Ι.F Motorsports

Tuesday, April 19, 2011

WRC Ford - Ράλι Ιορδανίας 2011

Οι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila της Ford Abu Dhabi World Rally Team έχασαν στο νήμα στην Ιορδανία, με διαφορά μόλις 0,2 δευτ. – τη μικρότερη που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Πριν ξεκινήσει η τελευταία ειδική είχαν ένα προβάδισμα 0,5 δευτ. με το Ford Fiesta RS WRC, αλλά τελικά τερμάτισαν δεύτεροι σε απόσταση αναπνοής από τον πρώτο.


Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen τερμάτισαν τέταρτοι με το δικό τους Fiesta RS WRC. Ολοκληρώνοντας συναρπαστικά τον τέταρτο γύρο του πρωταθλήματος, πήραν τους πρόσθετους βαθμούς λόγω δεύτερου καλύτερου χρόνου στην τελευταία ειδική – μόλις 0,046 δευτ. πίσω από το νικητή.


Έτσι καταρρίφθηκε η προηγούμενη διαφορά των 0,3 δευτ. που είχε σημειωθεί το 2007 όταν οι Marcus Grönholm & Timo Rautiainen με Ford κέρδισαν στη Νέα Ζηλανδία. Το αποτέλεσμα αυτό ενισχύει τη Ford Abu Dhabi στην κορυφή της κατάταξης των κατασκευαστών. Ο Hirvonen είναι δεύτερος στον πίνακα των οδηγών, απέχοντας μόλις δύο βαθμούς από την κορυφή, ενώ ο Latvala είναι τέταρτος, με διαφορά οκτώ βαθμών από τον πρώτο.


Το ράλι συρρικνώθηκε σε δύο ημέρες, μετά από 24ωρη καθυστέρηση λόγω καθυστερημένης άφιξης του εξοπλισμού των ομάδων. Το πλοίο που μετέφερε τα οχήματα υποστήριξης από την Τεργέστη (Ιταλία) στη Χάιφα (Ισραήλ) αρχικά καθυστέρησε στην αναχώρηση, στη συνέχεια έπαθε βλάβη στη διαδρομή δύο φορές, και τελικά αναγκάστηκε να περιμένει έξω από το λιμάνι μέχρι να υποχωρήσουν οι κακές καιρικές συνθήκες για να μπορέσει να δέσει.


Οι αγωνιζόμενοι έτρεξαν σε 14 ειδικές διαδρομές (259,56 χλμ.) οι περισσότερες από τις οποίες κάτω από το επίπεδο της θάλασσας. Οι θερμοκρασίες έφτασαν στους 30ºC ενώ η ζέστη σε συνδυασμό με τα δύσβατα μονοπάτια της ερήμου αποτέλεσαν μία ισχυρή πρόκληση για οδηγούς, αυτοκίνητα και ελαστικά. Ωστόσο, τα ελαστικά της Michelin με τη νέα δομή αντεπεξήλθαν στις δύσκολες συνθήκες ενώ οι Latvala και Hirvonen έβγαλαν τον αγώνα χωρίς κλατάρισμα.


Ο Latvala ολοκλήρωσε τις ειδικές της Παρασκευής στην τρίτη θέση, έχοντας θυσιάσει 20 δευτ. και τη δεύτερη θέση καθυστερώντας σκόπιμα στην τελευταία ειδική και προσβλέποντας σε καλύτερες οδικές συνθήκες την επόμενη ημέρα. Το ρίσκο τελικά απέδωσε καθώς τα δύο πρώτα αυτοκίνητα ‘σκούπισαν’ τις πέτρες και ο Latvala οδήγησε σε πιο καθαρούς δρόμους. Ροκάνισε τη διαφορά των 33,1 δευτ. σημειώνοντας τρεις ταχύτερους χρόνους και πέρασε μπροστά στην προτελευταία ειδική πριν ξεκινήσει το δράμα της τελευταίας ειδικής.


«Ο τερματισμός ήταν φανταστικός αλλά είμαι απογοητευμένος που έχασα τη νίκη» δήλωσε ο 26-χρονος Φιλανδός. «Πονάει όταν έχεις δώσει πραγματική μάχη και χάνεις με τόσο μικρή διαφορά. Έκανα μερικά λαθάκια στην τελευταία ειδική αλλά δεν είχα άλλη επιλογή από το να επιτεθώ όσο πιο σκληρά μπορούσα. Ριψοκινδύνευσα πολύ όλη την ημέρα, αλλά αυτό απέδωσε. Η καρδιά μου κόντευε να σπάσει σε αρκετές περιπτώσεις καθώς λίγο έλειψε και καρφωθώ σε τεράστιους βράχους. «Ήταν ο τέταρτος συνεχόμενος τερματισμός μου στο βάθρο και οι βαθμοί που πήρα είναι πολύτιμοι. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου ήταν θαυμάσιες όλο το Σαββατοκύριακο και αυτό με ενίσχυσε για τους επόμενους χωμάτινους αγώνες» πρόσθεσε.


Ο Hirvonen έχασε πάνω από δύο λεπτά την Παρασκευή καθώς ξεκίνησε πρώτος στις ολισθηρές χωμάτινες διαδρομές και οδήγησε χωρίς υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης στην τελευταία ειδική. Ο 30-χρονος Φιλανδός ολοκλήρωσε την ημέρα στην πέμπτη θέση αλλά το Σάββατο ανέβηκε στην τέταρτη σημειώνοντας ταχύτερους χρόνους σε δύο ειδικές. Στην τελευταία ειδική πήρε έξτρα βαθμούς με το δεύτερο ταχύτερο γύρο.


«Προσπάθησα να μην καταπονήσω τα ελαστικά για να έχω μέγιστη πρόσφυση στην Υπερειδική» δήλωσε. «Πίστευα ότι τα είχα πετύχει τον καλύτερο χρόνο, αλλά έχασα για μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου. Ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο επειδή έκανα πολλά χιλιόμετρα ‘σκουπίζοντας’ το δρόμο, χαίρομαι όμως που βρίσκομαι σε καλή θέση στο πρωτάθλημα. Οι δύο ταχύτεροι χρόνοι μου έδωσαν σημαντική ώθηση και έδειξαν ότι ο ρυθμός του αυτοκινήτου ήταν καταπληκτικός».


Οι Khalid Al Qassimi και Michael Orr τερμάτισαν στην 8η θέση με το τρίτο Fiesta RS WRC. Ο οδηγός από το Abu Dhabi οδήγησε άνετα σε συνθήκες παρόμοιες με αυτές της πατρίδας του και δήλωσε τα εξής: «Ήταν ένα σκληρό ράλι. Προσπάθησα να βρω ένα καλό ρυθμό και να διατηρήσω αυτή την ταχύτητα όλο το Σαββατοκύριακο και το σχέδιό μου λειτούργησε καλά. Το έδαφος δεν ήταν εύκολο και αρκετές φορές γλύτωσα παρά τρίχα από τα χειρότερα» παραδέχτηκε ο Al Qassimi.


Ο διευθυντής της Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson ήταν στεναχωρημένος με το Latvala. «Μπορώ να φανταστώ την απογοήτευσή του μετά από μία τόσο σκληρή μάχη. Ήταν η μικρότερη διαφορά ‘στο νήμα’ που έχει σημειωθεί ποτέ σε παγκόσμιο ράλι και είχαμε άριστες επιδόσεις όλο το Σαββατοκύριακο πετυχαίνοντας ταχύτερους χρόνους επτά φορές. Αυτό είναι μία ένεση αυτοπεποίθησης για την ομάδα επειδή ξέρουμε ότι το Fiesta RS WRC έχει δυνατότητα να κερδίζει στο χώμα».


Ο διευθυντής αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης Gerard Quinn μίλησε με τα καλύτερα λόγια για το προσωπικό υποστήριξης της ομάδας. «Μετά την αργοπορημένη άφιξη του εξοπλισμού, τα μέλη της ομάδας μας έκαναν θαύματα στήνοντας τόσο γρήγορα το service park και φροντίζοντας να είμαστε έγκαιρα έτοιμοι για την έναρξη του ράλι. Πολλοί εργάστηκαν ακατάπαυστα όλη τη νύχτα ενώ έμειναν στο πόδι και όλη την επόμενη μέρα. Θα ήθελα να τους ευχαριστήσω για τη σκληρή δουλειά και το ρόλο που έπαιξαν σε ένα συγκλονιστικό αγώνα» δήλωσε.


Νέα από τις άλλες ομάδες της Ford


Οι Matthew Wilson & Scott Martin της M-Sport Stobart Ford τερμάτισαν στην 5η θέση με Fiesta RS WRC, ενώ οι συνάδερφοί τους Mads Østberg & Jonas Andersson αντίστοιχα στη 13η και οι Henning Solberg & Ilka Minor στη 14η. Και τα δύο ζευγάρια τερμάτισαν σύμφωνα με τους κανονισμούς του SupeRally έχοντας εγκαταλείψει την πρώτη μέρα. Οι Federico Villagra & Jose Perez Companc της Munchi ήταν έβδομοι ενώ οι Dennis Kuipers & Bjorn Degandt ήταν ένατοι με την FERM Power tools team. Στην κατηγορία SWRC, νικητές αναδείχθηκαν οι Πορτογάλοι Bernardo Sousa & Antonio Costa με Ford Fiesta S2000 οι οποίοι τερμάτισαν στη 10η θέση γενικής κατάταξης.



Γενική κατάταξη
1. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 2. 48. 28.2
2. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 2. 48. 28.4
3. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 2. 48. 55.9
4. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 2. 51. 12.9
5. M Wilson/S Martin GBR Ford Fiesta RS 2. 54. 13.1
6. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen DS3 2. 54. 43.1
7. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Fiesta RS 2. 57. 46.9
8. K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Fiesta RS 2. 58. 11.9
9. D Kuipers/B Degandt NLD Ford Fiesta RS 3. 02. 55.7
10 B Sousa/A Cost PRT Ford Fiesta S2000 3. 03. 33.7



Ford