Ι.F Motorsports

Friday, February 6, 2009

WRC Ford - 1st Ireland Rally 2009

Οι οδηγοί της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen τερμάτισαν στην τρίτη θέση στον πρώτο φετινό γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA, στην Ιρλανδία. Οι Φιλανδοί, οδηγώντας ένα Ford Focus RS World Rally Car, ξεπέρασαν τις επικίνδυνες συνθήκες που δημιουργήθηκαν από τις 48 και πλέον ώρες ακατάπαυστης βροχής, η οποία πλημμύρισε τις ειδικές του ράλι. Ήταν ο 10ος τερματισμός στο πόντιουμ για το δίδυμο στα 12 τελευταία ράλι.Οι συνάδερφοί τους, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila ανέκαμψαν από το ατύχημα της πρώτης ημέρας και τερμάτισαν 14οι με το δικό τους Focus RS WRC, καταφέρνοντας να κερδίσουν βαθμούς του πρωταθλήματος των κατασκευαστών για τη Ford, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr ήταν όγδοοι με το τρίτο αυτοκίνητο της ομάδας, ενώ συνολικά πέντε Focus RS WRC τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα. Ήταν ο πρώτος βαθμός όλων των εποχών για τον οδηγό από το Abu Dhabi.Το τριήμερο ράλι είχε τη βάση του στο Sligo, στη Δημοκρατία της Ιρλανδίας, αλλά διέσχισε πολλές φορές τα σύνορα με τη Βόρεια Ιρλανδία. Οι ασφάλτινες ειδικές ήταν ένα μίγμα γρήγορων ορεινών διαδρομών και στενών αγροτικών δρόμων με ανωμαλίες. Ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν ο καιρός, αφού η συνεχής βροχή κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ημερών άφησαν στάσιμο νερό σε πολλά σημεία και ανάγκασαν τους οργανωτές να ακυρώσουν δύο ειδικές της Παρασκευής. Οι οδηγοί αγωνίστηκαν σε 17 ειδικές, καλύπτοντας 327.28km.Λόγω της κατάστασης των δρόμων, στο μεγαλύτερο μέρος του ράλι οι Hirvonen και Latvala χρησιμοποίησαν χειμερινά ελαστικά Sottozero της Pirelli για να πετύχουν καλύτερη πρόσφυση. Αν και αυτή η χάραξη ελαστικού συνηθίζεται κυρίως για χιόνι και πάγο, εν τούτοις προσέφερε άριστη πρόσφυση στις πλημμυρισμένες ειδικές. Μόνον όταν σταμάτησε η βροχή και εμφανίστηκε μπλε ουρανός την τελευταία ημέρα, οι οδηγοί της Ford επανήλθαν στο στάνταρ τύπο ελαστικού με μαλακή γόμα.Ο Hirvonen κατέληξε στην 3η θέση στο πρώτο σκέλος και αναμετρήθηκε με τον Dani Sordo για τη δεύτερη, αλλά ένα πρόβλημα του συστήματος διεύθυνσης το Σάββατο το πρωί διέλυσε τις ελπίδες του για μεγαλύτερη θέση. Έχοντας μία άνετη διαφορά από τους υπόλοιπους διεκδικητές του βάθρου, ο 28χρονος Hirvonen αποφάσισε να χαλαρώσει το ρυθμό του και να αρκεστεί στην 3η θέση. Παρόλα αυτά, κέρδισε στις τέσσερις από τις πέντε ειδικές της τελευταίας ημέρας, μεταξύ των οποίων και μία θεαματική ειδική μέσα από τους δρόμους της πόλης Donegal, που μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση, ανεβάζοντας τις πρωτιές του στον αγώνα σε πέντε.«Είναι ο πιο δύσκολος από τους δύο ασφάλτινους αγώνες του ημερολογίου και έξι βαθμοί είναι ένα καλό ξεκίνημα για τη χρονιά» δήλωσε ο Hirvonen. «Είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα αλλά θα ήμουν πιο ευτυχής με κάτι περισσότερο. Οι συνθήκες ήταν οριακές με τόσο νερό τις δύο πρώτες ημέρες. Σήμερα δεν υπήρχε τόσο νερό, αλλά το οδόστρωμα ήταν εξίσου ολισθηρό, επειδή οι δρόμοι ήταν λασπωμένοι και όχι απλά βρεγμένοι. Είναι κρίμα που το σύστημα διεύθυνσης παρουσίασε πρόβλημα, επειδή εξ αιτίας του δεν μπόρεσα να δώσω μέχρι τέλους τη μάχη μου με το Dani».
Ο Latvala όρμησε στην πρώτη θέση στην πρώτη ειδική της Παρασκευής, αλλά έχασε τον έλεγχο του Focus RS WRC του στην επόμενη ειδική και χτύπησε σε βράχο. Από την πρόσκρουση, έσπασε το ημιαξόνιο του αυτοκινήτου και ο βραχίονας της ανάρτησης, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να εγκαταλείψει για το υπόλοιπο της ημέρας. Ξεκίνησε πάλι το Σάββατο σύμφωνα με τους κανόνες του SupeRally και προσπάθησε να ανακτήσει την αυτοπεποίθησή του, διατηρώντας ένα σταθερό ρυθμό, που του επέτρεψε να ανέβει από την 25η στη 14η θέση για να πάρει σημαντικούς βαθμούς.«Είχα ένα Σαββατοκύριακο με σκαμπανεβάσματα» δήλωσε. «Νιώθω ότι απογοήτευσα την ομάδα την Παρασκευή επειδή ήρθα εδώ για να κερδίσω πολλούς βαθμούς και τελικά πήρα λίγους. Αλλά ό,τι έγινε, έγινε κι ελπίζω ότι πήρα το μάθημά μου, γιατί έμαθα, μελλοντικά, να μην ενθουσιάζομαι τόσο πολύ όταν είμαι στην πρώτη θέση. Αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν μία καλή εμπειρία σε δύσκολες συνθήκες και δύο βαθμοί είναι καλύτεροι από το τίποτα. Μετά το ατύχημά μου προσπάθησα να οδηγώ προσεκτικά, αλλά είναι δύσκολο να νιώσεις ξανά το ίδιο συναίσθημα σε τέτοιες καταστάσεις».
Ο Al Qassimi χτύπησε σε δέντρο την πρώτη μέρα, αλλά ήταν περιχαρής που κέρδισε τον πρώτο του βαθμό στο WRC. «Προσπαθούσα σκληρά όλη την εβδομάδα και η κατάκτηση του πρώτου μου βαθμού σε ένα τόσο δύσκολο ράλι ενισχύει την αυτοπεποίθησή μου. Προσπαθούμε να βάλουμε το Abu Dhabi στο χάρτη των ράλι και το να γίνω ο πρώτος οδηγός από τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα που κερδίζει ένα βαθμό WRC ήταν ανέκαθεν ανάμεσα στους στόχους μου. Είμαι ευτυχής που συνεχίζω να προοδεύω και να δικαιώνω την πίστη απέναντι στο πρόσωπό μου. Ευελπιστώ να κερδίσω περισσότερους βαθμούς μέσα στη σεζόν» δήλωσε.
Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi, Malcolm Wilson δήλωσε: «Και οι δύο οδηγοί σημείωσαν ταχύτερους χρόνους στην άσφαλτο, που δεν είναι η αγαπημένη τους οδική επιφάνεια, και οι δύο κέρδισαν εμπειρία και τεχνογνωσία σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Είμαι ικανοποιημένος που ο Jari-Matti ανέκαμψε από τα προβλήματα της πρώτης ημέρας και παράλληλα ευτυχής για τον Khalid».
Ο Διευθυντής Αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Mark Deans πρόσθεσε: «Αυτό το ράλι τελικά σκοπό είχε την συγκομιδή όσο το δυνατόν περισσότερων βαθμών του πρωταθλήματος κατασκευαστών, σε ένα αγώνα που δεν ευνόησε τους οδηγούς μας. Καθώς προετοιμαζόμαστε για τον επόμενο γύρο, στη Νορβηγία, είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να αναστρέψουμε την κατάσταση. Το ότι είχαμε πέντε Focus RS WRC στην πρώτη δεκάδα, αποδεικνύει ταχύτητα, αντοχή και αξιοπιστία. Σημαντική ήταν η εντυπωσιακή επίδοση του Khalid, που διασφάλισε για τον ίδιο και για τη χώρο του τον πρώτο βαθμό στο WRC».
Το πρωτάθλημα ταξιδεύει στη Νορβηγία αργότερα αυτό το μήνα, για το μοναδικό αληθινό χειμερινό ράλι της σεζόν. Το Ράλι Νορβηγίας (12 – 15 Φεβρουαρίου) έχει τη βάση του στο Χαμάρ, με τις ειδικές διαδρομές να πραγματοποιούνται στο χιόνι και τον πάγο.

Ford