WRC Ford - 2nd Norway Rally 2009
Η BP Ford Abu Dhabi World Rally Team πέτυχε διπλό τερματισμό στο πόντιουμ στο Ράλι Νορβηγίας μετά από μία συναρπαστική ημέρα δράσης στα παγωμένα δάση κοντά στην Ολυμπιακή πόλη Lillehammer. Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen τερμάτισαν δεύτεροι με ένα Ford Focus RS World Rally Car, αφού έδωσαν συγκλονιστική μάχη με το μεγαλύτερο αντίπαλο Sébastien Loeb, η οποία κρίθηκε μόλις στα τελευταία χιλιόμετρα. Οι team-mates τους, Φιλανδοί Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila ήρθαν τρίτοι με ένα ακόμα Focus RS WRC.
Ο δεύτερος τερματισμός του Hirvonen στο πόντιουμ στους δύο πρώτους γύρους της σεζόν του WRC κατατάσσει τον 28-χρονο δεύτερο στο πρωτάθλημα οδηγών, και τον Latvala πέμπτο. Η Ford είναι δεύτερη στον πίνακα των κατασκευαστών.
Η Νορβηγία απολαμβάνει έναν θεαματικό χειμώνα και οι θερμοκρασίες που έφταναν τους -30ºC διασφάλισαν την άριστη κατάσταση των παγωμένων δρόμων για ένα κλασικό ράλι χιονιού. Σκληροί σαν πέτρα και οριοθετημένοι από snow banks, ενθάρρυναν τους οδηγούς να επιτεθούν. Τα καρφιά με κεφαλές βολφραμίου των ελαστικών Sottozero της Pirelli χάρισαν εκπληκτική πρόσφυση καθώς καρφώνονταν στη βαθειά παγωμένη βάση και ο Hirvonen πέτυχε ταχύτητες πάνω από 200kph διασχίζοντας τη μαγευτική ύπαιθρο.
Ο Hirvonen προηγήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του πρώτου σκέλους, αλλά δεν μπόρεσε να αποκτήσει σημαντική διαφορά από τον δεύτερο Loeb, ο οποίος πέρασε μπροστά και δημιούργησε ένα προβάδισμα 15,0 δευτ. μέχρι το τέλος της δεύτερης ημέρας. Ο Hirvonen πήρε το αίμα του πίσω στο τελευταίο σκέλος και με τέσσερις νίκες στις πέντε πρώτες ειδικές μείωσε τη διαφορά σε 7,7 δευτ. πριν από την τελευταία ειδική των 19.74 χλμ. Ωστόσο, η διαφορά παρέμεινε σημαντική και ο Hirvonen τελικά αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, τερματίζοντας στη Hamar, 9,8 δευτ. μετά από 23 ειδικές διαδρομές απόστασης 360.90 χλμ.
«Ήταν το καλύτερο χειμερινό ράλι στο οποίο έχω αγωνιστεί – και έχω συμμετάσχει σε πολλά» δήλωσε ο Hirvonen. «Ήταν φανταστικό να οδηγώ οριακά στο χιόνι και στον πάγο επί τρεις ημέρες, όπως και η εμπλοκή μου σε μία τόσο μεγάλη μάχη. Το γεγονός ότι η διαφορά μου από την πρώτη θέση είναι μικρότερη των 10 δευτ., τα λέει όλα. Το όριο μεταξύ ενός μικρού σφάλματος και της τελειότητας στις ειδικές αυτές είναι απειροελάχιστο και δεν μπορούσα να έχω κάνει κάτι καλύτερο. Ριψοκινδύνεψα πολλές φορές, αλλά ήταν κάτι που και οι δύο έπρεπε να κάνουμε, επειδή το επέβαλε ο ανταγωνισμός.
«Είμαι απογοητευμένος που τερμάτισα δεύτερος. Έχασα το ράλι τη δεύτερη μέρα επειδή δεν μπορούσα τότε να ανταποκριθώ στην ταχύτητα του Loeb. Δεν είναι το αποτέλεσμα που προσδοκούσα, αλλά χαίρομαι που δώσαμε τη μάχη μας, η οποία ήταν άκρως απολαυστική» πρόσθεσε.
Ο Latvala διεκδίκησε την τρίτη θέση από το πρώτο πρωί, και παρόλο που ο 23-χρονος δεν μπορούσε να εναρμονιστεί με το ρυθμό του team-mate του, ήταν μακράν ο ταχύτερος από όλους τους υπόλοιπους και τερμάτισε με δύο και πλέον λεπτά διαφορά από τον 4ο Henning Solberg που οδηγούσε ένα Focus RS WRC. Στα δύο πρώτα σκέλη, ο Latvala δεν είχε καλή αίσθηση του αυτοκινήτου του το πρωί, αλλά επιλέγοντας ένα πιο μαλακό σετάρισμα των αναρτήσεων το απόγευμα, ο ρυθμός του βελτιώθηκε σημαντικά. Έχοντας σχεδόν σίγουρη την τρίτη θέση, επέλεξε να οδηγήσει χωρίς να ρισκάρει στο τελευταίο σκέλος.
«Είμαι ευτυχής που κέρδισα μία θέση στο βάθρο και ταυτόχρονα απογοητευμένος που δεν μπόρεσα να αγωνιστώ για τη νίκη» δήλωσε ο Latvala. «Οι βαθμοί είναι καλοί για μένα και για την ομάδα, αλλά οι πιθανότητές μου χάθηκαν το Σάββατο το πρωί. Θα μπορούσα να έχω επιλέξει πιο μαλακό σετάρισμα αναρτήσεων νωρίτερα, αντιλαμβάνομαι λοιπόν γιατί ήταν αδύνατον να συναγωνιστώ τους δύο πρώτους οδηγούς. Αν γινόταν να ξεκινήσω πάλι το Σαββατοκύριακο, θα επαναλάμβανα τις πρωινές ειδικές. Ο βαθμός πρόσφυσης ήταν καλός τότε, κάτι που έπρεπε να έχω εμπιστευτεί και να αυξήσω το πλεονέκτημά μου. Δεν βιαζόμουνα σήμερα επειδή δεν είχα ανταγωνισμό. Χαλάρωσα λοιπόν και απόλαυσα την οδήγηση».
Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Malcolm Wilson μίλησε για μία θαυμάσια επίδοση της ομάδας. «Ο Mikko τα έδωσε όλα, και το αποτέλεσμα δείχνει τη σκληρή προσπάθεια που έγινε. Ο Jari-Matti είχε ένα σταθερό Σαββατοκύριακο, και η ταχύτητά του χθες το απόγευμα που κέρδισε σε δύο ειδικές ήταν ενθαρρυντική. Και τα δύο αυτοκίνητα ήταν άψογα όλο το Σαββατοκύριακο και τα Focus RS WRC κέρδισαν σε 11 από τις 23 ειδικές, μπορούμε λοιπόν να φύγουμε από εδώ με αυτοπεποίθηση» δήλωσε.
Ο διευθυντής αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης Mark Deans δήλωσε: «Κάνοντας μόλις τη δεύτερη εμφάνισή του στο WRC έχει τα φόντα ενός κλασικού ράλι και ο τερματισμός με ελάχιστη διαφορά ήταν αποτέλεσμα μιας έξοχης οργάνωσης. Ήταν ένα συναρπαστικό θέαμα για τους χιλιάδες οπαδούς που αψήφησαν τις πολικές θερμοκρασίες των δασών, ενώ η μικρή διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών σε όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου προμηνύει μία καλή χρονιά» δήλωσε.
Επόμενος γύρος
Η επόμενη στάση του πρωταθλήματος γίνεται στην Κύπρο, όπου η Λεμεσός φιλοξενεί το Ράλι Κύπρου, 12 - 15 Μαρτίου. Πρόκειται για έναν ανάμικτο αγώνα, με την πρώτη μέρα να εκτυλίσσεται στην άσφαλτο και τις δύο τελευταίες στο χώμα.
Γενική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3. 28. 15.9
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3. 28. 25.7
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3. 29. 37.7
4. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 3. 31. 49.4
5. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 3. 32. 07.9
6. P Solberg/P Mills NOR Citroen Xsara 3. 34. 41.3
7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3. 34. 51.5
8. U Aava/K Sikk EST Ford Focus RS 3. 35. 05.0
9. M Østberg/O Unnerud NOR Subaru Impreza 3. 38. 16.4
10 S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 3. 41. 05.7
Πρωτάθλημα οδηγών Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1. S Loeb 20 βαθμοί 1. Citroen Total 32 βαθμοί
2. M Hirvonen 14 βαθμοί 2. BP Ford
3. D Sordo 12 βαθμοί 3. Stobart VK M-Sport Ford 16 βαθμοί
4. H Solberg 10 βαθμοί 4. Citroen Junior Team 8 βαθμοί
5. J-M Latvala 6 βαθμοί
6. C Atkinson 4 βαθμοί