Ι.F Motorsports

Tuesday, February 14, 2012

WRC Ford - Ράλι Σουηδίας 2012

Οι οδηγοί της Ford World Rally Team, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila κέρδισαν στο Ράλι Σουηδίας με διαφορά 16,6 δευτ. μετά από ένα αγωνιώδες φινάλε στο δεύτερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Η νίκη με Ford Fiesta RS World Rally Car ήταν η έκτη συνεχόμενη επιτυχία της Ford στο μοναδικό πραγματικό χειμερινό ράλι της σεζόν.

Ήταν η δεύτερη νίκη του Latvala στη Σουηδία παρά το κλατάρισμα που προηγήθηκε λόγω πρόσκρουσης σε βράχο, δύο μόλις ειδικές πριν τον τερματισμό, ενώ προηγείτο και με σημαντική διαφορά. Οι Petter Solberg & Chris Patterson τερμάτισαν στην τέταρτη θέση με Fiesta RS WRC, χάνοντας μία σίγουρη θέση στο βάθρο χτυπώντας στον ίδιο βράχο με το ίδιο αποτέλεσμα.
Ήταν η 50ή νίκη σε παγκόσμιο ράλι για το δίδυμο Ford / M-Sport, μία συνεργασία που ξεκίνησε το 1997 και τα Fiesta RS WRC κατέκτησαν τις τέσσερις θέσεις της πρώτης πεντάδας.

Αν και οι θερμοκρασίες ήταν πιο ήπιες από το αναμενόμενο, το χιόνι και οι παγωμένοι δρόμοι αποτέλεσαν σκληρή πρόκληση καθώς ο υδράργυρος έπεφτε στους -10ºC. Μετά το πρώτο σκέλος που εκτυλίχθηκε κυρίως στη Νορβηγία, το ράλι επέστρεψε στη Σουηδία για τις δύο τελευταίες ημέρες κοντά στο Hagfors. Οι οδηγοί έτρεξαν σε 24 ειδικές διαδρομές, διανύοντας 349.16 χλμ. πριν τερματίσουν στην πόλη Karlstad.

Ο Latvala έδειξε τις προθέσεις του από την πρώτη στιγμή, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην κατατακτήρια ειδική της Πέμπτης. Αυτό του έδωσε τη δυνατότητα να επιλέξει μία θέση αρκετά πιο πίσω στη σειρά εκκίνησης ώστε να έχει πιο καθαρές συνθήκες στο δρόμο με λιγότερο χιόνι.

Δημιούργησε μία διαφορά 16,8 δευτ. στο πρώτο σκέλος της Παρασκευής, την οποία αύξησε έναντι του πρώην team mate του, Mikko Hirvonen, στα 23,0 δευτ. το Σάββατο κάνοντας έξυπνη διαχείριση της φθοράς των καρφιών των ελαστικών Michelin. Η διαφορά του έφτασε στα 35,6 δευτ. την Κυριακή, πριν χτυπήσει σε βράχο κρυμμένο στο χιόνι και τον πάγο, με αποτέλεσμα να κλατάρει το εμπρός δεξιό ελαστικό.

Το προβάδισμά του μειώθηκε στα 8,4sec, αλλά ο ταχύτερος χρόνος που έφερε κάτω από εξαιρετική πίεση στην προτελευταία ειδική του έδωσε και πάλι καθαρό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Ήταν η ένατη νίκη σε ειδική του ράλι για τον Latvala.

Με την υποστήριξη των συμπατριωτών του, ο Solberg επικράτησε στη δεύτερη θέση την πρώτη μέρα στη Νορβηγία μέχρι που ένα τετακέ του κόστισε πολύτιμο χρόνο. Ολοκλήρωσε το σκέλος στην Τρίτη θέση και παρέμεινε εκεί μέχρι το Σάββατο, παρά την πίεση που δεχόταν από το συμπατριώτη του Mads Østberg. Η διαφορά τους ήταν μόλις 4,9sec όταν ο Solberg χτύπησε στον ίδιο βράχο με το Latvala με αποτέλεσμα να υποχωρήσει στην τέταρτη θέση. Ωστόσο, κέρδισε πρόσθετους βαθμούς καθώς τερμάτισε δεύτερος στην τελευταία Power Stage.

Ο Διευθυντής της Ford World Rally Team Malcolm Wilson ήταν ενθουσιασμένος με την εμβληματική νίκη της συνεργασίας Ford / M-Sport. «Ο Jari-Matti κυριάρχησε στο ράλι από την αρχή μέχρι το τέλος. Φοβηθήκαμε προς το τέλος. Σήμερα το πρωί, ανησυχούσαμε που οδηγούσε τόσο γρήγορα, έχοντας τόση μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο οδηγό, αλλά κρίνοντας από το τι συνέβη το απόγευμα, πιστεύουμε ότι καλώς έπραξε. Είναι μία νίκη ορόσημο για την ομάδα και δικαιώνει την αυτοπεποίθησή μας για το αυτοκίνητο, ενώ είμαι σίγουρος ότι θα ακολουθήσουν
και άλλες» δήλωσε.

Ο υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Μία νίκη και επτά αυτοκίνητα στην πρώτη 10άδα είναι το αποκορύφωμα ενός εξαιρετικού Σαββατοκύριακου για τη Ford. Ο Jari-Matti είχε τον έλεγχο από την αρχή μέχρι το τέλος και παρά το ότι έμεινε λίγο πίσω σήμερα το απόγευμα, κατάφερε να ανασυντάξει τις δυνάμεις του και να διεκδικήσει την νίκη. Ο Petter οδήγησε καλά και η ταχύτητά του με ένα νέο αυτοκίνητο σε τόσο αρχικό στάδιο της σεζόν είναι καλοί οιωνοί για το μέλλον».

Οι Mads Østberg / Jonas Andersson γιόρτασαν το δεύτερο συνεχόμενη τερματισμό τους στο Σουηδικό βάθρο με μία τρίτη θέση με Fiesta RS WRC εκμεταλλευόμενοι το κλατάρισμα του Solberg. Οι Evgeny Novikov / Denis Giraudet της M-Sport Ford World Rally Team τερμάτισαν πέμπτοι και οι Henning Solberg / Ilka Minor στην έβδομη θέση με αυτοκίνητο της Go Fast Energy World Rally Team. Στην πρώτη δεκάδα βρέθηκαν επίσης οι Martin Prokop / Zdenek Hrûza της Czech Ford National Team και οι Νορβηγοί Eyvind Brynildsen / Cato Menkerud, που πήραν την 9η και 10η θέση αντίστοιχα.

Επόμενος γύρος

Ο τρίτος γύρος φέρνει την Ford World Rally Team στη Β. Αμερική για τον πρώτο χωμάτινο αγώνα της σεζόν του 2012. Το Ράλι του Μεξικό έχει τη βάση του στην πόλη Léon και θα πραγματοποιηθεί 8 - 11 Μαρτίου.

Γενική κατάταξη

1. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 3: 18. 28.3

2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Citroen DS3 3: 18. 44.9

3. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 3: 19. 07.1

4. P Solberg/C Patterson NOR Ford Fiesta RS 3: 19. 42.6

5. E Novikov/D Giraudet RUS
Ford Fiesta RS 3: 21. 09.7

6. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 3: 21. 23.4

7. H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta RS 3: 22. 17.8

8.P Sandell/S Parmander SWE Mini John Cooper 3: 23. 37.2

9. M Prokop/Z Hrûza CZE Ford Fiesta RS 3: 23. 58.3

10 E Brynildsen/C Menkeru NOR Ford Fiesta RS 3: 24. 55.5

Πρωτάθλημα οδηγών

1. S Loeb 39 βαθμοί

2. M Hirvonen 32 βαθμοί

3. P Solberg 29 βαθμοί

4. J-M Latvala 26 βαθμοί

5. E Novikov 21 βαθμοί

6. D Sordo 18 βαθμοί

Πρωτάθλημα κατασκευαστών

1. Citroen Total WRT 65 βαθμοί

2. Ford WRT 55 βαθμοί

3. M-Sport Ford WRT 28 βαθμοί

4. Mini WRT 26 βαθμοί

5. Qatar WRT 8 βαθμοί

Ford