ford