H Honda F1 Racing Team παρουσιάζει το νέο RA108
«…νέο μονοθέσιο, νέο πρόγραμμα, νέοι στόχοι»
Η επίσημη παρουσίαση της Honda F1 Racing Team και του νέου μονοθεσίου της ομάδος για το 2008, με κωδικό RA108, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ομάδος στο Brackley της Μεγάλης Βρετανίας μία εβδομάδα μετά την πρώτη εμφάνιση-δοκιμή του μονοθεσίου στην πίστα της Βαλένθια στην Ισπανία. Οι δύο οδηγοί της ομάδος Rubbens Barichelo και Jenson Button έκαναν τα πρώτα τους χιλιόμετρα με το νέο μονοθέσιο εγκαινιάζοντας ταυτόχρονα την περίοδο δοκιμών και προετοιμασίας, πριν την έναρξη της νέας αγωνιστικής χρονιάς που ξεκινά με το γκραν πρι της Αυστραλίας στις 16 Μαρτίου.
Το μονοθέσιο πραγματοποίησε μία εντυπωσιακή είσοδο στο στο χώρο της εκδήλωσης στο Bruckley της μεγάλης Βρετανίας, από τον οδηγό Alex Wurz, που θα είναι υπεύθυνος για την εξέλιξη του. Το RA108 συνδυάζει την τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει η ομάδα από τα τρία τμήματα έρευνας και ανάπτυξης στο Bruckley και το Brackneil της Μεγάλης Βρετανίας και αυτού στο Toshigi της Ιαπωνίας, τη συμμετοχή της στους αγώνες του πρωταθλήματος της F1 αλλά και της ανανεωμένης ομάδος υπό την καθοδήγηση του νέου επικεφαλή της ομάδος Ross Brawn.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του RA108 ο επικεφαλής της ομάδος Ross Brawn δήλωσε : «…το νέο μονοθέσιο της εταιρείας μας αποτελεί ένα διαφορετικό concept συγκρινόμενο με τον προκάτοχο του στους τομείς της αεροδυναμικής και μηχανολογικής σχεδίασης. Η σχεδιαστική του φιλοσοφία είναι τέτοια που μας επιτρέπει τη συνεχή εξέλιξη του κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος στους τομείς της αεροδυναμικής σχεδίασης και της μηχανολογίας (αναρτήσεις και κιβώτιο ταχυτήτων). Αυτή η προσέγγιση μας δίνει τη δυνατότητα χρήσης ευέλικτων αεροδυναμικών λύσεων οι οποίες θα έχουν ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο που βλέπετε σήμερα να έχει σοβαρές αλλαγές από αυτό που θα παρατάξουμε στη γραμμή εκκίνηση της Μελβούρνης.
Στον τομέα της μηχανολογίας ο κινητήρας του νέου RA108 διαθέτει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με αυτόν που χρησιμοποιήθηκε στους αγώνες του 2007, στοιχείο που πηγάζει από τους νέους κανονισμούς που έχουν επιβληθεί από τη FIA στα πλαίσια της προσπάθειας της για τη μείωση του κόστους συμμετοχής των ομάδων στο πρωτάθλημα της F1. Αλλαγές έχουν γίνει στη γεωμετρία της εξάτμισης και της εισαγωγής του αέρα προκειμένου να προσαρμοστούν στη νέα αεροδυναμική σχεδίαση το μονοθεσίου. Ένα νέο στοιχείο που λάβαμε σοβαρά υπόψη μας είναι οι νέες προδιαγραφές του καυσίμου που θα χρησιμοποιείται το 2008 και θα περιλαμβάνει σε ποσοστό 5,75% βιοκαύσιμα και έχει την αμέριστη υποστήριξη της εταιρείας μας. Η χρήση κοινής ηλεκτρονικής μονάδας – ECU και λογισμικού από όλες τις ομάδες, μας υποχρέωσε να δουλέψουμε πολύ σκληρά καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας του μονοθεσίου προκειμένου να μπορέσει να ενσωματωθεί αποτελεσματικά στον κινητήρα του RA108, στο κιβώτιο ταχυτήτων και στη λειτουργία του αυτοκινήτου. Η μη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης, εκκίνησης και λειτουργίας του κινητήρα θα δώσουν από τώρα και στο εξής νέα έμφαση στις ικανότητες του οδηγού.
Επίσης φέτος το νέο κιβώτιο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τους νέους κανονισμούς της FIA που απαιτούν από τις ομάδες να χρησιμοποιούν ένα και μόνο κιβώτιο ταχυτήτων για τέσσερις διαδοχικούς αγώνες. Προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τη νέα αυτή πρόκληση πραγματοποιήσαμε εκτενείς εργαστηριακές δοκιμές με στόχο να βελτιστοποιήσουμε τη σχεδίαση και την αξιοπιστία του. Παράλληλα η σχεδίαση του νέου RA108 είναι σύμφωνη με τους νέους κανονισμούς παθητικής ασφάλειας της FIA, που έχουν ως αποτέλεσμα την προστασία του οδηγού κυρίως γύρω από την περιοχή του κεφαλιού.»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ομάδος Nick Fry δήλωσε: «…μετά από μία κακή χρονιά από άποψη συγκομιδής βαθμών, η ομάδα μας έχει προγραμματίσει πολύ σημαντικές βελτιώσεις μέσα στο 2008, κάτω από την επίβλεψη του Ross Brawn. Αυτή τη στιγμή είμαι σε θέση να σας διαβεβαιώσω ότι κάθε τομέας από την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, τη μηχανολογία μέχρι και το marketing έχουν ενισχυθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα το νέο RA108 να υπερκαλύπτει όλους τους σχεδιαστικούς στόχους που είχαμε θέσει. Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε τώρα είναι να εργαστούμε σκληρά μέχρι την έναρξη του πρωταθλήματος στην Αυστραλία και είμαι σίγουρος ότι οι προσδοκίες μας θα μεταφραστούν σε μία πολύ καλή πορεία στα γκραν-πρι. Το λανσάρισμα του νέου αυτοκινήτου συνδυάζεται και με την παρουσία του νέου προγράμματος της Honda “όνειρα για τον πλανήτη γη – earthdream program”, που αντιπροσωπεύει τη μακρόχρονη δέσμευση της εταιρείας για ένα καθαρότερο περιβάλλον, μία δέσμευση που μεταφράζεται σε ένα πρόγραμμα $1,2 εκ.»
Ο οδηγός Jenson Button δήλωσε: «…κίνητρο μου θα είναι η συμμετοχή σε μία ομάδα που έχει εξελίξει το αυτοκίνητο στα υψηλότερα δυνατά επίπεδα, ένα αυτοκίνητο που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και έχω την πίστη ότι η ομάδα της Honda αυτή τη χρονιά θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο. Στόχος μου είναι να κερδίσω πολλούς αγώνες φέτος και να πρωταγωνιστήσω στο πρωτάθλημα των οδηγών. Η ομάδα μας λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη της τόσο την καλή της πορεία τα 5 προηγούμενα χρόνια αλλά και την πολύ κακή εμφάνιση μας το 2007, έχει βελτιώσει όλους εκείνους τους τομείς που θα συμβάλουν στις επιδόσεις του μονοθεσίου. Είμαι πεπεισμένος ότι έχουμε τους σωστούς ανθρώπους στην ομάδα μας, την κατάλληλη υποστήριξη και τους οικονομικούς πόρους από τη Honda για να πετύχουμε τους στόχους μας»
Ο Rubens Barrichelo δήλωσε : «…είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το νέο μονοθέσιο την προηγούμενη εβδομάδα στην πίστα της Βαλένθια και να συμπληρώσουμε όλες τις προγραμματισμένες δοκιμές μας. Σίγουρα είναι πολύ νωρίς να βγάλω συμπεράσματα για τις επιδόσεις και το κράτημα του RA108 αλλά περιμένω με ανυπομονησία τις επόμενες δοκιμές που θα πραγματοποιήσουμε στη Βαρκελώνη το επόμενο Σαββατοκύριακο. Για μένα η χρονιά αυτή είναι πολύ σημαντική καθώς αποτελεί τη 16η περίοδο συμμετοχής μου στο πρωτάθλημα της F1, κάτι που θα μου δώσει την ευκαιρία να καταρρίψω το ιστορικό ρεκόρ του Riccardo Patrese, και να γίνω ο πιλότος με τις περισσότερες συμμετοχές στην ιστορία της F1.»
Πηγή: Honda
Η επίσημη παρουσίαση της Honda F1 Racing Team και του νέου μονοθεσίου της ομάδος για το 2008, με κωδικό RA108, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ομάδος στο Brackley της Μεγάλης Βρετανίας μία εβδομάδα μετά την πρώτη εμφάνιση-δοκιμή του μονοθεσίου στην πίστα της Βαλένθια στην Ισπανία. Οι δύο οδηγοί της ομάδος Rubbens Barichelo και Jenson Button έκαναν τα πρώτα τους χιλιόμετρα με το νέο μονοθέσιο εγκαινιάζοντας ταυτόχρονα την περίοδο δοκιμών και προετοιμασίας, πριν την έναρξη της νέας αγωνιστικής χρονιάς που ξεκινά με το γκραν πρι της Αυστραλίας στις 16 Μαρτίου.
Το μονοθέσιο πραγματοποίησε μία εντυπωσιακή είσοδο στο στο χώρο της εκδήλωσης στο Bruckley της μεγάλης Βρετανίας, από τον οδηγό Alex Wurz, που θα είναι υπεύθυνος για την εξέλιξη του. Το RA108 συνδυάζει την τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει η ομάδα από τα τρία τμήματα έρευνας και ανάπτυξης στο Bruckley και το Brackneil της Μεγάλης Βρετανίας και αυτού στο Toshigi της Ιαπωνίας, τη συμμετοχή της στους αγώνες του πρωταθλήματος της F1 αλλά και της ανανεωμένης ομάδος υπό την καθοδήγηση του νέου επικεφαλή της ομάδος Ross Brawn.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του RA108 ο επικεφαλής της ομάδος Ross Brawn δήλωσε : «…το νέο μονοθέσιο της εταιρείας μας αποτελεί ένα διαφορετικό concept συγκρινόμενο με τον προκάτοχο του στους τομείς της αεροδυναμικής και μηχανολογικής σχεδίασης. Η σχεδιαστική του φιλοσοφία είναι τέτοια που μας επιτρέπει τη συνεχή εξέλιξη του κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος στους τομείς της αεροδυναμικής σχεδίασης και της μηχανολογίας (αναρτήσεις και κιβώτιο ταχυτήτων). Αυτή η προσέγγιση μας δίνει τη δυνατότητα χρήσης ευέλικτων αεροδυναμικών λύσεων οι οποίες θα έχουν ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο που βλέπετε σήμερα να έχει σοβαρές αλλαγές από αυτό που θα παρατάξουμε στη γραμμή εκκίνηση της Μελβούρνης.
Στον τομέα της μηχανολογίας ο κινητήρας του νέου RA108 διαθέτει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με αυτόν που χρησιμοποιήθηκε στους αγώνες του 2007, στοιχείο που πηγάζει από τους νέους κανονισμούς που έχουν επιβληθεί από τη FIA στα πλαίσια της προσπάθειας της για τη μείωση του κόστους συμμετοχής των ομάδων στο πρωτάθλημα της F1. Αλλαγές έχουν γίνει στη γεωμετρία της εξάτμισης και της εισαγωγής του αέρα προκειμένου να προσαρμοστούν στη νέα αεροδυναμική σχεδίαση το μονοθεσίου. Ένα νέο στοιχείο που λάβαμε σοβαρά υπόψη μας είναι οι νέες προδιαγραφές του καυσίμου που θα χρησιμοποιείται το 2008 και θα περιλαμβάνει σε ποσοστό 5,75% βιοκαύσιμα και έχει την αμέριστη υποστήριξη της εταιρείας μας. Η χρήση κοινής ηλεκτρονικής μονάδας – ECU και λογισμικού από όλες τις ομάδες, μας υποχρέωσε να δουλέψουμε πολύ σκληρά καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας του μονοθεσίου προκειμένου να μπορέσει να ενσωματωθεί αποτελεσματικά στον κινητήρα του RA108, στο κιβώτιο ταχυτήτων και στη λειτουργία του αυτοκινήτου. Η μη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης, εκκίνησης και λειτουργίας του κινητήρα θα δώσουν από τώρα και στο εξής νέα έμφαση στις ικανότητες του οδηγού.
Επίσης φέτος το νέο κιβώτιο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τους νέους κανονισμούς της FIA που απαιτούν από τις ομάδες να χρησιμοποιούν ένα και μόνο κιβώτιο ταχυτήτων για τέσσερις διαδοχικούς αγώνες. Προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τη νέα αυτή πρόκληση πραγματοποιήσαμε εκτενείς εργαστηριακές δοκιμές με στόχο να βελτιστοποιήσουμε τη σχεδίαση και την αξιοπιστία του. Παράλληλα η σχεδίαση του νέου RA108 είναι σύμφωνη με τους νέους κανονισμούς παθητικής ασφάλειας της FIA, που έχουν ως αποτέλεσμα την προστασία του οδηγού κυρίως γύρω από την περιοχή του κεφαλιού.»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ομάδος Nick Fry δήλωσε: «…μετά από μία κακή χρονιά από άποψη συγκομιδής βαθμών, η ομάδα μας έχει προγραμματίσει πολύ σημαντικές βελτιώσεις μέσα στο 2008, κάτω από την επίβλεψη του Ross Brawn. Αυτή τη στιγμή είμαι σε θέση να σας διαβεβαιώσω ότι κάθε τομέας από την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, τη μηχανολογία μέχρι και το marketing έχουν ενισχυθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα το νέο RA108 να υπερκαλύπτει όλους τους σχεδιαστικούς στόχους που είχαμε θέσει. Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε τώρα είναι να εργαστούμε σκληρά μέχρι την έναρξη του πρωταθλήματος στην Αυστραλία και είμαι σίγουρος ότι οι προσδοκίες μας θα μεταφραστούν σε μία πολύ καλή πορεία στα γκραν-πρι. Το λανσάρισμα του νέου αυτοκινήτου συνδυάζεται και με την παρουσία του νέου προγράμματος της Honda “όνειρα για τον πλανήτη γη – earthdream program”, που αντιπροσωπεύει τη μακρόχρονη δέσμευση της εταιρείας για ένα καθαρότερο περιβάλλον, μία δέσμευση που μεταφράζεται σε ένα πρόγραμμα $1,2 εκ.»
Ο οδηγός Jenson Button δήλωσε: «…κίνητρο μου θα είναι η συμμετοχή σε μία ομάδα που έχει εξελίξει το αυτοκίνητο στα υψηλότερα δυνατά επίπεδα, ένα αυτοκίνητο που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και έχω την πίστη ότι η ομάδα της Honda αυτή τη χρονιά θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο. Στόχος μου είναι να κερδίσω πολλούς αγώνες φέτος και να πρωταγωνιστήσω στο πρωτάθλημα των οδηγών. Η ομάδα μας λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη της τόσο την καλή της πορεία τα 5 προηγούμενα χρόνια αλλά και την πολύ κακή εμφάνιση μας το 2007, έχει βελτιώσει όλους εκείνους τους τομείς που θα συμβάλουν στις επιδόσεις του μονοθεσίου. Είμαι πεπεισμένος ότι έχουμε τους σωστούς ανθρώπους στην ομάδα μας, την κατάλληλη υποστήριξη και τους οικονομικούς πόρους από τη Honda για να πετύχουμε τους στόχους μας»
Ο Rubens Barrichelo δήλωσε : «…είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το νέο μονοθέσιο την προηγούμενη εβδομάδα στην πίστα της Βαλένθια και να συμπληρώσουμε όλες τις προγραμματισμένες δοκιμές μας. Σίγουρα είναι πολύ νωρίς να βγάλω συμπεράσματα για τις επιδόσεις και το κράτημα του RA108 αλλά περιμένω με ανυπομονησία τις επόμενες δοκιμές που θα πραγματοποιήσουμε στη Βαρκελώνη το επόμενο Σαββατοκύριακο. Για μένα η χρονιά αυτή είναι πολύ σημαντική καθώς αποτελεί τη 16η περίοδο συμμετοχής μου στο πρωτάθλημα της F1, κάτι που θα μου δώσει την ευκαιρία να καταρρίψω το ιστορικό ρεκόρ του Riccardo Patrese, και να γίνω ο πιλότος με τις περισσότερες συμμετοχές στην ιστορία της F1.»
Πηγή: Honda