Ι.F Motorsports

Tuesday, May 20, 2008

WRC 5ο Ράλι Σαρδηνίας (15-¬18 Μαΐου, 2008)

Η Citroën των Sébastien Loeb/Daniel Elena σημειώνει την 40η της νίκη στη Σαρδηνία

Η τελετή λήξης του Ράλι Σαρδηνίας βρήκε τους Sébastien Loeb, Daniel Elena και το C4 WRC να ανεβαίνουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στον αγώνα του 6ου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι του 2008. Το δεύτερο αυτοκίνητο της ομάδας της Citroën Total με πλήρωμα τους Dani Sordo και Marc Martí τερμάτισε στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης. Με το σημερινό αποτέλεσμα, οι παγκόσμιοι πρωταθλητές έφτασαν τις 40 νίκες σε αγώνες του Παγκόσμιου πρωταθλήματος πλησιάζοντας έτσι στους 3 βαθμούς τον προπορευόμενο της προσωρινής κατάταξης των οδηγών, ενώ η απόσταση στη βαθμολογία του πρωταθλήματος των κατασκευαστών παρέμεινε αμετάβλητη.

Έχοντας μόλις 29,4 δευτερόλεπτα διαφορά από τους διώκτες τους, οι Sébastien Loeb/Daniel Elena ήξεραν ακριβώς τι έπρεπε να κάνουν: "Θα καθαρίζουμε πάλι το δρόμο" δήλωσε ο Sébastien Loeb, "για αυτό υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ξαναδούμε το χθεσινό σενάριο …". Πράγματι ο Γάλλος έχασε 10,3 δευτερόλεπτα στην 13η ειδική διαδρομή "ήταν αργή, στενή και με πολύ κακό οδόστρωμα σε μερικά σημεία" δήλωσε αργότερα όταν είχε πλέον σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην επόμενη ειδική: "Τα δώσαμε όλα στην ΕΔ14. Φρενάραμε πραγματικά την τελευταία στιγμή και εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός ότι ο δρόμος ήταν πιο φαρδύς, πιο γρήγορος και με λιγότερο κακό χώμα."

Ο Sébastien Loeb έφτασε στο δεύτερο πέρασμα της ημέρας έχοντας πλεονέκτημα της τάξεως των 23 δευτερολέπτων, ικανοποιητική αλλά όχι και ασφαλής διαφορά, που σε καμία περίπτωση δεν του εξασφάλιζε άνετη επικράτηση. Το πλήρωμα του C4 WRC με το N°1 στις πόρτες κατάφερε από την 1η θέση να ελέγξει αριστοτεχνικά τον αγώνα, φτάνοντας στην αφετηρία της τελευταίας ειδικής με 12,9 δευτερόλεπτα πλεονέκτημα, το οποίο και μετατράπηκε τελικά σε νίκη στα τελευταία 2,62km που απέμεναν για την τελευταία ειδική. "Η 40η μας νίκη σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ήταν σίγουρα αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς" δήλωσε ο Sébastien Loeb στον τερματισμό. "Το Σαββατοκύριακο αποδείχθηκε αρκετές φορές δύσκολο για εμάς, γιατί έπρεπε να ‘καθαρίζουμε το δρόμο’ καταφέραμε όμως να τερματίσουμε στην 1η θέση με μία αρκετά σημαντική διαφορά. Δεν νομίζω ότι υπήρχε κάτι παραπάνω που θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει: δεν κάναμε κανένα λάθος και το C4 δούλεψε τέλεια. Θα ήταν μεγάλη απογοήτευση αν δεν κερδίζαμε αυτό τον αγώνα για αυτό και είμαι πολύ χαρούμενος , όχι μόνο για εμάς, αλλά και για όλη την ομάδα και για την κατάσταση όπως έχει πλέον διαμορφωθεί στην βαθμολογία και των δύο πρωταθλημάτων. Για μια ακόμα φορά το αυτοκίνητο απέδειξε πόσο ανταγωνιστικό είναι σε τέτοια εδάφη και αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για τους αγώνες που ακολουθούν."

Στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, τερμάτισαν οι Dani Sordo και Marc Martí, μετά από μία συναρπαστική μάχη με τον Gigi Galli. "Δεν κατάφερα να ανεβάσω τον ρυθμό μου," σχολίασε ο Dani. "Δοκιμάσαμε αρκετές λύσεις αλλά δεν κατάφερα να βρω το ιδανικό στήσιμο που θα μου επέτρεπε να πάρω το καλύτερο από το C4. Αισθάνομαι λίγο απογοητευμένος αλλά εξακολουθώ να είμαι ευχαριστημένος από την απόδοσή μας την πρώτη μέρα και τους βαθμούς που κερδίσαμε για την Citroën. Το πρωτάθλημα έχει ακόμα δρόμο και θα υπάρξουν σίγουρα ακόμα ευκαιρίες για να βρεθώ στο podium"

"Με δεδομένο τον μεγάλο συναγωνισμό που υπήρξε είμαι πολύ χαρούμενος με αυτό το αποτέλεσμα που αποτελεί την καλύτερη ανταμοιβή για την εξαιρετική δουλειά όλων στην ομάδα της Citroën Sport," δήλωσε καταλήγοντας ο Olivier Quesnel. "Ο Sébastien Loeb και ο Daniel Elena άξιζαν αυτή την νίκη, γιατί οι συνθήκες ήταν ιδιαίτερα περίπλοκες. Κυνηγήσαμε την νίκη από την αρχή έως το τέλος και πιστεύω ότι αυτό λέει πολλά για την κυριαρχία της ομάδας μας. Ξεκινώντας παντού πρώτοι, σήμαινε ότι περάσαμε όλο το Σαββατοκύριακο καθαρίζοντας τον δρόμο στους αντιπάλους μας, αλλά ο Sébastien Loeb και ο Daniel Elena κατάφεραν να ξεπεράσουν αυτό το μειονέκτημα και να σημειώσουν με την Citroën την 40η τους νίκη, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Πέτυχαν επίσης πολλούς βαθμούς,πράγμα που είναι ιδιαίτερα θετικό για την συνέχεια στο κυνήγι του τίτλου. Οι Daniel Elena και Marc Marti έκαναν έναν πολύ δυνατό αγώνα παρόλο που η αποστολή τους ήταν να ‘καθαρίζουν το δρόμο’ στις ειδικές του δεύτερου σκέλους. "Οι βαθμοί που συγκεντρώσαμε στην Σαρδηνία σημαίνουν ότι η διαφορά στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών σταθεροποιήθηκε, ενώ άξιοι συγχαρητηρίων είναι και οι Urmo Aava/Kuldar Sikk (8η θέση) καθώς και οι Conrad Rautenbach/David Senior (13η θέση), που πραγματοποίησαν ένα πολύ καλό αγώνα στο τιμόνι των ιδιωτικών τους C4 WRC, με την στήριξη της ομάδας της PH Spot και των τεχνικών της Citroën Technologies."

Τα στατιστικά του Ράλι

Νικητές ειδικών διαδρομών
1ο Σκέλος
: SS1: Jari­Matti Latvala (Ford Focus) – SS2 και SS3: Sébastien Loeb (Citroën C4)

SS4:Gigi Galli (Ford Focus) – SS5: S. Loeb – SS6: J.M. Latvala.
2ο Σκέλος : SS7, 8, 9, 10, 11 και SS12: J.M. Latvala.
3ο Σκέλος : SS13: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – SS14: S. Loeb – SS15: J.M. Latvala –

SS16: M.Hirvonen – SS17: J.M. Latvala.

Καλύτερες επιδόσεις : J.M. Latvala, 10 ταχύτεροι χρόνοι – S. Loeb, 4M. Hirvonen, 2 – G. Galli, 1.

Τελική κατάταξη του 5ου Ράλι Σαρδηνίας* (6/15)

1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 ώρες 57 λεπτά 17,2 δευτερόλεπτα

2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 10,6 δευτερόλεπτα

3. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 15,3 δευτερόλεπτα

4. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 1 λεπτό 42,5 δευτερόλεπτα

5. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 2 λεπτά 05,6 δευτερόλεπτα

6. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 5 λεπτά 08,6 δευτερόλεπτα

7. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 6 λεπτά 01δευτερόλεπτα

8. U. Aava/K. Sikk (Citroën C4) + 6 λεπτά 21,3 δευτερόλεπτα

9. PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki SX4) + 7 λεπτά 48,7 δευτερόλεπτα

10. Solberg/P.Mill (Subaru Impreza) + 9 λεπτά 41 δευτερόλεπτα

Τελική κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος κατασκευαστών FIA (γύρος 6/15)*

1. Ford, 71 βαθμοί – 2. Citroën­Total, 64 βαθμοί – 3. Subaru, 42 βαθμοί – 4. Stobart, 34 βαθμοί – 5. Munchi 16 βαθμοί – 6. Suzuki, 7 βαθμοί.

Τελική κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος οδηγών FIA (γύρος 6/15)*

1. M. Hirvonen, 43 βαθμοί – 2. S. Loeb, 40 βαθμοί – 3. C. Atkinson, 31 βαθμοί – 4. JM Latvala, 24 βαθμοί – 5. D. Sordo, 21 βαθμοί – 6. G. Galli, 17 βαθμοί – 7. H. Solberg, 11 βαθμοί – 8. P. Solberg, 9 βαθμοί – 9. F. Villagra, 8 βαθμοί – 10. M. Wilson, 7 βαθμοί – 11. C. Rautenbach, 5 βαθμοί – 12. F. Duval, 5 βαθμοί – 13. A. Mikkelsen, 4 βαθμοί – 14. JM. Cuoq, 2 βαθμοί – 15. T. Gardemeister, 2 βαθμοί – 16. A. Aigner, 1 βαθμοί – 17. PG. Andersson, 1 βαθμοί – 18. J. Hänninen, 1 βαθμό – 19. S. Ogier, 1 βαθμόU. Aava, 1 βαθμό.


Citroën