WRC Citroen- Rally Ιαπωνίας (30 Οκτ. - 2 Νοεμβρίου 2008)
Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2008, η σημερινή ημέρα αποτελεί ορόσημο στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Είναι η μέρα που οι Sébastien Loeb και Daniel Elena κατακτούν για 5η συνεχόμενη χρονιά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, πραγματοποιώντας ένα μοναδικό επίτευγμα στα χρονικά του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι γεγονός ότι το συγκεκριμένο πλήρωμα κυριαρχεί από το 2004, αρχικά με το Citroën Xsara και στη συνέχεια με το Citroën C4. Η κατάκτηση του τίτλου επισφραγίστηκε όπως και το 2005 στον αγώνα της Ιαπωνίας, μόνο που αυτή τη φορά ο θρίαμβος ήρθε έναν αγώνα πριν το τέλος του Πρωταθλήματος. Η αυλαία για φέτος προβλέπεται να πέσει σε τρεις εβδομάδες στον αγώνα της Ουαλίας, όπου τα πληρώματα της Citroën, Sébastien Loeb/Daniel Elena και Dani Sordo/Marc Martí, θα αγωνιστούν ώστε να εξασφαλίσουν και τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών.
Παρά το γεγονός ότι η τελευταία μέρα του φετινού Ράλι Ιαπωνίας περιελάμβανε μόνο 96,43km χωρισμένα σε 9 ειδικές διαδρομές, όλη η Γαλλική ομάδα τη θεώρησε ‘ατέλειωτη’, γιατί όλοι ανυπομονούσαν να ανοίξουν τις σαμπάνιες για να γιορτάσουν την ιστορική αυτή στιγμή. Με τα δεδομένα του αγώνα όπως αυτός εξελίχθηκε την Παρασκευή και το Σάββατο, ο Sébastien και ο Daniel δεν έκαναν καμία προσπάθεια να βγάλουν νοκ-άουτ τους αντιπάλους τους, δεδομένου ότι ο αγώνας έγινε και πάλι σε βρεγμένο και λασπωμένο οδόστρωμα. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η κατάσταση των ειδικών διαδρομών, ανησύχησε αρκετά τους υπευθύνους της ομάδας. Στο τέλος όμως, το πλήρωμα της Citroën κατάφερε τερματίζοντας
"Αισθάνομαι υπέροχα," δήλωσε στον τερματισμό ο Sébastien. "Μαζί με τον Daniel και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας στην αρχή της χρονιάς θέσαμε σαν στόχο την κατάκτηση ενός ακόμα Παγκόσμιου τίτλου και είναι εξαιρετικά ικανοποιητικό το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος στόχος έγινε σήμερα πραγματικότητα. Ήθελα πραγματικά να ξεμπερδέψω με τον τίτλο εδώ στην Ιαπωνία, ώστε να αγωνιστώ στον τελευταίο αγώνα της Ουαλίας, με εντελώς καθαρό μυαλό. Έτσι το συγκεκριμένο Σαββατοκύριακο έγινε ακόμα πιο ‘ατελείωτο’ και πολύ αγχώδες, και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτό δεν ήταν και πολύ διασκεδαστικό.
Το C4 και τα Pirelli μας συνεργάστηκαν ιδανικά σε αυτό τον αγώνα ενώ εμείς προσπαθήσαμε να κρατήσουμε τη σκέψη μας μακριά από την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, πράγμα που δεν ήταν και πολύ εύκολο. Ο τίτλος φάνταζε ‘να λάμπει’ όλο και πιο πολύ μετά από κάθε ειδική και οφείλω να ομολογήσω ότι πραγματικά η αναμονή μέχρι τον τερματισμό άξιζε τον κόπο!"
"Δεν μπορώ να πω ότι ο φετινός τίτλος αξίζει παραπάνω από τους προηγούμενους," πρόσθεσε ο νέος - για 5η φορά – παγκόσμιος πρωταθλητής*. "Πάντα θα έχω εξαιρετικές αναμνήσεις από τον πρώτο μου τίτλο και δεν θέλω να δώσω την εντύπωση ότι οι νίκες είναι κάτι που το συνηθίζει κάποιος. Απλά η αίσθηση κάθε φορά είναι διαφορετική. Ένα πράγμα που είναι το ίδιο κάθε φορά, είναι η χαρά να μπορείς να μοιράζεσαι την ίδια συγκίνηση με όλους τους ανθρώπους της ομάδας. Εκείνοι μας έδωσαν ένα αυτοκίνητο ικανό να κερδίζει και ο τίτλος ανήκει και σε όλους αυτούς. Σε αυτούς βέβαια θα ήθελα να συμπεριλάβω και τους Dani Sordo και Marc Martí οι οποίοι με τα αποτελέσματά τους συνέβαλαν και αυτοί στην μεγάλη μας επιτυχία.
"Ήταν μία μεγάλη περίοδος, αλλά η κατάκτηση του τίτλου μας δίνει ένα υπέροχο συναίσθημα" συμφώνησε ο Daniel Elena. "Είναι ο πέμπτος Παγκόσμιος τίτλος που κατακτάμε μαζί και ο κάθε ένας από αυτούς με χαροποίησε ιδιαίτερα. Πραγματικά δεν με ενδιαφέρουν οι στατιστικές και αυτό που μετράει για εμένα είναι το γεγονός ότι απόλαυσα τους αγώνες και την υπέροχη ατμόσφαιρα που έζησα δουλεύοντας με ολόκληρη την ομάδα και με τον Seb."
"Είμαι πολύ χαρούμενος για τον 'Sébastian' και τον 'Danos'," πρόσθεσε ο Dani Sordo.
"Κατέκτησαν 10 φορές την πρώτη θέση φέτος και τους άξιζε ο τίτλος. Είναι τιμή για τον Marc και για εμένα να ανήκουμε στην ίδια ομάδα με εκείνους. Απομένει ένας ακόμα αγώνας και θα κάνουμε τα πάντα ώστε να δώσουμε στην Citroën τους απαραίτητους βαθμούς για την κατάκτηση του Πρωταθλήματος των κατασκευαστών και ταυτόχρονα να κατακτήσουμε εμείς την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών."
Το Ισπανικό πλήρωμα δεν κατάφερε να τερματίσει τον αγώνα εξαιτίας ενός προβλήματος που αντιμετώπισε στο turbo την Παρασκευή. Οι εντολές από την ομάδα ήταν να εγκαταλείψουν,
Μετά την τελετή λήξης, ο Olivier Quesnel έδειχνε ιδιαίτερα συγκινημένος από τον πρώτο τίτλο σαν νέος αγωνιστικός διευθυντής της Citroën : "Αισθάνομαι εξαιρετικά ικανοποιημένος," δήλωσε χαμογελώντας. "Η κατάκτηση του Πρωταθλήματος των οδηγών από τον Sébastien και τον Daniel αντιπροσωπεύουν το 50% του στόχου που είχαμε θέσει από την αρχή του Πρωταθλήματος. Σίγουρα θα γιορτάσουμε το σημερινό αποτέλεσμα μαζί με όλο το προσωπικό της Citroën Sport πίσω στη βάση μας στο Satory, αλλά θα πρέπει να ανασυνταχθούμε αμέσως ώστε να σιγουρέψουμε και τον τίτλο των κατασκευαστών στον αγώνα της Ουαλίας, όπου η ικανότητα των πληρωμάτων και ολόκληρης της ομάδας θα αποδειχθούν εξαιρετικά πολύτιμοι σύμμαχοι…"
ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΡΑΛΙ
Νικητές ειδικών διαδρομών
1ο Σκέλος: SS1 και SS2: Mikko Hirvonen (Ford Focus) –SS4: Sébastien Loeb (Citroën C4) – SS5, SS6, SS9 και SS10: M. Hirvonen.
2ο Σκέλος: SS11: Dani Sordo (Citroën C4) – SS12: Petter Solberg (Subaru Impreza)
– SS13: JariMatti Latvala (Ford Focus) – SS14: Henning Solberg (Ford Focus)
– SS15: S. Loeb – SS16 JM. Latvala – SS17 και SS18: M. Hirvonen – SS19: D. Sordo και Toni Gardemeister (Suzuki X4) – SS20: D. Sordo.
3ο Σκέλος: SS21: P. Solberg – SS22: M. Hirvonen – SS23 και SS24: JM. Latvala
– SS25: Aji Kim (Mitsubishi Lancer) – SS26 και SS27: M. Hirvonen
– SS28 και SS29: P. Solberg.
Καλύτερες επιδόσεις:
M. Hirvonen, 11 ειδικές – JM. Latvala, 4 – P. Solberg, 4 – D. Sordo, 3 – S. Loeb, 2 – H.Solberg, 1 – T. Gardemeister, 1 – A. Kim, 1. (SS3/7/8 ακυρώθηκαν).
Τελική κατάταξη του 5ου Ράλι Ιαπωνίας (14/15)*
1 M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3 ώρες 25 λεπτά 03 δλ
2 JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 31,1 δλ
3 S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 2 λεπτά, 30,6 δλ.
4 C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3 λεπτά, 42,4 δλ.
5 PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki X4) + 5 λεπτά, 12,9 δλ.
6 T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 6 λεπτά, 09,4 δλ.
7 M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 7 λεπτά, 05,3 δλ.
8 P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 13 λεπτά, 19,9 δλ.
9 F. Villagra/L. PérezCompanc (Ford Focus) + 15 λεπτά, 40,8 δλ.
10 J. Hänninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 18 λεπτά, 27,4 δλ.
Προσωρινή κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος κατασκευαστών FIA (γύρος 14/15)*
1. CitroënTotal, 175 βαθμοί – 2. Ford, 164 β. – 3. Subaru, 93 β. – 4. Stobart, 64 β.
– 5. Suzuki, 28 β. – 6. Munchi's, 22 β.
Προσωρινή κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος οδηγών FIA (γύρος 14/15)*
1. S. Loeb, 112 βαθμοί – 2. M. Hirvonen, 102 β. – 3. D. Sordo, 59 β. – 4. C. Atkinson, 50 β.
– 5. JM. Latvala, 50 β. – 6. P. Solberg, 41 β. – 7. H. Solberg, 22 β. – 8. F. Duval, 22 β.
– 9. G. Galli, 17 β. – 10. M. Wilson, 15 β. – 11. U. Aava, 13 β. – 12. F. Villagra, 9 β. –
13. C. Rautenbach, 9 β. – 14. T. Gardemeister, 8 β. – 15. PG. Andersson, 8 β.
– 16. A. Mikkelsen, 5 β. – 17. JM. Cuoq, 2 β. – 18. M. Rantanen, 2 β. …/… 21. S. Ogier, 1 β. .
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΟΜΑΔΑ
· SEBASTIEN LOEB & DANIEL ELENA: 5ος ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ *
· Το 1ο Ράλι του Sébastien Loeb: Florival Rally (Γαλλία), το 1997
· Το 1ο Ράλι του Daniel Elena: Bauxite Rally (Γαλλία), το 1992 (σαν συνοδηγός)
· Το πρώτο τους Ράλι σαν πλήρωμα: 1998
· Η πρώτη τους συμμετοχή σε αγώνα WRC: Catalunya, το 1999 (με Saxo Kit Car)
· Η πρώτη τους νίκη σε αγώνα WRC: Ράλι Γερμανίας, το 2002 (με Xsara WRC)
· Σύνολο συμμετοχών σε αγώνες WRC: 112, συμπεριλαμβανομένων και 98 με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC (δύο με Toyota Corolla, 66 με την Xsara, και 30 με την C4)
· Σύνολο τερματισμών στο βάθρο σε αγώνα WRC: 72
· Συνολικές νίκες σε αγώνα WRC: 46 (18 με το C4 και 28 με το Xsara)
Πληροφοριακά: Marcus Grönholm, 30 νίκες - Carlos Sainz, 26 - Colin McRae, 25
Petter Solberg, 13 - Mikko Hirvonen, 6 - JariMatti Latvala, 1 - François Duval, 1.
· Παγκόσμιοι τίτλοι στο Πρωτάθλημα WRC : 5 (2004, 2005, 2006, 2007 & 2008),
Ένα εκπληκτικό ρεκόρ
· Συνολικός αριθμός νικών σε μία μόνον σαιζόν WRC: 10 το 2005 και το 2008
(χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί ακόμα ο αγώνας της Βρετανίας για το πρωτάθλημα του 2008). Ένα εκπληκτικό ρεκόρ
· Συνεχόμενες νίκες σε αγώνες του WRC: 6, το 2005. Ένα εκπληκτικό ρεκόρ
· Συνεχόμενοι τερματισμοί στο βάθρο σε αγώνες του WRC: 12, το 2005 και 2006
· Ρεκόρ σε συγκεκριμένους αγώνες : Ράλι Γερμανίας (8 συνεχόμενες νίκες), Κορσική (4 συνεχόμενες νίκες) και Monte Carlo (5 νίκες, όχι συνεχόμενες)
Ο Sébastien είναι ο μοναδικός μη Σκανδιναβός οδηγός που έχει κερδίσει το Ράλι Σουηδίας (2004)
· Αναλογία εκκινήσεων /νικών σε αγώνες του WRC: 46 νίκες από 98 εκκινήσεις = 46,9%, Ένα εκπληκτικό ρεκόρ Αναλογία εκκινήσεων/τερματισμών στο βάθρο σε αγώνες του WRC: 71 τερματισμοί στο βάθρο από 98 εκκινήσεις = 72.4%
Πληροφοριακά: Μόνον ο Carlos Reutemann έχει καλύτερο ρεκόρ,
(2 στα 2 = 100%, στην Αργεντινή το 1980 και 1985) …/…
· Εγκαταλείψεις: 15 (περιλ. Σουηδία 2008), έξι από οδηγικό λάθος (έξοδοι στην Καταλονία το 2002, Αργεντινή το 2003, Αυστραλία το 2005, Σαρδηνία το 2007 και Σουηδία το 2008, και ένα σπασμένο κάρτερ στο Μεξικό το 2004).
· Συνολικός αριθμός διαφορετικών αγώνων που έχει κερδίσει: 17
Ένα εκπληκτικό ρεκόρ (12 αγώνες που περιλαμβάνονται στο ισχύον πρόγραμμα συν Σανρέμο, Πορτογαλίας, Ιρλανδίας, Κύπρου, και Αυστραλίας).
Πληροφοριακά: Ο Carlos Sainz έχει την επόμενη καλύτερη επίδοση(13 αγώνες).
· Νίκες της Citroën Sport σε μία μόνο σεζόν: 11 το 2005, εκπληκτικό ρεκόρ.
Πληροφοριακά: Η Lancia κατέχει την επόμενη καλύτερη επίδοση (10 νίκες το 1988)
· Από τις 52 συνολικά νίκες της Citroën σε αγώνες του WRC, οι Sébastien και Daniel έχουν επιτύχει τις 46.