Ι.F Motorsports

Monday, June 20, 2011

WRC Ford - Ράλι Ακρόπολης 2011



Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen της Ford Abu Dhabi World Rally Team τερμάτισαν τρίτοι μετά από μία συγκλονιστική τελευταία μέρα στο θρυλικό Ράλι Ακρόπολις. Η μανιώδης καταδίωξη που εξαπέλυσαν κατά του Sébastien Loeb με το Ford Fiesta RS World Rally Car κρίθηκε τελικά στην τελευταία ειδική σε ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη, με τους οδηγούς να χάνουν τη δεύτερη θέση στο νήμα, με διαφορά μόλις τριών δευτερολέπτων.



Ο Hirvonen ήρθε πρώτος στη γενική κατάταξη του τελευταίου σκέλους το οποίο έγινε με σκηνικό τα βουνά πέριξ του Λουτρακίου. Οι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila κατατάχθηκαν δεύτεροι την τελευταία ημέρα με το Fiesta RS WRC τους, και ήρθαν ένατοι στη γενική κατάταξη μετά από ένα πολυτάραχο Σαββατοκύριακο. Οι οδηγοί της Ford Abu Dhabi κέρδισαν σε τέσσερις από τις πέντε ειδικές της Κυριακής σ’ αυτό τον έβδομο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.



Το Ακρόπολις θεωρείται ένας από τους σκληρότερους γύρους της σεζόν. Οι χωμάτινες ειδικές διαδρομές πάνω στα βουνά και οι υψηλές θερμοκρασίες που άγγιξαν τους 35ºC αποτέλεσαν μία σκληρή πρόκληση για ανθρώπους και μηχανές καθ’ όλη τη διάρκεια του τριήμερου αγώνα. Οι αγωνιζόμενοι έτρεξαν σε 18 ειδικές διανύοντας 348.80 χλμ. Το σκέλος της Κυριακής ήταν το μικρότερο με 65.58 χλμ.



Ο Hirvonen ξεκίνησε τέταρτος, με τους πρώτους τέσσερις οδηγούς να απέχουν μεταξύ τους μόλις 22,4 δευτερ. Ο 30-χρονος Φιλανδός πέρασε τρίτος στην πρώτη ειδική και πολύ σύντομα μείωσε τη διαφορά του από τον Loeb. Ξεκίνησε την τελευταία Υπερειδική μόλις 2,6 δευτερ. πίσω από το Γάλλο αλλά δεν κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση. Ο τρίτος καλύτερος χρόνος στην τελευταία ειδική του χάρισε έναν έξτρα βαθμό στο πρωτάθλημα των οδηγών, στο οποίο ο Hirvonen παραμένει δεύτερος.



«Έδωσα πραγματική μάχη και ριψοκινδύνευσα πολύ σήμερα προσπαθώντας να μειώσω τις διαφορές, περνώντας πάνω από όλα τα σαμαράκια και τις πέτρες. «Αποκλείεται να είχα επιβιώσει και τις τρεις μέρες οδηγώντας έτσι! Είναι η δεύτερη συνεχόμενη φορά που xάνω τη μάχη την τελευταία ημέρα για ελάχιστα δευτερόλεπτα και νιώθω απογοήτευση. Ήταν ένα πολύ εξουθενωτικό και ζεστό ράλι - κάτι αναμενόμενο - και το αυτοκίνητο συμπεριφέρθηκε άψογα όλο το Σαββατοκύριακο.



«Ήξερα ότι η διαφορά θα ήταν ελάχιστη και αν υπήρχε μία ακόμα ειδική 20 χλμ. πιστεύω ότι μπορεί να ήμουν δεύτερος. Συγκεντρώνω σταθερά πολλούς βαθμούς στο πρωτάθλημα αλλά χρειάζομαι μία νίκη. Ο επόμενος γύρος γίνεται στην πατρίδα μου τη Φιλανδία και εκεί δεν πρέπει να ελπίζω σε τίποτα λιγότερο από μία νίκη» πρόσθεσε.



Ο Latvala καθυστέρησε λόγω προβλημάτων στο σύστημα μετάδοσης την Παρασκευή και μιας βλάβης στο τούρμπο το Σάββατο. Όμως ο 26-χρονος Φιλανδός δεν έχασε ρυθμό και ξεκινώντας 11ος κατάφερε να τερματίσει 9ος σε βαθμολογούμενη θέση. Κέρδισε σε τρεις ειδικές την τελευταία μέρα και σε πέντε συνολικά όλο το Σαββατοκύριακο.



«Ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο αλλά παρά τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισα τερμάτισα σε βαθμολογούμενη θέση και χαίρομαι που τα κατάφερα» εξήγησε. «Είχα καλό ρυθμό και στόχευα στους έξτρα βαθμούς της Υπερειδικής, η τύχη δεν ήταν με το μέρος μας. Οι Έλληνες Θεοί δεν στάθηκαν στο πλευρό μας σ’ αυτό τον αγώνα».



«Ανυπομονώ για το καλοκαιρινό διάλειμμα και την προετοιμασία για τον επόμενο γύρο που γίνεται στην πατρίδα μου, τη Φινλανδία. Οι ελπίδες μου να κερδίσω στο πρωτάθλημα των οδηγών εξανεμίστηκαν, επομένως προτεραιότητά μου από τώρα και στο εξής θα είναι να κερδίζω βαθμούς για τη Ford στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών» πρόσθεσε.



Ο διευθυντής της Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson δήλωσε απογοητευμένος που έσπασε η παράδοση επιτυχιών της Ford στο σκληρότερο γύρο του πρωταθλήματος. «Έχουμε κερδίσει εδώ επτά φορές στα 10 τελευταία ράλι, αλλά δυστυχώς δεν μπορέσαμε να συνεχίσουμε αυτή την εκπληκτική επίδοση. Οι δύο οδηγοί πήγαν καλά. Ο Mikko οδήγησε πολύ μελετημένα αλλά έχασε με ελάχιστη διαφορά, και στεναχωρήθηκα γιατί ο Jari-Matti επειδή ήταν σε τέλεια φόρμα και μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη» είπε χαρακτηριστικά.



Ο υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο και είμαι απογοητευμένος που δεν κλείσαμε το πρώτο μέρος της σεζόν με μία νίκη. Κρίμα που οι σημερινές επιδόσεις δεν αποτέλεσαν συνέχεια των αντίστοιχων της Παρασκευής και του Σαββάτου γιατί έτσι θα μπορούσαμε να ελπίζουμε σε μία νίκη. Θα εστιάσουμε τώρα τις προσπάθειές μας τώρα στο δεύτερο μέρος της σεζόν και θα επιδιώξουμε τις νίκες πιο επιθετικά καθώς και τα δύο πρωταθλήματα δεν έχουν κριθεί ακόμα οριστικά».



Νέα από τις άλλες ομάδες της Ford Οι Henning Solberg / Ilka Minor της M-Sport Stobart Ford τερμάτισαν πέμπτοι, μία θέση μπροστά από τους team-mates τους Matthew Wilson / Scott Martin, οι οποίοι αντιμετώπισαν πρόβλημα με τον κινητήρα τους το Σάββατο. Οι οδηγοί της FERM Power Tools, Dennis Kuipers /Frederic Miclotte τερμάτισαν στη 10η θέση, ενώ με το τρίτο αυτοκίνητο της M-Sport Stobart οι Mads Østberg / Jonas Andersson τερμάτισαν στη 12η θέση μετά από έξοδο της πρώτη μέρα που τους ανάγκασε να εγκαταλείψουν. Οι Rene Kuipers / Annemieke Hulzebos τερμάτισαν 17οι, ενώ οι Λάμπρος Αθανασούλας / Νικόλας Ζακχαίος τερμάτισαν στη 19η θέση, έχοντας εγκαταλείψει την πρώτη μέρα λόγω σπασμένης ανάρτησης. Οι Evgeny Novikov / Denis Giraudet τερμάτισαν 20οί, παρά το ότι εγκατέλειψαν με σπασμένη ανάρτηση στο πρώτο σκέλος και ξανά το Σάββατο εξ αιτίας σπασμένου ιμάντα εναλλάκτη. Το δίδυμο της Munchi's Ford, Federico Villagra / José Diaz εγκατέλειψε δύο ειδικές πριν από το τέλος αντιμετωπίζοντας εκ νέου προβλήματα κινητήρα μετά την εγκατάλειψη του Σαββάτου.


Επόμενος γύρος


Το πρωτάθλημα βρίσκεται στη μέση της σεζόν και κάνει το καλοκαιρινό του διάλειμμα, ενώ η αγωνιστική δράση ξαναρχίζει με το χωμάτινο ράλι Φινλανδίας (28 - 30 Ιουλίου). Πρόκειται για έναν από τους κλασικούς αγώνες του πρωταθλήματος με βάση την πόλη Jyväskylä.

Γενική κατάταξη
1. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 4: 04. 44.3
2. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 4: 04. 54.8
3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 4: 04. 57.8
4. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 4: 05. 23.1
5. H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta RS 4: 10. 09.0
6. M Wilson/S Martin GBR Ford Fiesta RS 4: 11. 39.0
7. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen DS3 4: 13. 13.7
8. J Hanninen/M Markkula FIN Skoda Fabia 4: 16. 19.0
9. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 4: 17. 53.1
10 D Kuipers/F Miclotte NLD Ford Fiesta RS 4: 19. 54.4




Πρωτάθλημα οδηγών
1. S Loeb 146 βαθμοί
2. M Hirvonen 129 βαθμοί
3. S Ogier 124 βαθμοί
4. J-M Latvala 76 βαθμοί
5.
P Solberg 73 βαθμοί

6.
M Østberg 48 βαθμοί



Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1.
Citroen Total
250 βαθμοί
2.
Ford Abu Dhabi
195 βαθμοί
3.
M-Sport Stobart Ford 87 βαθμοί
4. Petter Solberg 61 βαθμοί
5. Ice 1 Racing 34
βαθμοί
6. Munchi's Ford 32 βαθμοί




Ford